کد خبر: 12977
1403/07/14 - 9:5


نماینده خدابنده در مجلس تاکید کرد؛

دخالت در انتخاب استاندار را تکذیب می‌کنم

انتخاب استاندار جدید برای زنجان هر روز پیچیده‌تر می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: در حالی که قطار تعیین استانداران جدید در دولت چهاردهم به حرکت در آمده و سراغ تک‌تک استان‌های کشور می‌رود و انتظار بود که زنجان یکی از استان‌های دارای اولویت برای میزبانی از این قطار باشد، تاخیر در انتخاب استاندار زنجان در حالی که استاندار فعلی در نخستین روزهای مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به دنبال استعفا بود و تصمیمی برای ماندن نداشت، فضای سیاسی استان را هر روز پیچیده‌تر می‌کند و هر روز نامی در فضای مجازی به‌عنوان استاندار جدید معرفی و ساعاتی بعد تکذیب می‌شود.

از سوی دیگر با توجه به تجربه تلخ دخالت نمایندگان مجلس در انتخاب استاندار و یا دخالت در انتخاب دیگر مدیران استان، افکار عمومی واکنش‌های شدیدی را نسبت به اخباری که شائبه این دخالت‌ها را پررنگ می‌کنند نشان می‌دهند.

در آخرین مورد، گفته می‌شود احمد بیگدلی، نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس، سراغ مدیر کل پیشین تقسیمات کشوری وزارت کشور رفته تا مقدمات معرفی وی به عنوان استاندار زنجان را فراهم کند و در این راستا با افرادی در زنجان برای انتصاب به عنوان معاونان استاندار و حضور در سایر مدیریت‌های استان به تفاهماتی نیز رسیده است و حتی در مواردی ادعای تجزیه شهرستان خدابنده نیز در پی معرفی گزینه مورد آقای نماینده مطرح شده است!

طرح این خبر به فضای مجازی همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، واکنش شدید و منفی افکار عمومی را در پی داشت و کار به جایی رسید که احمد بیگدلی این موضوع را به کل رد کرده است.

احمد بیگدلی، رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان و نماینده خدابنده در مجلس در گفتگو با صدای زنجان در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تلاش برای انتخاب گزینه مد نظر او برای استاندار زنجان تصریح کرد: هیچ دلیلی برای پنهان کردن تصمیمات و رویدادها از مردم خدابنده و استان زنجان نداریم و دنبال پنهان‌کاری نیستم.

بیگدلی با اشاره به اینکه اگر کسی قرار است استاندار شود بالاخره مشخص خواهد شد، چه کسی است، اضافه کرد: فرآیند استاندار شدن مشخص است و شاید برخی از افراد اطلاعات کم‌تری از انتخاب استاندار دارند و تصور می‌کنند یک نماینده می‌تواند استاندار انتخاب کند ولی این موضوع امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه در اکثر وزارتخانه‌ها، دولت پزشکیان کارگروه‌هایی برای تصمیم‌گیری در مورد انتصابات تشکیل شده است، عنوان کرد: در وزارت کشور نیز این کارگروه تشکیل شده است و هر کسی علاقه‌مند به حضور در پست استاندار بود اعلام شد می‌تواند رزومه خود را به کارگروه تحویل دهد و این کارگروه ربطی به نمایندگان نیز نداشت.

بیگدلی با اشاره به اینکه تا جایی که من شنیده‌ام 520 نفر در کل کشور برای حضور در پست استانداری رزومه داده‌اند، ادامه داد: همچنین برای استان زنجان نیز 12 تا 15 نفر رزومه داده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به اینکه در این کارگروه بر اساس شاخص‌هایی که شامل شاخص‌های عمومی و اختصاصی هر استان است، افراد بررسی خواهند شد، بیان کرد: طبق اظهارات و اعتمادی که به وزیر کشور داریم تاکید دارند این کارگروه بدون کم و کاستی صلاحیت افراد را بررسی خواهد کرد و 3 تا 5 نفر که دارای بیشترین امتیاز هستند، انتخاب و به وزیر کشور معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه وزیر کشور وعده داده است با مشورت مجمع نمایندگان یکی از این افراد اعلامی، انتخاب و معرفی خواهد شد، بیان کرد: تا این لحظه (ظهر روز پنجشنبه 12 مهرماه) هیچ کسی به عنوان منتخب وزارت کشور به مجمع نمایندگان معرفی نشده است.

