کد خبر: 12474
1403/05/13 - 16:23


معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان در نشست مطبوعاتی خطاب به منتقدین طرح شهید زین‌الدین مطرح کرد؛

منصف باشید!

راه‌یابی 360 نفر در طرح استخدام شهید زین الدین زنجان به مرحله ارزیابی /طبق قانون؛ اگر کسی نماز نخواند و روزه نگیرد، استخدامش کنسل است/افراد فعال در ستادهای تبلیغاتی را جذب نمی کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: پس از انتشار گزارشی با عنوان «استخدام نورچشمی‌ها؟» در 10 مردادماه 1403 در صدای زنجان که در ان تعدادی از کارشناسان اسبق و فعلی دولت در دستگاه‌های اجرایی با استناد به قوانین اعلام کرده بودند که طرح شهید زین الدین با قوانین حاکم بر سازمان اداری و استخدامی کشور مغایرت دارد؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان شنبه 13 مردادماه 1403 با برگزاری نشست مطبوعاتی سعی کرد نسبت به ابهامات مطروحه در این طرح پاسخ دهد.

 با وجود اینکه شائبه‌ها به فرآیند برگزاری و جذب نیروها در قالب طرح شهید زین‌الدین از سوی تعدادی از شرکت‌کنندگان و حتی برخی از کارمندان دولت کماکان ادامه دارد؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با اشاره به راه‌یابی 360 نفر در طرح استخدام شهید زین الدین زنجان به مرحله ارزیابی آن هم با اتکا به قوانین؛ هر گونه وارد کردن ابهام به این طرح را «توهم توطئه» خواند.

مرتضی شهامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان شنبه (13 مردادماه 1403) در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر « چرا استانداری زنجان بیش از سقف تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری نیروهای قراردادی جذب کرده یا در حال جذب است؟» به صدای زنجان گفت: طبق تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری؛ دستگاه های اجرائی می توانند در شرایط خاص با تأیید سازمان تا 10 درصد (۱۰ %) پست های سازمانی مصوب، بدون تعهد استخدامی و در سقف اعتبارات مصوب افرادی را به صورت ساعتی یا کارمعین برای حداکثر یک سال به کارگیرند. با توجه به این تبصره قانونی؛ باید تعداد نیروهای مشمول؛ 51 نفر می‌شود در حالی که در دولت قبل در این زمینه تخلف شده بود. در ابتدای دولت سیزدهم در استانداری زنجان تعداد نیروها به جای 51 نفر؛ حدود 67 نفر بود که برای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری نیروهای مازاد کاهش یافته و در حال حاضر به 54 مورد رسیده که حدود 3 نفر از نیروها نیز به تدریج جابجا خواهند شد تا به استاندارد برسیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان همچنین در خصوص دلایل یا دلیل انتصاب افراد به پست های کلیدی قبل از تامین شرایط قانونی از جمله رابطه استخدامی؛ سوابق مدیریتی؛ شناسه استخدامی؛ تامین اعتبار و غیره به صدای زنجان گفت: اظهارات برخی در خصوص طرح شهید زین الدین باید منصفانه باشد. اگر انتصاب افراد به پست های کلیدی غیرقانونی بود جلویش را می‌گرفتند. قبلا هم در استانداری چنین اتفاقی افتاده است. در دولت قبل هم فردی در استانداری با وجود اینکه کارمند نبود، در مجموعه حضور داشت که البته غیرقانونی نبود. امکان انتصاب افراد به پست‌های کلیدی در قالب قرارداد کار معین، غیرقانونی نیست، اگر این نیروها دارای قرارداد پیمانی بودند، تخلف محسوب می‌شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان هم در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد دلیل استفاده از افراد در حین انجام خدمت وظیفه عمومی گفت: اخیرا مجوز قانونی برای جذب نخبه اخذ کرده‌ایم. جذب افراد حین خدمات سربازی هم با مجوز بوده است. اگر افراد به هر دلیلی دارای کارت پایان خدمت سربازی نباشند، شرایط استخدام ندارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان همچنین در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر اینکه «آیا وزارت کشور صلاحیت صدور مجوز به کارگیری بخشداران از بین نیروهای غیرشاغل را دارد؟» گفت: وزارت کشور و تمامی ارکان دولت اجازه جذب نیروی قراردادی به عنوان مدیر که بخشدار نیز جزو آن‌هاست را دارد، در حال حاضر مراحل جذب برای یکی از بخشداران با قرارداد معین را طی می‌کنیم.

