کد خبر: 12635
1403/05/31 - 8:43


صدای زنجان از استقبال کمرنگ قشر جوان از استخرهای شنا در وضعیت اقتصادی کنونی گزارش می‌دهد؛

شیرجه به استخر بی پولی!

شهروندان زنجانی: با این گرانی‌ها دسـت جوانان از استخرها و فعالیت‌های مفرح ورزشی کوتاه می‌شود/رییس هیئت شنای استان زنجان: تعداد افراد بهره مند از استخرها افزایش یافته اما باید بپذیریم که استقبال کنندگان از استخرها اغلب افراد مسن و یا غیرجوان هستند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: بررسی‌های صدای زنجان از کمرنگ شدن قشر جوان در فعالیت‌های مفرح ورزشی و سالن‌ها ناشی از شرایط نامطلوب اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی حکایت دارد. رییس هیئت شنای استان زنجان می‌گوید: طبق آمارها تعداد افراد بهره مند از استخرها افزایش یافته اما باید بپذیریم که استقبال کنندگان از استخرها اغلب افراد مسن و یا غیرجوان هستند.

با گرم شدن هوا و از طرفی تعطیل شدن مدارس و افزایش اوقات فراغت دانش آموزان، استقبال از استخرها به شدت افزایش پیدا  و همین امر لزوم توجه به این فضاها را بیش از پیش گوشزد می کند.آماده کردن فضاهای بهداشتی و استاندارد و محیطی امن چه در سانس های عمومی و چه در ساعاتی که برای آموزش اختصاص داده می شود از خواسته های خانواده های زنجانی است.

 با این گرانی‌ها دسـت خیلی‌هـا به ویژه جوانان از استخرها و فعالیت‌های مفرح ورزشی کوتاه می‌شود

یکی از شهروندان زنجانی معتقد است: گرانی‌ها و افزایش هزینه سانس‌ها سبب شده تا افراد کمتری بیایند!  تقریبا آخر هر هفته به استخر می‌رفتم اما وقتی حساب و کتاب می‌کنم اول هزینه دانشگاه برایم اولویت است و اگر هر پولی برایم ماند ترجیح می‌دهم پس انداز کنم. متاسفانه با این گرانی‌ها دسـت خیلی‌هـا به ویژه جوانان از این تفریـح کوتاه می‌شود.

این جوان با اشاره به افزایش هزینه ورزش برای خانواده‌ها گفت: اکنون ورزش به اولویت چندم خانواده‌ها تبدیل شده است زیرا در تامین معیشت نیز مشکلات وجود دارد، متاسفانه در این شرایط اصلا استعدادها کشف نمی‌شوند. به نظرم اگر این روند پیش برود فقط افراد خاصی می‌توانند ورزش کنند. استعدادیابی خوبی هم از دانش‌آموزان مدارس برای ورزش صورت نمی‌گیرد.

این شهروند با بیان اینکه در حال حاضر کارمندان دولتی با تخفیف از خدمات استخرها استفاده می‌کنند، اضافه کرد: به نظرم با توجه به اینکه جمعیت بسیاری از فعالان در بخش خصوصی مشغول به کارند و بخش قابل توجهی از جوانان در حال تحصیل در دانشگاه و مدارس هستند، ضروری است تا مسئولان با برنامه‌ریزی این گروه‌ها را نیز از تخفیفات ارگان‌ها بهره‌مند کنند چرا که سلامتی حق همه مردم است.

 باید بپذیریم که استقبال کنندگان از استخرها اغلب افراد مسن و یا غیرجوان هستند

رییس هیئت شنای استان زنجان نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 10 استخر در زنجان فعال است که برخی نیازمند تعمیر هستند، اظهار کرد: هم استهلاک و هم هزینه‌های نگهداری (اقدامات مربوط به تصفیه، کلرزنی و غیره) استخرها بالاست، البته مسئولین استخرها سالانه نسبت به بهسازی استخرها اقدام می‌کنند، مثلا در حدود 3 ماه پیش اقدامات بهسازی و تعمیر استخر امجدیه زنجان نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه داشت.

جمال داودی در خصوص گلایه‌ها نسبت به افزایش هزینه‌های شهریه‌ها عنوان کرد: شهریه استخرهای استان زنجان (برای 12 جلسه آموزشی) به طور متوسط 950 هزار تومان تا یک میلیون و 400 هزار تومان است. این میزان در مقایسه با سایر شهرهای کشور رقم پائینی است.

داودی از بهره‌مندی 4 هزار نفر از استخرهای استان زنجان خبر داد و گفت: آمارها می‌گویند وضعیت استقبال از استخرهای ورزشی استان مطلوب است و بد نیست، حتی می‌توان گفت تعداد افراد بهره مند از استخرها زیاد هم شده است اما باید بپذیریم که استقبال کنندگان از استخرها اغلب افراد مسن و یا غیرجوان هستند که جای دارد مسئولان با برنامه‌ریزی دقیق، به جوانان بهاء دهند و زمینه را برای حضور پررنگ آن‌ها در عرصه‌های مختلف ورزشی فراهم آورند.

مسئولان باید بگویند برای جوانان چه کرده‌اند؟

رییس هیئت شنای استان زنجان یادآور شد: چند سال پیش برای اعزام جوانان به مسابقات؛ تمامی هزینه‌ها را مسئولان مربوطه پرداخت می‌کردند اما الان هر ورزشکاری می‌خواهد به مسابقه اعزام شود باید هزینه‌هایش را شخصا پرداخت کند، این یعنی ما به ورزش بها نمی‌دهیم که موضوع کشوری است و مختص استان زنجان هم نیست.

داودی با اشاره به تلاش هیئت‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان برای ارائه خدمت به جوانان اعم از مبتدی و حرفه‌ای عنوان کرد: این اقدامات کافی نیست، نمی‌دانم شاید من از اقدامات صورت گرفته برای جوانان اطلاعی ندارم، بهتر است مسئولان بگویند برای جوانان چه کرده‌اند؟ متاسفانه در سطح کشور، ان طور که باید به جوانان بها داده نمی‌شود که اگر به این امر توجهی نشود و بررسی کارشناسانه صورت نگیرد؛ باید منتظر تبعات بود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناستخرورزشفعالیت مفرح
sedayezanjannews.ir/nx12635


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»