کد خبر: 12786
1403/06/20 - 23:25


رئیس جبهه اصلاحات استان زنجان:

معرفی گزینه استانداری زنجان از سوی جبهه اصلاحات در صورت اجماع

مجید تقی‌لو: جبهه اصلاحات استان زنجان بنا دارد در صورت اجماع میان ستاد دکتر پزشکیان، مجمع نمایندگان ادوار و سایر گروه‌های نخبه و مرجع استان و از جمله نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی، در این اجماع حضور یابد و زمینه وفاق و هم صدایی و انسجام را فراهم کند

پایگاه خبری صدای زنجان

 پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: مجید تقی لو رئیس جبهه اصلاحات استان زنجان در گفتگو با صدای زنجان در پاسخ به سوالی در مورد موضوع انتخاب استاندار زنجان با اشاره به اینکه مانند تمام مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی تاکید داریم که استاندار باید دارای تجربه کاری لازم و آشنا به ماموریت‌های سنگین و خطیر استانداری بوده و اشراف بر برنامه‌های کاری و شوراها و کارگروه‌های استانی و شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی داشته باشد، اظهار کرد: اخیرا وزیر کشور اعلام کرده که استانداران از میان کسانی گزینش و منصوب می‌شوند که سابقه کاری در وزارت کشور را داشته باشند. اما به نظرم بهتر است وزارت کشور در کنار این نکته مهم از نیروهای توان‌مند و دارای تجربه مدیریتی که توان برنامه‌ریزی برای توسعه را دارند نیز بهره ببرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه معیارها و ملاک‌های مورد تاکید دولت دکتر پزشکیان مانند پاکدستی، مردمداری و روحیه تعامل با نخبگان و اقشار مختلف مردم را در استاندار زنجان باید به عینه دید، بیان کرد: استاندار باید فردی دارای برنامه، ذهن تعاملی و قوی برای انجام امور اجرایی باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان به نیروهای اجرایی توانمند نیاز دارد، عنوان کرد: این روزها که کشور درگیر مشکلات اقتصادی، فقر و بیکاری و پایین بودن سطح درآمدها و ... است باید فردی منصوب شود که بتواند با ایجاد وحدت و همدلی میان نیروهای سیاسی، فکری، اجتماعی و اقتصادی در حد خود در استان تاثیرگذار باشد.

تقیلو با اشاره به اینکه استاندار باید برای به پایان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام برنامه داشته باشد، ادامه داد: به‌ویژه با توجه به افزایش اختیارات استانداران، استاندار جدید باید برای این امور از قبل برنامه‌ریزی کند و با چینش مدیران کارآمد و پاکدست و خوشنام و توانمند، گام‌های موثری در جهت رفع عقب‌ماندگی‌ها بردارد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر توسعه عقب است، گفت: اقشار و طبقات مختلف جامعه، از دولت دکتر پزشکیان مطالباتی دارند که باید آن‌ها ارزیابی و مورد توجه قرار گیرد؛ اما کاهش نرخ بیکاری، فقر و مقابله با فساد باید در اولویت قرار گیرد چرا که مطالبه مشترک همه است.

تقیلو با اشاره به اینکه مبادی فساد باید بسته شود، عنوان کرد: این یک مطالبه از سوی مردم است که دولت با توجه به شعارها و برنامه‌های عدالت محور و فساد ستیزی در کنار قوه قضائیه مانع از بین رفتن بیت‌المال شوند.

رئیس جبهه اصلاحات گفت: استاندار آینده باید نگاه عادلانه و یک‌سانی نسبت به تمامی شهرستان‌ها داشته و موضوع توزیع عادلانه درآمد و ثروت در سطح استان را جدی بگیرد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین تاکید کرد که استاندار آینده باید شناخت دقیقی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان داشته و به‌خصوص برای استفاده از ظرفیت نیروها و مدیران توانمند بومی شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی نماید‌.

او در ادامه گفت: استان زنجان از حیث نیروی انسانی، ظرفیت بسیار بالایی دارد که در سطح ملی هم اثرگذار هستند؛ بنابرین در حرکت به سمت توسعه، باید از ظرفیت و فرصت غنی و بزرگ نیروی انسانی بومی استان بهره گرفت.

جبهه اصلاحات لیستی ارائه نداده است

وی در ادامه در واکنش به انتشار برخی لیست‌های ارائه شده برای تصدی استانداری زنجان با اشاره به اینکه جبهه اصلاحات لیستی در مورد گزینه‌های پیشنهادی خود اعلام نکرده، گفت: این اسامی به صورت غیر رسمی در برخی کانال‌های مجازی منتشر شده و موضع رسمی این جبهه نیست و واضع و اخبار جبهه از طریق سخنگوی جبهه به طور رسمی اعلام می شود.