طبق قانون؛ اگر کسی نماز نخواند و روزه نگیرد، استخدامش کنسل است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان همچنین در پاسخ به خبرنگاران که اصرار بر انتشار لیست افراد پذیرش‌شده را داشتند گفت: خبرنگاران لیست افراد را به صورت غیررسمی می‌توانند مشاهده کنند اما از آنجایی که در مرحله مصاحبه اجرای طرح شهید زین الدین هستیم و برخی از افراد شاید چندان رضایتی به انتشار اسامی خود نداشته باشند؛ لیست را منتشر نمی‌کنیم.

شهامی در خصوص گلایه برخی از شرکت‌کنندگان در طرح شهید زین الدین نسبت به یکی از بندها مبنی بر «جذب افراد مومن و انقلابی» که به نوعی خط‌کشی بین اقشار مختلف مردم است؛ عنوان کرد: خط‌کش نیست، شاخص است. طبق قانون فرآیند طرح استخدام شهید زین الدین را اجرا می‌کنیم. مثلا اگر کسی نماز نخواند و روزه نگیرد، استخدامش کنسل است. قرار نیست فرد ضدانقلاب جذب کنیم، توجه به جذب افراد مومن و انقلابی در سیستم اداری طبیعی است و عجیب غریب هم نیست. به نظرم برخی توهم توطئه دارند وگرنه استانداری زنجان طبق قانون نسبت به اجرای فرآیند جذب افراد در قالب طرح شهید زین الدین اقدام می‌کند.

 سنجش میزان مسئولیت پذیری افراد دارای روش علمی است که طبق قانون 

همین را هم اجرایی می‌کنیم که انشالله جواب دهد!

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان در پاسخ به این سؤال که «اگر فرد نماز بخواند و روزه بگیرد اما تخصص و تعهد نداشته باشد و جذب سیستم اداری شود و به تدریج یکی از مختل‌کنندگان سیستم شود چه؟» گفت: بررسی میزان مسئولیت پذیری افراد هم دارای روش علمی است که طبق قانون همین را هم اجرایی می‌کنیم که انشالله جواب دهد!

 اگر افراد فعال در ستادهای تبلیغاتی را بخواهیم جذب کنیم، جزو بی...ترین‌ها هستیم

شهامی همچنین در خصوص ابهامات و ادعاهای مطروحه در جذب نیروهای فعال در ستاد تبلیغاتی رئیس دولت سیزدهم در قالب طرح شهید زین الدین نیز عنوان کرد: صراحتا این ادعا را تکذیب می‌کنم. با صدای بلند می‌گویم اگر افراد فعال در ستادهای تبلیغاتی را بخواهیم جذب کنیم، جزو بی‌...‌ترین‌ها هستیم.

 راه‌یابی 360 نفر در طرح استخدام شهید زین الدین زنجان به مرحله ارزیابی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: ۳۶۰ نفر به میزان پنج برابر ظرفیت جذب در طرح استخدام شهید زین الدین در این استان به مرحله ارزیابی تکمیلی راه یافتند.

شهامی با تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح استخدامی شهید زین الدین، افزود:مجوز صادر شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در قالب این طرح برای استان زنجان شامل ۸۰ نفر کارمند پیمانی، ۱۰ نفر کارمند نخبه پیمانی و ۱۰ نفر کارمند قراردادی برای جذب مدیران است.

