کد خبر: 12201
1403/04/12 - 15:28


شهردار زنجان در جلسه رسمی و علنی شورای شهر بر ادامه آسفالت‌ریزی معابر شهر زنجان اشاره کرد؛

نهضت آسفالت ادامه دارد

در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان، شهردار زنجان بر ادامه آسفالت‌ریزی معابر شهر زنجان با قدرت اشاره کرد و گفت: همچنین حجم حفاری‌ها در سطح شهر بسیار زیاد است و اگر برای شبکه آب زنجان فکر نشود مشکلات زیادی بروز خواهد داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان، شهردار زنجان بر ادامه آسفالت‌ریزی معابر شهر زنجان با قدرت اشاره کرد و گفت: همچنین حجم حفاری‌ها در سطح شهر بسیار زیاد است و اگر برای شبکه آب زنجان فکر نشود مشکلات زیادی بروز خواهد داد.

جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و معاونان وی روز 12 تیرماه در سالن جلسات شورای شهر زنجان برگزار شد.

در این جلسه علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان با بیان اینکه هنرمندان زنجان نیاز به حمایت دارند، اظهار کرد: یکی از این هنرمندان استاد «نورایی» است که در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته عمر خود را صرف هنر کرده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه هنرمند ماکت‌ساز زنجانی ۷۰ تا ۸۰ ماکت بدون کمک بخش دولتیی و فقط با عشق و علاقه خود ساخته است، افزود: محلی برای عرضه این ماکت‌ها با هدف معرفی این هنر و هنرمند توسط شهرداری در اختیار قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در مورد عرضه آثار هنری هنرمندان تبعیضی قائل نیست، ادامه داد: هر هنرمندی آثار قابل عرضه داشته باشد می‌تواند از حمایت شهرداری بهر‌ه‌مند شود.

نهضت آسفالت ادامه دارد

فیروزفر به اقدامات عمرانی انجام شده و در حال انجام در سطح شهر زنجان نیز اشاره و تصریح کرد: آمار تناژ آسفالت در زنجان نسبت به سال گذشته بیشتر است و نهضت آسفالت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری در سال‌جاری نسبت به آسفالت معابری چون به خیابان‌ خرمشهر، انقلاب اسلامی، بلوار غواصان دریادل، خیابان امید، صدرجهان، خیابان سعدی جنوبی، کوی ثمین و کوی خرداد کرده است، ادامه داد: این اقدامات همچنان ادامه دارد و بدون توقف در جریان است.

شهردار زنجان به تعداد زیاد بازگشایی‌ها در سطح شهر اشاره و تاکید کرد: از شورای شهر زنجان درخواست داریم در جلسه آتی فرصتی داده شود تا گزارشی در این مورد جمع‌بندی و ارائه شود.

وی جمع آسفالت‌ریزی انجام شده در سطح شهر زنجان را ۲۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: از این میزان ۲۳ هزار تن آسفالت تولیدی خود شهرداری زنجان و ۴ هزار تن توسط پیمانکار انجام شده است.

فیروزفر همچنین در مورد وضعیت خیابان خیام و گلایه شهروندان از این معبر گفت: بهبود وضعیت این خیابان به همکاری اهالی نیاز دارد و بدون اصلاح نهر، انجام آسفالت هدر دادن بیت‌المال است.

حجم حفاری‌ها در شهر زیاد است

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه حجم حفاری‌ها در سطح شهر بسیار زیاد است و اگر برای شبکه آب زنجان فکر نشود مشکلات زیادی بروز خواهد داد، افزود: با وجود اینکه شهرداری امسال تعهدی برای این حفاری‌ها نداشت ولی به دلیل عدم انجام کار، مجبور ورود به این بخش شدیم.

فیروزفر تعداد اکیپ‌های دستی فعال حفاری در سطح شهر را ۲۰ اکیپ اعلام کرد و گفت: این تعداد پاسخگوی نیازهای شهر زنجان است.

شهردار زنجان در پاسخ به سئوال یکی از اعضای شورای شهر زنجان با بیان اینکه اجرای پروژه فیبر نوری بحث اساسی و جزو برنامه‌های دولت بود، ادامه داد: مردم به بهره‌مندی از خدمات هوشمند نیاز دارند و در کنار آن اجرای این طرح از الزامات شهر هوشمند است.

وی با بیان ابیکه حفاری و ترمیم ناشی از اجرای پروژه فیبر نوری بر عهده پیمانکار است، افزود: پیمانکار ترمیم حفاری‌ها را درست انجام نمی‌داد به خاطر همین هم چند بار کار را تعطیل و تذکر داده شد.

فیروزفر با تاکید بر اینکه پیمانکار پروژه فیبرنوری باید جوانب را رعایت کند، تصریح کرد: شهرداری هم به اجرای کار کمک خواهد کرد که شاهد بهبود خدمات و فعالیت‌ها در این بخش هستیم.

این جلسه مصوباتی هم داشت که برخی تایید و برخی رد شد و همچنین در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اعلام شد مصوبه نام‌گذاری فضای سبز به نام «ال مال» که در جلسات پیشین شورا منتقدان خود را داشت، توسط فرمانداری زنجان به دلیل مشکلات شکلی رد شده و شورا نیز موضوع اصرار به رأی را رد کرد.

ورود شهرداری زنجان به محوطه‌سازی امامزاده سید ابراهیم(ع)

همچنین در این جلسه مصوب شد  شهرداری زنجان در زمینه محوطه‌سازی امامزاده سید ابراهیم زنجان ورود کند.

در این زمینه سعید نجفی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه فضای محوطه امامزاده زنجان در شان این مجموعه نیست، بیان کرد: با توجه به درخواست مساعدت برای بهسازی این محوطه، این موضوع از نظر کمیسیون عمران مورد تایید است و قالب اعضای شورای شهر نیز به این موضوع تمایل دارند و تنها درخواست داریم شکل حقوقی مکاتبات رعایت شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه در بازدید اخیر از شهر همدان مشاهده که امامزادگان این شهر در شان این شهر بود و در این زمینه از کمک شهرداری نیز استفاده شده است، گفت: رسما تاکید می‌کنم امامزاده سیدابراهیم(ع) زنجان که در مرکز شهر نیز قرار دارد در شان مرکز استان و شهر شور و شعور حسینی نیست.

وی با پذیرش برخی کم لطفی‌ها در مورد امامزاده سید ابراهیم زنجان تاکید کرد: اقدامات شهرداری زنجان صرفا در زمینه محوطه‌سازی بوده و به اقدامات عمرانی به امامزاده زنجان ورود نخواهد داشت.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانامامزاده سید ابراهیمنهضت آسفالتشورای شهر
sedayezanjannews.ir/nx12201


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»