کد خبر: 12517
1403/05/18 - 11:38


در ۳ جشنواره مطبوعات خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان؛

«صدای زنجان» طلائی شد

در دهمین جشنواره مطبوعات خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان؛ یک مقام اول و ۳ مقام دوم به صدای زنجان رسید.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: دهمین جشنواره مطبوعات خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان برگزار شد و با برگزاری این آیین بار دیگر صدای زنجان به عنوان پرافتخار رسانه استان زنجان تقدیر شد.

در این جشنواره، «سمیه محرمی» نیز در بخش تیتر در رتبه نخست قرار گرفت، « لیلا محمدی» و‌ «ایرج رفیعی» نیز به صورت مشترک در جایگاه دوم گزارش جای گرفتند. در بخش یادداشت نیز «رویا حیدری» مقام دوم را کسب کرد.

همچنین «سمیه محرمی» لوح نفر اول گزارش در جشنواره تولیدات رسانه ای «حماسه حضور» را دریافت کرد و نفر دوم گزارش جشنواره تولیدات رسانه ای «روایت خدمت» نیز به «لیلا محمدی» از صدای زنجان رسید.

مرتضی شهامی  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان چهارشنبه 17 مرداد 1403 در اختتامیه دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان با اشاره به اینکه خبرنگاران می‌توانند کاستی و ایرادات را مطرح و منتقل کنند و این کار، کار مقدسی است، اظهار کرد: موضوع خبر و رسانه موضوع پیچیده‌ای است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان با بیان اینکه یکی از فاکتورهای قدرت در دنیا موضوع خبر است، ادامه داد: ابزار قدرتی که در دنیا حکومت می‌کند، ابزار رسانه است.

شهامی با بیان اینکه در اعتراضات اخیر در آمریکا رسانه‌ها سرکوب شدند، اظهار کرد: بلند کردن پرچم فلسطین جرم بوده و این در حالی است تراکم کشتار از جنگ جهانی شدیدتر اعلام شد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان با اشاره به اینکه رسانه همانند چاقوی تیزی است که در صورت استفاده صحیح می‌تواند جراحی رخ دهد و یک بیمار را از مرگ نجات پیدا کند، عنوان کرد: در غیر اینصورت می تواند یک انسان سالم را بکشد.

وی بیان کرد: نقش رسانه‌ و خبرنگاران امری مهم بوده و قدرت آن می‌تواند جامعه را به سوی توسعه‌ هدایت کند.

 دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری با شرکت ۶۱ خبرنگار

اصغر حاج علی اکبری  مدیر کل فرهنگ و ار شاد اسلامی استان زنجان نیز  در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه با اشاره به اینکه در این جشنواره از منتخبین سه جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت، حماسه حضور و دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری مورد تجلیل قرار می‌گیرند، اضافه کرد: روایت خبر همزمان با دومین سفر ریاست شهید جمهوری به زنجان برگزار شد که ۵۸ اثر دریافت شد.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه جشنواره حماسه حضور مربوط به رویداد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس است، خاطر نشان کرد: برای در دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ۳۴۹ اثر از ۶۱ خبرنگار دریافت شد.

وی افزود: آثار خبرنگاران استان زنجان توسط محمد مختاریان و خانم سلیمی به عنوان داوران مرکز و قشمی از زنجان داوری شده است.

صدای زنجان دوباره درخشید

در ادامه این مراسم از آثار برتر دهمین جشنواره مطبوعات خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان تقدیر شد، در رشته تیتر سمیه محرمی با تیتر «پاکبان‌ها وعده ها را از شهر پاک کردند» از پایگاه خبری صدای زنجان نیوز در جایگاه نخست ایستاد، تیتر «چرخ‌های پنچر حمل و نقل عمومی در شهر زنجان» فاطمه تاج‌بخش از خبرگزاری مهر دوم شد و تیتر «رنگ نو بر قبای مکان‌های تاریخی زنجان» نوشته اعظم شامی از خبرگزاری ایرنا سوم شد.

در رشته گرافیک و صفحه‌آرایی، صفحه‌بندی روزنامه مردم‌نو توسط لیلا داورزنی در جایگاه نخست ایستاد، این بخش دوم و سوم نداشت، همچنین رشته طنز مکتوب، برگزیده نداشت.

رشته خبر رتبه اول نداشت، رتبه دوم این بخش به خبر «8 سایت مهم استان زنجان میزبان پرندگان مهاجر است» اثر رحیم مقدمی از خبرگزاری مهر رسید و «رسانه پیچیده‌ترین جنگ افزار جنگ شناختی است» اثر زهرا نوری از پایگاه خبری سلامت سوم شد.

در رشته مصاحبه «روایت زندگی زنی که هشت سال در گور خوابید» اثر زهرا رسولی از پایگاه خبری زنجان پرس اول شد و مجموعه آثار سوسن رحمانی از خبرگزاری فارس دوم شد.

رشته گزارش رتبه اول نداشت و مجموعه گزارش‌های صدای زنجان به قلم لیلا محمدی و ایرج رفیعی از صدای زنجان دوم شد، همچنین اثر «از طارمی تا قدیمی فاصله تنها چند قدم» از روزنامه ندای ابهر و به قلم پوریا محمد بیگی در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین در رشته عکس مجموعه آثار مهدی الماسی از خبرگزاری مهر در جایگاه نخست ایستاد.

در بخش سرمقاله اثر «نهضت پیاده روسازی و انسان محوری» جعفر محمدی از روزنامه مردم نو برگزیده اول شد، همچنین این بخش دوم و سوم نداشت، همچنین در رشته مقاله به اثر «آب، راه، مسکن سه گانه‌های زنجانی‌ها از رئیس جمهور» یوسف قزلباش از ایسنا رسید، این بخش نفر دوم نداشت و نفر سوم آن «مستقیم پاستور نگاهی به ایران پس از شهادت رئیس جمهور تا انتخابات چهاردهم» اثر پوریا محمدبیگی از نشریه ندای ابهر بود.

رشته یادداشت نفر اول نداشت، نفر دوم این بخش با اثر «می‌گویند تورم سالیانه زنجان کاهش یافته است اما ...» رویا حیدری از پایگاه خبری صدای زنجان‌نیوز بود. در این بخش مشترکا «تاراج روزبه» زهرا بیات از پایگاه خبری موج رسا، «ساختمان‌هایی که شهر را بلعیده‌اند» اثر مهدی مرادی ندای شهروند نفر سوم شدند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجشنوارهروز خبرنگارمطبوعات
sedayezanjannews.ir/nx12517


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»