کد خبر: 12331
1403/04/28 - 10:46


بانوی وزنه بردار زنجانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

الهه رزاقی بانوی وزنه بردار زنجانی شنبه 30 تیرماه در اردوی آماده سازی وزنه برداری بانوان حاضر می‌شود.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: الهه رزاقی بانوی وزنه بردار زنجانی شنبه 30 تیرماه در اردوی آماده سازی وزنه برداری بانوان حاضر می‌شود.

 اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه برداری بانوان از شنبه ۳۰ تیرماه به مدت سه هفته در محل فدراسیون وزنه برداری برگزار می‌شود.

الهه رزاقی قهرمان زنجانی در این اردو حاضر خواهد شد.

به گزارش صدای زنجان؛ وزنه‌برداری از نخستین دوره بازی‌های المپیک (۱۸۹۶) جزو رشته‌های المپیکی بود اما وزنه‌برداری زنان از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی وارد برنامه المپیک شد. اکنون وزنه‌برداری در بخش مردان در ۸ وزن و در زنان در ۷ وزن برگزار می‌شود.

طبق گفته‌های علی نصرتی، نائب رئیس هیئت وزنه‌برداری شهرستان زنجان به صدای زنجان، ورزش وزنه‌برداری زنان با پیگیری‌های فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در سال ۱۳۹۶ در کشور مجدانه پیگیری و پی‌ریزی شد و زنجان به عنوان نخستین شهر، اولین باشگاه تخصصی وزنه‌برداری ویژه بانوان را در ورزشگاه ۱۵ خرداد امجدیه راه‌اندازی کرد و تا به امروز توانسته در پرورش علاقمندان گام‌های طلایی بردارد.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور انتخابی تیم ملی به میزبانی اهواز اواخر سال ۱۴۰۱ برگزار و هیئت وزنه برداری زنجان نیز ۲ بانوی ورزشکار را راهی این رقابت‌ها کرد.

شکستن رکورد کشوری وزنه‌برداری در دسته ۷۱ کیلوگرم توسط بانوی زنجانی

 الهه رزاقی، بانوی وزنه بردار زنجانی اسفندماه ۱۴۰۱ توانست در دسته ۷۱ کیلوگرم در یک ضرب ۳ کیلوگرم، در ۲ ضرب ۴ کیلوگرم و در مجموع ۷ کیلوگرم رکورد کشوری این دسته را افزایش دهد.

او همچنین با شرکت در دسته ۷۱ کیلوگرم، توانست رکورد یک ضرب و ۲ ضرب را افزایش داده و ۳ مدال طلای با ارزش را کسب کند.

در همان ماه (اسفندماه ۱۴۰۱) نیز مسابقات جام «نوروزگان» با حضور کشورهای ایران، مصر، روسیه، نپال، عراق، پاکستان، ازبکستان برگزار شد که این بار هم «الهه رزاقی»  توانست به مقام نخست رسیده و مدال طلا را ازآن خود کند.

او که متولد ۱۳۷۹ بوده و دارای مدرک کارشناسی رشته تربیت بدنی است به صدای زنجان گفته که: وقتی ورزش «کراسفیت» را آغاز کرده بود، فکرش را نمی‌کرد که وزنه‌برداری را بتواند در سطح قهرمانی پیگیری کند و حتی صاحب مدال شود.

«رزاقی» با تشویق یکی از اقوام نزدیکش که شاگرد علی نصرتی، نائب رئیس هیئت وزنه برداری شهرستان زنجان بود، با رشته وزنه‌برداری آشنا شده و با بهره‌گیری از آموزش‌های این مربی توانسته در کنار چند بانوی وزرشکار زنجانیِ علاقمند به وزنه‌برداری این رشته مهیج را ادامه دهد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانوزنه برداریتیم ملیجام «نوروزگان»
sedayezanjannews.ir/nx12331


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»