کد خبر: 12920
1403/07/07 - 13:41


مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد:

آغاز برداشت ۱۲۰ هزار تن پیاز از مزارع استان زنجان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برداشت ۱۲۰ هزار تن پیاز از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول در مزارع استان آغاز شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مسیح اله محمدی مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کشاورزان برداشت پیاز را از اوایل مهرماه آغاز می کنند، افزود:‌ میانگین عملکرد این محصول در هر هکتار بیش از ۵۴ تن است.

وی، زرگان، زرجان، مروارید، ارغوان، سوئیت اسپانیش، محلی طارم و سفید محلی را از ارقام پیاز کشت شده در این استان ذکر کرد و اظهار داشت: طی سال‌های اخیر کشت نشائی پیاز در مزارع استان در حال پیگیری و افزایش است.

محمدی یادآور شد: کشاورزان با استفاده از نشاء محصول اقدام به کشت مزارع خود می کنند که امیدواریم استفاده از این روش سرعت بهتر و بیشتری را با توجه به به شرایط کشت استان به خود بگیرد.

وی ادامه داد: این اقدام موجب افزایش تولید در واحد سطح، کاهش هزینه‌های تولید از جمله مصرف کود و سم و صرفه جویی در میزان آب و کوتاه کردن زمان آبیاری می شود.

محمدی گفت: کشت نشائی پیاز ۲۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت زراعی استان را به خود اختصاص داده است و با این روش میانگین عملکرد تولید به ۸۰ تن در هکتار افزایش خواهد یافت.

سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد و این میزان در میانگین کشوری ۱۸.۳ است و حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.

در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است و یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان ۲۶.۷ درصد و این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است

منبع/ ایرنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانزمین های زراعیکاشت پیازاراضی کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx12920


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»