کد خبر: 12187
1403/04/11 - 9:52


رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان در نشست مطبوعاتی مطرح کرد؛

افزایش اقبال عمومی به پزشکیان

احمد حکیمی‌پور: باید با اقناع‌سازی و گفت‌و‌گو؛ مردم را به پای صندوق‌های رأی بیاوریم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  سمیه محرمی: حکیمی پور رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه از بی‌تدبیری‌ها نسبت به اخذ رأی مردم به ویژه در شهرستان زنجان گلایه کرد و عنوان کرد: در صورت برنامه‌ریزی مناسب امکان رسیدن مشارکت در زنجان به 50 درصد وجود داشت.

نشست خبری رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان با اصحاب رسانه 10 تیرماه با طرح سئوالاتی از ارزیابی برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری و برنامه‌های اصلاحات برای دور دوم انتخابات برگزار شد.

احمد حکیمی‌پور در این جلسه در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد اقبال اصلاحات و حمایت مردم از این قشر با توجه به شرایط موجود عنوان اظهار کرد: اصلاح‌طلبان مدت‌ها است در حاشیه قدرت و سیاست‌ورزی هستند، عملا سازمان رأی و ساختار سیاسی تضعیف شده دارند.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان با اشاره به اینکه این دور از انتخابات فرصتی برای تجدید قوای این سازمان بوده و اصلاح‌طلبان در کمترین فرصت توانستند شبکه رأی خود را اصلاح و وحدت نیروها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در دور نخست از انتخابات شرایط در مقایسه با وضعیت مطلوب، راضی کننده نبوده ولی نسبت به دوره‌های قبل، اقبال به گزینه اصلاح طلبان بیشتر شد، اظهار کرد: در انتخابات قبل کاندیدای اصلاحات تعداد آرای کمتر نسبت به این دوره دارد و در این دوره دکتر پزشکیان در بسیاری از استان‌ها اول بوده و در استان زنجان نیز حائز بیشترین رأی شد و فاصله وی با نفر دوم هم معنادار است.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان با اشاره به سختی‌های این دور از انتخابات عنوان کرد: در این دور از انتخابات بیش از 80 درصد واجدین شرایط یا نسبت به حضور در انتخابات مردد بودند یا آن را تحریم کرده بودند، تصریح کرد: با تلاش همکاران بخشی از افرادی که انتخابات را تحریم کرده بودند، توانستیم پای صندوق بیاوریم.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه حل و فصل مشکلات کشور از مسیر صندوق اتفاق می‌افتد و برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و مشارکت در انتخابات اقناع‌سازی صورت گرفته است، اضافه کرد: باید با اقناع‌سازی و گفت‌و‌گو مردم را به پای صندوق‌های رأی بیاوریم.

حکیمی پور با رد حاشیه‌سازی برخی عناصر برای کسانی که در روز هشتم تیرماه در پای صندوق‌های رأی آمدند، افزود: هیچکس نمی‌تواند برای مردم ایران تعیین تکلیف کند، هم اجبار برای رأی دادن و اجبار برای رأی ندادن آفت نظام و مغایر با اصل آزادی و دموکراسی است.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد مواضع دکتر پزشکیان در سخنرانی‌ها و مناظرات بیان کرد: آقای پزشکیان واقع‌بینانه جلو می‌رود و ما تا الان در دام حاشیه‌سازی نیافتاده‌ایم، البته در بحث انتخابات این موضوع عادی است و اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه شکستن تحریم در دور اول اتفاق افتاد و تقریباً از یکشنبه هفته قبل این موج شکل گرفته و در روزهای پایانی هم بیشتر شده است، بیان کرد: امیدواریم در دور دوم شاهد حضور بیشتر شهروندان در پای صندوق‌ها باشیم.

شاهد بی تدبیری در اخذ رای در زنجان بودیم

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان در ادامه با اشاره به روند برگزاری فرآیند رأی‌گیری در هشتم تیرماه، به وجود برخی مشکلات در این خصوص اشاره کرد و گفت: شاهد برخی بی‌تدبیری‌های در اخذ رأی بودیم، البته این به معنای نفی تلاش عوامل اجرایی نیست و امیدوارم که شاهد چنین بی‌تدبیری‌ها و ناهماهنگی‌ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نباشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تعدادی از شهروندان زنجانی به دلیل عدم مدیریت شرایط در خارج از شعب اخذ رأی ماندند که به نظر بنده این عدد به بالای 20 هزار نفر می‌رسد، گفت: تاخیر در حضور صندوق‌های سیار و کندی در فرآیند اخذ رأی موجب کاهش نرخ مشارکت در زنجان شد و با مدیریت بهتر امکان رسیدن نرخ مشارکت زنجان به 50 درصد وجود داشت.

وی با بیان اینکه تخلف آشکار از دور اول برای ستاد منعکس نشده است، افزود: تاکنون نگرانی از بابت شمارش آرای مردم نداشته‌ایم و هر چه مردم در صندوق رأی بیاندازند، همان هم خوانده می‌شود.

آسیب‌شناسی ستاد دکتر پزشکیان در زنجان

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه با پایان دور نخست انتخابات آسیب‌شناسی فعالیت‌های ستاد انتخابات پزشکیان در استان زنجان در حال انجام است، خاطر نشان کرد: سعی داریم ضعف‌ها را به حداقل و سازماندهی ها را به حد مطلوب برسانیم.

وی با بیان اینکه ستاد پزشکیان در استان خوب عمل کرده است، گفت: برای ۷۲۰ صندوق و یا به عبارت دیگر برای ۹۵ درصد صندوق‌های رأی نماینده در نظر گرفته شده بود که منتهی برخی به دلیل ناهماهنگی‌ها نتوانستند در محل حاضر شوند و درصدد هستیم این موارد را برای دور دوم حل کنیم.

حکیمی‌پور در ادامه به برنامه‌های ستاد پزشکیان در زنجان در ایام باقی مانده اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این ایام سخنرانی محور نخواهد بود چرا که مردم عادی با این برنامه‌ها پیوند نمی‌خورند و تنها روز چهارشنبه میهمان ملی در زنجان برای سخنرانی حضور خواهد یافت.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآسیب‌شناسیستاد دکتر پزشکیانانتخابات
sedayezanjannews.ir/nx12187


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»