وی ادامه داد: نزدیک ۲ سال پیش مجوز این طرح را دریافت کردیم تا بتوانیم آزمون را به صورت استانی برگزار کنیم.

معاون استاندار زنجان گفت: این طرح به صورت منطقه ای اجرا می شود و تنها تفاوتش هم با دیگر طرح ها در همین موضوع است.

شهامی ادامه داد: آزمون این طرح در هشتم دی سال گذشته برگزار و نتایج آن بهمن ماه ارسال شد که ۸۰ دستگاه برای جذب نیرو شناسایی شده بود که ۲ دستگاه به دلیل تامین اعتبار نشدن حذف شدند و در نهایت ۷۸ دستگاه باقی ماند.

شهامی اظهار داشت: مجاز به گزینش ۵ برابر ظرفیت نفرات برگزیده در طرح شهید زین‌الدین بودیم که در پایان ۳۶۰ نفر برگزیده اعلام شد.

وی اضافه کرد: ۵۰ نفر ارزیاب از استان معرفی شده اند که ارزیابی اختصاصی و تخصصی افراد دعوت شده به مصاحبه را انجام می دهند.

این مسئول گفت: از یکشنبه 14 مردادماه 1403 بخش نهایی آزمون استخدامی این طرح آغاز می شود و تا ۱۱ روز طول خواهد کشید که دعوت شدگان دوره قبل که برای آنها پیامک ارسال شده در ارزیابی تکمیلی شرکت می کنند.

شهامی تاکید کرد: بخش اول طرح شامل استخدام ۸۰ نفر کارمند پیمانی در برخی از دستگاه‌های اجرایی منتخب استان به روش آزمون کتبی و مصاحبه تکمیلی (مطابق همه استخدام‌های معمول) است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: در بخش دوم طرح شهید زین‌ الدین نیز ۱۰ نفر نخبه در دستگاه‌های اجرایی استان جذب خواهند شد که رشته محل‌های مورد نظر دستگاه‌ها به بنیاد ملی نخبگان ارسال شده و افراد مورد تایید این بنیاد از طریق فرآیند فراخوان برای مصاحبه تکمیلی به دستگاه‌های اجرایی استان معرفی خواهند شد.

 تعداد افرادی که از طریق طرح شهید زین‌الدین جذب می‌شوند، محدود است

شهامی اظهار کرد: آزمون‌های قبلی برخلاف طرح شهید زین‌الدین به صورت دستگاهی بوده و به همه سازمان‌ها مجوز استخدامی می‌دادند.

وی با اشاره به روند اجرای طرح شهید زین‌الدین، تصریح کرد: پس از انتخاب پست‌های کلیدی، دفترچه این آزمون توسط سازمان اداری استخدامی کشور آماده شد و در نتیجه در ۸ دی ماه توسط جهاددانشگاهی برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان با اشاره به اینکه بعد از اجرای آزمون کتبی فرصتی در اختیار داوطلبان قرار داده شده تا افراد اصل مدارک خود را آماده و ارائه کنند، بیان کرد: ۱۸ نفر از داوطلبان جایگزین و ۱۰ نفر نیز انصراف دادند. البته برخی افراد نخبه در آزمون پذیرفته ولی به مصاحبه دعوت نشدند که دلیل این امر نقص در مدارک و عدم ارائه آن در مهلت مقرر بوده است. دو نفر نیز مشکل تطبیق رشته با پست ثبت‌نامی داشتند.

کار در دولت تحفه نیست!

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان در واکنش به بکارگیری یکی از بستگان مدیران استانداری در هلال احمر زنجان ابراز کرد: استانداری در بکارگیری ایشان در هلال احمر زنجان هیچ دخالتی نداشته است . این فرد در قالب نیروی شرکتی در هلال احمر زنجان فعالیت می‌کند. اصلا مگر کار در دولت تحفه است؟!

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانطرح شهید زین‌الدینستادهای تبلیغاتیقانون
sedayezanjannews.ir/nx12474


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»