کد خبر: 13022
1403/07/18 - 8:33


صدای زنجان از حواشی دور نخست مسابقات پیشکسوتان کشوری والیبال به میزبانی زنجان گزارش می‌دهد؛

رویِ تور والیبال!

تعدادی از بازیکنان تیم زنجان: قهرمان دور نخست مسابقات تیم زنجان بود اما ناجوانمردانه از سوی فدراسیون به نفع تیم ارومیه، حذف شدیم چون اسپانسر برنامه ارومیه‌ای بود!/عضو هیئت والیبال استان: مرجع قانونی در خصوص حواشی بازی‌ها و رای نهایی با فدراسیون است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی:  تعدادی از اعضای تیم والیبال پیشکسوتان زنجان که در مسابقات دور نخست پیشکسوتان کشوری والیبال به میزبانی زنجان حضور داشتند مدعی شدند که مقابل دیدگان مسئولان فدراسیون، حق تیم زنجان تضییع شده و با دخالت اسپانسر ارومیه‌ای مسابقات به نفع تیم ارومیه رقم خورد و تیم زنجان به دور بعدی راه نیافت!

از ابتدای مهرماه امسال بازی دومرحله‌ای بین تیم‌های پیشکسوت والیبال استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی برگزار شد.

مقرر شد که مرحله نخست با میزبانی زنجان و مرحله نهایی نیز با میزبانی آذربایجان غربی (ارومیه) صورت گیرد.

والیبالیست‌های تیم پیشکسوت زنجان ادعا دارند که؛ «در مسابقات دور اول پیشکسوتان کشوری والیبال که درزنجان با حضور 4 تیم اردبیل وتبریز وارومیه وزنجان برگزار شد تیم زنجان اول شد ولی با اقدام نامتعارف فدراسیون والیبال وتیم ارومیه  به دور بعد راه نیافت!»

ظاهرا در دوراول مسابقات؛ دوتیم زنجان وارومیه با شکست رقیبان هردو با 2 برد باید بازی نهایی را باهم برگزار میکردند.

 قهرمان دور نخست مسابقات تیم زنجان بود اما ناجوانمردانه

 از سوی فدراسیون به نفع تیم ارومیه، حذف شدیم

فرشاد شفائی، والیبالیست زنجانی به صدای زنجان می‌گوید: در این بازی که درروز 4 مهرماه 1403 در سالن امجدیه زنجان برگزار شد، تیم زنجان در ست اول با امتیاز قاطع  14-25  تیم ارومیه را شکست داد واین در حالی بود که بازیکنان تیم ارومیه که نام تیم ملی را درزمان‌های قدیم یدک میکشیدند دائما به داور وناظر مسابقات شکایت میکردند وکار به جایی رسید که هرچند خطا انجام میدادند وداور خطای آنها را اعلام میکرد با برخی حرف‌های خارج از عرف به داور عکس العمل نشان میدادند.

به گفته شفائی؛  تعدادی از بازیکنان تیم ارومیه که اصلا انتظار این باخت را در مقابل تیم زنجان نداشتند.در ست دوم درامتیاز 19-18  وبه دلیل خطای بازیکن ارومیه داور خطا گرفت، این بازیکن تصور می‌کرد چون پیشکسوت است می تواند هر قانونی را زیر پا بگذارد و به دیگران بی احترامی کند.این امر باعث وقفه در بازی شد تا جاییکه تیم ارومیه بازیکنان خود را از زمین بیرون کشید وحاضر به بازی نشدونتیجه بازی طبق قوانین فدراسیون 2بر0 به نفع تیم زنجان به پایان رسید.

شفائی مدعی است: گزارش های بازی نیز توسط ناظر به فدراسیون ارسال شد وتیم زنجان به عنوان تیم اول که طبق قوانین باید اعلام می‌شد، فردای روزمسابقه با کمال تعجب؛ تیم ارومیه به عنوان تیم قهرمان در این بازی توسط فدراسیون اعلام شده وکلا حق تیم زنجان را زیر پا گذاشته شد!

 چون اسپانسر برنامه ارومیه‌ای بود، تیم زنجان به نفع ارومیه حذف شد!

برخی از والیبالی‌های زنجان مدعی‌اند: چون ارومیه به عنوان پشتیبان مالی فدراسیون این مسابقات را در مرحله بعد میزبانی کرده وازاین هراس داشتند که در صورت حضور زنجان در دور نهایی ممکن است که این تیم حتی قهرمان شود بخاطر همین موضوع زنجان را از دور مسابقات حذف کردند وکل قوانین والیبال را زیر سوال بردند!

گلایه‌مندان به نتیجه مسابقات کشوری تیم پیشکسوتان والیبال خطاب به فدراسیون می‌گویند: آیا فدراسیون باید بخاطر اینکه تیم ارومیه میزبان هست واز نظر مالی فدراسیون را پشتیبانی میکند حق تیم زنجان را از بین ببرد؟

به گفته والیبالی‌ها؛ ظاهرا با پیگیری های تیم والیبال پیشکسوتان زنجان؛ از طرف هیئت والیبال استان واداره ورزش و جوانان استان زنجان با فدراسیون و رئیس هیئت والیبال ارومیه ونامه ها وتماسهای مکرر در خصوص علت حذف تیم زنجان؛ هیچ دلیل قانع کننده ای ارائه نشده و فقط سعی در پاسخهای غیر منطقی به مسئولین ورزش استان را داشتند.

