کد خبر: 12741
1403/06/15 - 12:16


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان مطرح کرد؛

توسعه امامزاده سید ابراهیم به شرط فروش قبر

مختار کرمی: اگر فروش قبر رخ ندهد توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) نیز امکان‌پذیر نیست

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: مختار کرمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان در مورد آینده اجرای طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) اظهار کرد: اجرای طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان یک فرآیند پیچیده دارد.

مختار کرمی با اشاره به اینکه طرح توسعه امامزاده هزینه‌بردار است، عنوان کرد: بارها طرح توسعه مطرح شده است ولی به نتیجه نرسیده بود.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته با پیگیری‌های مکرر این طرح به نتیجه رسیده است، اضافه کرد: در یک سال اخیر چندین جلسه برگزار و طرح آماده شده و در فاز صفر به تصویب رسیده است.

کرمی با اشاره به اینکه این طرح باید در کمیسیون فنی اوقاف نیز تایید شود که تایید ضمنی آن را دریافت کرده‌ایم، اضافه کرد: اما اجرای این طرح نیازمند اعتبار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه نذورات امامزاده سید ابراهیم (ع) فقط صرف هزینه‌های جاری آن شامل آب، برق، حقوق خادمان و برنامه‌ها می‌شود، بیان کرد: بیشتر از این رقم، نذوراتی از این بقعه دریافت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیشنهاداتی که ارائه و با آن مخالفت شد بحث دفن اموات شامل فروش قبور در امامزاده سید ابراهیم (ع) بود، خاطر نشان کرد: هر امامزاده‌ای در کشور توسعه یافته دقیقا از محل فروش قبور اتفاق افتاده و تنها استانی که فروش قبر در آن ممنوع بوده، استان زنجان است.

کرمی با اشاره به اینکه از نظر مجموعه اوقاف مخالفان فروش قبور بلاوجه است، تاکید کرد: تا موقعی که اجازه فروش قبر داده نشود، طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم همین‌گونه باقی خواهد ماند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بارها گفته‌ام اگر فروش قبر رخ ندهد توسعه امامزاده نیز امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد و خیری تمایل به هزینه در این حوزه داشته باشد و یا اعتبار خاص و ویژه دولتی برای این موضوع در نظر گرفته شود چرا که با پول اوقاف و نذورات اجرای این طرح ممکن نیست.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتوسعه امامزادهسید ابراهیم (ع)فروش قبر
sedayezanjannews.ir/nx12741


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»