بیگدلی با اشاره به دیدارها و تماس‌ها با وزیر کشور و معاونان وی تصریح کرد: براساس اعلام این افراد تاکنون استاندار زنجان تعیین تکلیف نشده است و هنوز به سه گزینه نهایی که با مجمع نمایندگان در مورد آن مشورت شود، نرسیدهاند.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان اینکه نه این شخصیت را دارم و نه آن فکر سیاسی که بخواهم تک روی و تک محوری کنم، ادامه داد: اگر قرار باشد نقشی توسط نمایندگان زنجان در انتخاب استاندار ایفا شود توسط مجمع نمایندگان خواهد بود نه احمد بیگدلی و نه نماینده دیگری و خوشبختانه تاکنون هیچ یک از نمایندگان ورودی به موضوع نداشته‌اند و من نیز به عنوان رئیس مجمع تنها هماهنگی لازم را انجام می‌دهم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از انتخابات دیدار شخصی با دکتر عارف نداشته‌ام و همه دیدارها در قالب دیدار جمعی از نمایندگان با وی بوده است و هیچ موضوع شخصی نیز در این دیدار مطرح نشده است و بیشتر موضوعات کلان کشوری طرح شد، تصریح کرد: هیچ فردی توسط من به وی معرفی نشده است و این موضوع از اساس کذب است، در واقع هیچ گفت‌وگویی شخصی با هیچ فردی برای انتخاب استاندار نداشته‌ام.

بیگدلی با اشاره به اینکه اگر زنجان از استان‌های دیگر عقب مانده است خود ما مقصر هستیم، تاکید کرد: ما داشته‌های خود را به دلیل نداشتن اتحاد و انسجام از بین می‌بریم و این برای استان خوب نیست، تخریب افراد برای کسب اعتبار کار درستی نیست به‌ویژه که نمایندگان استان زنجان در تلاش برای پاسخگویی به همه انتقادات و پیشنهادات هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه برخی رفتارهای هیجانی تنها منجر به تنش در جامعه و عقب افتادن از برنامه‌ها خواهد شد، گفت: گفتگو با همدیگر را فرا بگیریم چرا باید انتقاد و ایرادگیری را بدون اینکه به خود فرد بگوییم در رسانه‌ها منتشر کنیم.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه شخصی من این است که اگر در بین سه گزینه نهایی وزارت کشور یک گزینه بومی حتی کمی ضعیف‌تر از گزینه غیربومی باشد، بهتر است فرد بومی را به عنوان استاندار انتخاب کنیم، اضافه کرد: ولی از بین سه فرد غیربومی حتما باید قوی‌ترین فرد انتخاب شود و این دیدگاه ما است.

بیگدلی در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد ضرورت تعیین تکلیف سریع استاندار زنجان با توجه به اظهار نظر محسن افشارچی مبنی بر عدم تمایل برای ادامه فعالیت در این پست اظهار داشت: از کجا معلوم وضعیت سایر استان‌ها از زنجان فوریت‌دارتر نباشد، ضمن اینکه تاکنون تنها چند از بین 32 استان تعیین تکلیف شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به اینکه از زمانی که استاندار زنجان با توئیت خود اعلام خداحافظی کرده بود و مسائلی چون خداحافظی برخی مسئولان مطرح و موجب تعلل در کار برخی دستگاه‌ها شد مجمع نمایندگان دیداری با وزیر کشور داشته است، بیان کرد: تنها خواسته ما در این دیدار تاکید بر سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف زنجان بوده است، در دیدار با معاون وزیر کشور نیز پیگیر اولویت قرار گرفتن زنجان بریا انتخاب استاندار مطرح بود که قول داده شده است، هفته آینده استاندار زنجان تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع مطروحه تنها یک نقل قول از سوی معاون وزیر کشور است، ادامه داد: البته ممکن است این موضوع تحت تاثیر شرایطی قرار گیرد ولی تعیین تکلیف از سوی این افراد ممکن است تصمیم‌گیری در جلسه هیئت دولت و یا معرفی استاندار از سوی دولت بدون این اقدام باشد.

با اظهارات احمد بیگدلی اما مساله انتخاب استاندار جدید برای زنجان همچنان پابرجاست و کم‌کم رنگ و بوی معما به خود می‌گیرد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتقسیمات کشوریاستاندار زنجانفضای مجازی
sedayezanjannews.ir/nx12977


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»