فرشاد شفائی با اشاره به برخی اظهارات از سوی مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون والیبال می‌گوید: مسئولان مربوطه گفتند چون حضور تیم زنجان برای این مسابقات 250 میلیون تومان هزینه دارد باید ارومیه اعلام موافقت کنددر حالیکه زنجان قانونی تیم اول بود واصلا نیازی به موافقت نداشت! گویا این هماهنگی طوری بین ارومیه وفدراسیون شده بود که بلافاصله فردای بازی زنجان وارومیه تیم ارومیه را قهرمان اعلام کردند وبرنامه دور نهایی بازیهارا هم اعلام کردندوحتی نگذاشتند که زنجان اعتراض کند وفیلمها ومدارکی را که موجود بود به آنها ارسال کند.تیم ارومیه هم طی هماهنگی با فدراسیون میگفت که فدراسیون به ما برنامه داده وما فقط اجرا کننده هستیم در حالیکه هردو داشتند دروغ میگفتند!

به گفته والیبالی‌های پیشکسوت زنجان؛ طبق اعلام فدراسیون در صورتیکه در گروه زنجان اگر تیم زنجان اول میشد باید به دور بعد صعود میکرد وصعود تیم ارومیه در این مسابقات به دلیل میزبان بودن ارومیه در دورنهایی قطعی بود واصلا به برد وباخت این تیم ربطی نداشت. قرار بود در این مسابقات که در 8 گروه در کل کشور انجام میشد 8 تیم برتر به دور نهایی مسابقات راه پیداکنند وفقط در گروه زنجان اگر تیم زنجان یا هرتیم دیگری اول شود تعداد تیمها در دور بعد به 9 تیم افزایش یابد. امیدوارم با رسانه‌ای شدن این اقدام نامتعارف مسئولان مربوطه؛ بتوانیم حداقل حق تیم زنجان را پیگیری کرده و به نتیجه برسانیم.

 مرجع قانونی در خصوص حواشی بازی‌ها و رای نهایی با فدراسیون است

اما اظهارات برخی مسئولان ورزشی به صدای زنجان برخلاف اظهارات برخی بازیکنان پیشکسوت تیم والیبال زنجان است.

آن‌ها می‌گویند: در روزهای ابتدایی ماه جاری (مهرماه 1403) مرحله نخست بازی‌های تیم‌ پیشکسوتان 4 استان در زنجان آغاز شد، در آخرین بازی که بین تیم زنجان و ارومیه بود، بازی در ست دوم نیمه‌تمام باقی‌ می‌ماندکه در این گونه موارد فدراسیون باید در رابطه با نتیجه بازی‌ها تصمیم‌گیری کند. پس از بررسی کارشناسان فدراسیون و مسئولان مربوطه، و از آنجایی که مرحله نهایی تیم پیشکسوتان کشور به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود، رای نهایی این می‌شود که تیم ارومیه در این دوره از بازی‌ها حاضر شود.

مسئولان ورزش والیبال معتقدند که حاشیه پیش آمده در خصوص این دوره از بازی‌ها درست نیست و بهتر بود که هر دو طرف یعنی تیم زنجان و تیم ارومیه سعه‌صدر نشان می‌دادند، اما چون این اتفاق نیفتاد رای نهایی طبق قانون، با فدراسیون است.

به دنبال پافشاری پیشکسوتان والیبال زنجان بر لزوم پیگیری حق و حقوق تیم زنجان از طریق اداره کل ورزش و جوانان و هیئت والیبال استان زنجان موضوع از طریق معاون ورزشی اداره کل پیگیری می‌شود.

غفار امانی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از پیگیری‌های صورت گرفته مدیرکل ورزش استان زنجان از طریق فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی خبر داده و می‌گوید: پس از گفت‌وگوهای صورت گرفته؛ مقرر شد تا فدراسیون نتیجه نهایی را به هیئت والیبال استان زنجان اعلام کند.

محمدرضا معصومی‌تبار، عضو هیئت والیبال استان زنجان هم در خصوص ادعای تضییع حقوق زنجان در مسابقات والیبال پیشکسوتان کشور به صدای زنجان می‌گوید: این دیدگاهی است که برخی از والیبالی‌ها دارند، بالاخره همه باید به قانون رجوع کنیم، در این راستا نهایتا فدراسیون والیبال هست که می‌تواند در خصوص برنده بودن تیم‌ها تصمیم گیری کند. بر این اساس یا باید موضوع در کمیته انضباطی طرح شود که اساسا درست نیست که «پیشکسوتان» عزیز در دور این میز حاضر کرد و دنبال مقصر گشت.

راه دوم نیز این است که؛ بازی که انجام می‌گرفت، حذف و جمع امتیاز مسابقات قبلی لحاظ شود که هم زنجان و هم ارومیه دو برد داشتند اما چون تیم زنجان در یکی از بردها 2-3 برده بود اما تیم ارومیه صفر-3 برده بودند در نهایت فدارسیون، تیم ارومیه را تیم برنده اعلام کرده است.

عضو هیئت والیبال استان زنجان با اشاره به تداوم حواشی مسابقات دور نخست پیشکسوتان کشور به میزبانی زنجان معتقد است: این سطح از مسابقات با هدف تلطیف فضا و احترام به پیشکسوتان بوده است تا قلب‌ها بهم نزدیک‌تر شود و اصلا قرار نبود چنین حواشی ایجاد شود، به نظرم رای نهایی با فدارسیون به عنوان مرجع رسمی است و باید همگی تابع قانون باشیم.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانورزشوالیبالفدراسیون
sedayezanjannews.ir/nx13022


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»