کد خبر: 123
1396/06/06 - 19:46


معاون سیاسی استاندار زنجان در مراسم روز پزشک:

خدمات حوزه بهداشت و درمان در هیاهوی سیاسی گم می‌شود

الهام احمدی- سید بیوک موسوی، معاون سیاسی استاندار زنجان در مراسم بزرگداشت روز پزشک با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در مدت 4 سال گذشته اشاره کرد و آن را حاصل تلاش‌های بی‌‌وقفه وزیر بهداشت دانست و افزود: ...

پایگاه خبری صدای زنجان

وزیر بهداشت طی 7 بار سفر خود به زنجان اقدامات زیادی را انجام و مشکلات قابل توجهی را حل کرده است ولی متاسفانه بخش عظیمی از این تلاش‌ها و فعالیت‌ها در هیاهوی سیاسی گم شده و نادیده گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در دولت‌های قبلی نیز تلاش‌های زیادی برای انجام دادن فعالیت‌ها و تحولات حال حاضر حوزه بهداشت انجام شد و آرزوی ایجاد تحولات کنونی را داشتند ولی در دولت تدبیر و امید به همت وزیر بهداشت عملیاتی شد که جا دارد از ایشان به سبب خدمات قابل توجه ارائه شده قدردانی کنیم.

معاون سیاسی استاندار زنجان با بیان این‌که در حوزه نفت و فرهنگ و ارشاد مدعیان زیادی وجود دارد ولی خوشبختانه در بخش بهداشت مدعی وجود نداشته و کار به کاردان سپرده شده و افراد غیرمتخصص کمتر وارد این حوزه شده‌اند، خاطرنشان کرد: مدیران شهری نیز باید همانند پزشکان دردهای شهری را احصا کرده و برای آن درمانی پیدا کنند.

وی با اشاره به این‌که نتیجه تلاش‌های انجام شده توسط جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در تمامی نقاط استان به ویژه در مناطق روستایی کاملاً مشهود است، بیان کرد: متاسفانه با یک گزارش صدا و سیما چوب حراج به خدمات و فعالیت‌های انجام شده از سوی بهداشت و درمان زده می‌شود.

موسوی با تأکید بر این‌که درمان بسیاری از دردها با امید است و پزشکان نقش بسزایی در گسترش زینت اخلاقی و انسانی در جامعه دارند، خاطرنشان کرد: حلقه گمشده در جامعه کنونی ما صداقت، از خود گذشتگی و اخلاق است که پزشکان می‌توانند این بحث‌ها را در جامعه جاری کنند.

وی به تاثیرگذاری وجود ابوعلی سینا در ایران و متمایز کردن آن نسبت به کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: پاسداشت مقام پزشکان نباید به یک روز از سال محدود شود امیدواریم پزشکان در کنار درمان روح و جسم بیمار و ارمغان سلامتی نشاط را نیز به جامعه تزریق کند.

فعالیت 40 درصد از پزشکان عمومی در مشاغل غیرمرتبط

در ادامه مراسم سید مرتضی خاتمی، نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس به تلاش‌های انجام شده از طریق مجلس شورای اسلامی برای دریافت سهم واقعی سلامت از جی دی پی اشاره و با تأکید بر این‌که 40 درصد از پزشکان عمومی در مشاغلی غیر از پزشکی فعالیت می‌کنند که اصلاً زیبنده جامعه پزشکی کشور نیست، تصریح کرد: از 85 هزار نفر پزشک موجود در کشور 40 هزار نفر را پزشکان عمومی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان‌ این‌که طرح تحول سلامت بار بر زمین مانده‌ای بود که باید انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی در حوزه بهداشت و درمان ایجاد بسترهای لازم برای ارائه خدمات است که این بسترسازی‌ها جزو برنامه‌های وزیر بهداشت و درمان نیز گنجانده شده است.

ضرورت ایجاد توازن در روند پرداخت‌ها و دریافتی‌های حوزه بهداشت و درمان

 نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس با اشاره به این‌که امیدواریم در 4 سال آینده در روند پرداخت‌ها و دریافتی‌ها توزان ایجاد شود، ابراز کرد: متاسفانه در حال حاضر نیز مباحثی چون زیرمیزی‌ها و غیره در جامعه مطرح بوده و عدم توازن در پرداختی‌های در حوزه بهداشت و درمان نیز وجود دارد که انتظار می‌رود در 4 سال آینده این موارد برطرف شود.

وی با تأکید بر این‌که تعرفه‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان باید براساس قیمت تمام شده ارائه شده و تمامی موارد باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: عدم توازن در برخی از حوزه‌ها ماحصل علت‌های زیادی است که باید برطرف شود چرا که میزان دریافتی‌های بالا آن هم فقط در چند رشته پزشکی ما را به هدف نمی‌رساند

خاتمی با بیان این‌که ناملایمات زیادی بر سر راه پزشکان وجود دارد به طوری که همه پزشکان با ناملایمات درونی و تعارضات بیرونی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: افرادی ندانسته برخی پزشکان و جامعه پزشکی را مورد هجمه قرار می‌دهند که پزشکان نباید از این ناملایمات رنجیده و دلخور شوند.

وی با اشاره به این‌که می‌توان با رعایت اخلاق و تقویت آن در جامعه آثار ناملایمات را کاهش داد، تصریح کرد: باید همه کسانی که در تعارض با پزشکان بوده و آن را مورد هجمه قرار می‌دهند بر سر جایشان نشاند.

در ادامه مراسم علیرضا بیگلری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان این‌که بعد از انقلاب اسلامی هیچ حیطه‌ای به اندازه حوزه بهداشت و درمان پیشرفت و توفیقات قابل توجه حاصل نشده و به استانداردهای جهانی نزدیک نیست، یادآور شد: در سال‌های گذشته از یک هزار تولد 110 نوزاد جان خود را از دست می‌دادند ولی در حال حاضر در استان این میزان به 9.9 در یک هزار رسیده است.

وی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت تأکید جدی بر آموزش پزشکی مطابق با استانداردهای روز دنیا مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای دارد، گفت: متاسفانه در هر حرفه‌ای افراد آسیب‌زا وجود دارند که باید پاسخ به این آسیب‌ها سخت باشد و در طول 4 سال آینده برطرف کردن مسائل و کاستی‌ها در دستور کار قرار دارد.

بیگلری با تأکید بر این‌که اقدامات قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است که برای رشد و توسعه آن‌ها نیاز به همدلی و هم‌افزایی وجود دارد چرا که نمی‌توان به هدف رسید مگر این‌که همگی به یک موفقیت همگانی فکر کنیم، خاطرنشان کرد: خوشختانه سفر وزیر بهداشت و درمان برکات قابل توجهی برای استان داشت و ایشان تمام تلاش خود را برای فراهم ساختن امکانات انجام می‌دهند.

 

# روزنامه صدای زنجان، جامعه ، روز پزشک ، معاون سیاسی

 

 

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx123


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»