تقیلو با اشاره به اینکه جبهه اصلاحات استان همانند جبهه اصلاحات کشور و سایر استان‌ها متشکل از نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی متکثر است، بیان کرد: در این جبهه ذیل گفتمان اصلاح طلبی، شبیه هر جریان جبهه ای و ائتلافی، بدیهی و طبیعی است که تفکرات مختلف و سلایق گوناگون وجود داشته باشد. هنر کار جمعی این است که بتوان با پذیرش دیدگاه‌های مختلف، برای رسیدن به وحدت نظر و راهبرد مشترک در فعالیت‌های حزبی و تشکیلاتی تلاش کرد. حتی اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم با اجبار، یک نگرش و سلیقه و دیدگاه را در کار جمعی و تشکیلاتی و گروهی تحمیل کنیم. اصالت جبهه اصلاحات و تفکر اصلاح‌طلبی همین پذیرش اصل تکثر و عدم تحمیل یک دیدگاه بر دیدگاه‌های دیگر است.

این فعال سیاسی افزود که استان زنجان سابقه دیرینه‌ای در تفکر و مشی اصلاح‌طلبی دارد و نیروهای توانمندی در عرصه فکر و فلسفه و فقاهت و علم و سیاست و اقتصاد به کشور تحویل داده است. ما به عنوان جبهه اصلاحات، از هرگونه دیالوگ و نقد درون گفتمانی و حتی برون گفتمانی استقبال کرده و این گفتگوها و نقادی‌ها را زاینده و بالنده و فرصتی برای بهبود و تصحیح و تکمیل رفتارها و بیان‌ها و تعامل‌ها می‌دانیم.

سر زندگی اصلاحات در استان و کشور مرهون و مدیون وجود کنش‌گران اصلاح‌طلبی است که دلسوزانه وارد فعالیت حزبی و تشکیلاتی شده و زمینه بسط و گسترش فعالیت حزبی را مهیا می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه جبهه اصلاحات در استان زنجان به هیچ عنوان لیستی به تنهایی ارائه نداده است، ادامه داد: این جبهه بنا دارد در صورت اجماع میان ستاد دکتر پزشکیان، مجمع نمایندگان ادوار و سایر گروه‌های نخبه و مرجع استان و از جمله نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی، در این اجماع حضور یابد و زمینه وفاق و هم صدایی و انسجام را فراهم کند. این بسیار مهم است که حامیان دولت در استان‌ها، موضوع معرفی گزینه‌ها و همچنین سایر موضوعات مهم را با همراهی، وحدت نظر و اجماع به پیش ببرند.

وی ادامه داد که معرفی گزینه های اختصاصی جبهه اصلاحات مهم است اما مهمتر از آن، صدای واحدی است که مردم عزیز استان و تصمیم گیران کشوری باید از استان بشنوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: جبهه اصلاحات در پی هم افزایی و تقویت روحیه کار جمعی است و از این رو می کوشد با همراهی تمامی نخبگان و شخصیتها و گروههای موثر و مرجع، راهی به سوی وحدت عمل از خلال تکثر در نظر بیابد. وی افزود: تلاش ما سامان یابی فضای سیاسی است جرا که سامان یافتن عرصه سیاست، زمینه را برای توسعه اقتصادی و حل مشکل عقب ماندگی استان آماده خواهد کرد. تقیلو در ادامه گفت: حضور دولت دکتر پزشکیان که با عقلانیت کلیت نظام حاصل شده، فرصتی تاریخی هم برای مردم و هم ارکان حاکمیت است و از این جهت باید با تدبیر و عقلانیت و اتکای به خرد جمعی، امید را در مردم زنده کنیم و از اقداماتی که یأس و تنش را موجب شود، پرهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه جبهه اصلاحات جامعه محور حرکت می‌کند و مردمی است، اضافه کرد: عمده تلاش این جبهه ایجاد نقطه اتصال بین مردم و دولت است تا مطالبات مردم را سر و سامان داده و زبان گویای مردم باشد. گرچه اظهار موضع و اعلام نظر در خصوص گزینه های مدیریت کشور و استان و شهرستان و ... حق قانونی و طبیعی احزاب و تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی است، اما احزاب و جبهه‌های حزبی به عنوان بخشی از جامعه مدنی که وظیفه دارند از حقوق و منافع جامعه و اقشار مختلف مردم حمایت کنند، نباید صرفا در پی دخالت در مدیریت‌ها باشند، چرا که این امور در اختیار دولت است.

وی افزود: البته قاعده پذیرفته شده در دموکراسی این است که حزب یا احزاب پیروز، دولت، مجلس و سایر نهادهای انتخابی را از طریق آرای مردمی به دست می‌گیرند و مدیران با تجربه و کارآمد حزبی را برای تصدی مشاغل و مدیریت‌ها معرفی می کنند؛ اما در کشور ما هنوز نظام انتخاباتی و نظام اجرایی و مدیریتی، حزبی نیست.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناصلاح طلبدموکراسیاحزاب
sedayezanjannews.ir/nx12786


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»