کد خبر: 12391
1403/05/04 - 10:15


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان :

بیش از ۲ میلیون راس دام در زنجان ایمن سازی شدند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از۲ میلیون نوبت راس دام سبک و سنگین علیه انواع بیماری‌های دامی با توان اکیپ‌های دولتی و خصوصی در چهار ماهه اول سال جاری ایمن سازی شدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از۲ میلیون نوبت راس دام سبک و سنگین علیه انواع بیماری‌های دامی با توان اکیپ‌های دولتی و خصوصی در چهار ماهه اول سال جاری ایمن سازی شدند.

علی مردانی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون به تعداد ۲ میلیون و ۹۶ هزار و ۳۵۲ نوبت سردام سبک و سنگین علیه انواع بیماری های ویروسی و باکتریایی و همچنین بیماری های مسری و مشترک بین انسان و دام ایمن سازی شدند.

وی یادآور شد: از جمله بیماری ها، آبله گوسفند و بز، شاربن، تب برفکی، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان، بروسلوز(تب مالت) گاو و گوسفند و هاری را می توان نام برد که در سطح روستاها و دامداری های استان از طریق واکسیناسیون ایمنی سازی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در مدت یاد شده تعداد پنج هزار و ۹۹۹ راس گاو و گوساله تحت پایش و مراقبت از بیماری سل در گاوداری های صنعتی قرار گرفتند که از این تعداد چهار هزار و ۷۰۳ مورد نمونه خون، جهت تست بیماری بروسلوز اخذ و به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان زنجان ارسال شده است.

مردانی افزود: در همین مدت ۳۹۳ راس اسب و تک سمی نیز مورد تست سرمی و مالئیناسیون مشمشه قرار گرفته اند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی زنجان خاطرنشان کرد: از دامداران محترم روستایی، صنعتی و نیمه صنعتی انتظار می رود، جهت ایمن سازی دام ها و جلوگیری از هرگونه تلفات و ایجاد کانون جدید بیماری های دامی، همکاری مناسب و کافی با اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی داشته باشند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناداره کل دامپزشکیمشمشهایمن سازی دام ها
sedayezanjannews.ir/nx12391


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»