کد خبر: 1306
1398/07/13 - 11:41


یک کارشناس حوزه ارتباطات در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی انجمن‌های کلیوی در زنجان:

شفافیت، اعتماد می‌آورد

مهم‌ترین هدف در این زمینه اعتمادسازی است چرا که هر چه قدر افکار عمومی نسبت به یک مجموعه آگاهی بیشتری داشته باشد، به همان میزان اعتمادش به این مجموعه بیشتر می‌شود و افزایش می‌یابد و ماندگاری و تثبت و پویایی این انجمن بیشتر می‌شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی خانی- یک کارشناس حوزه ارتباطات در اولین گردهمایی یک روزه مدیران روابط‌عمومی انجمن‌های کلیوی کشور با اشاره به اینکه در منطقه‌ای که ما در آن قرار داریم همواره دخالت‌های خارجی زیاد است و همواره دولت در معرض تحریم و فشار قرار دارد، گفت: امروز به واسطه خباثت‌هایی که توسط ترامپ صورت گرفته دولت در شرایط سختی قرار دارد و طبیعتا وجود یک سیل عظیم مردمی  در بخش‌های مختلف می‌تواند  کشور را از این شرایط عبور بدهد و  هر یک در حوزه خود بتوانند احساس مسئولیت کنند می‌توانیم از این جنگ اقتصادی عبور کنیم.

 ادریس سالاری افزود: یکی از دلایل ماندگاری و استحکام سازمان‌های مردم نهاد سابقه تاریخی که این نهادها دارند و با توجه به اینکه سابقه این نهادهای مدنی برمی‌گردد به پروسه طولانی مدنی که این نهادها در نسل‌های مختلف و ادوار تاریخی مختلف طی کرده‌اند و یک ریشه عمیقی را در جامعه دوانده‌اند و مسلما هیچ اتفاقی نمی‌تواند این نهاد‌های مدنی را تضعیف کنند و دلیلش تاریخی بودن آن است.

سالاری خاطر نشان کرد: طبیعتاً وقتی از شفافیت صحبت می‌کنیم باید به این نکته توجه کنیم که هدف از اینکه می‌خواهیم شفاف صحبت کنیم چیست. مهم‌ترین هدف در این زمینه  اعتمادسازی است چرا که هر چه قدر افکار عمومی نسبت به یک مجموعه آگاهی بیشتری داشته باشد، به همان میزان اعتمادش به این مجموعه بیشتر می‌شود و افزایش می‌یابد و ماندگاری و تثبت و پویایی این انجمن بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: با اعتمادسازی در مردم می‌توان آن بخشی از کمک‌های مردمی را که مردم نمی‌دانند در کجا سرمایه گذاری کرد  به سمت سازمانهای مردم نهاد هدایت کرد تا این شرایط سخت دولت را هموار کرد. هدایت و جمع آوری این کمک‌ها جزو کارهایی است که می شود روی آن تاکید کرد.

سالاری با اشاره به اینکه در بخش تکنیک‌های شفافیت ما تکنیک‌های خوبی برای اینکه بتوانیم مردم را به این سمت هدایت کنیم،داریم ، گفت‌: در  دنیا برای اینکه شفافیت نسبت به  فعالیت‌های  سازمان‌های مردم نهاد جلب شود از رسانه‌ها برای این شفافیت استفاده می‌کنند به طوری که هر چه قدر  اطلاعات و اسناد  در سامانه‌های مجازی، شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد و پیش از اینکه مردم سوالی را مطرح کنند نهاد‌های مردم مدنی بتوانند اطلاعات خود  به اطلاع افکار عمومی بگذارند زمینه اعتماد سازی مردم بیشتر جلب می‌شود.

در ادامه مدیرعامل انجمن کلیوی ایران با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سال تاسیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور هستیم، اظهار کرد: هفته حمایت از بیماران کلیوی ایران در سال جاری مصادف با چهلمین سال تاسیس این پایداری خواهد بود.

علیرضا خباززاده افزود: از بدو تاسیس انجمن کلیوی کشور در سال 1359 اولین اساس‌نامه انجمن کلیوی نگارش شده و در اختیار وزارت کشور قرار گرفته و انجمن‌های استان‌های دیگر برای راحتی بیماران هر استان تشکیل شده است. در گذشته بیماران برای انجام دیالیز و درمان به استان تهران مراجعه می‌کردند.

این مسئول تصریح کرد: اولین گردهمایی انجمن کلیوی کشور در تالار وزارت کشاورزی با حضور 17 مدیر استان برگزار شد. اکنون بیش از 203 مدیر انجمن کلیوی استان و شهرستان در کشور وجود دارد. امید است با طرح جدیدی که امروزه در رابطه با پیوند کلیه مطرح شده، هر بیماری که نیازمند پیوند کلیه است در استان خود عمل، دارو و درمان را انجام دهد.

مدیرعامل انجمن کلیوی ایران اظهار کرد: امروز مسئولان بیعتی با انجمن کلیوی کشور، بیماران دیالیز و کادر پزشکی مجموعه بسته‌اید که این بیعت بایستی به صورتی عمل شود تا هم خدا و هم خودتان راضی باشید.

خباززاده در رابطه با اهداف برگزاری گردهمایی مدیران روابط عمومی انجمن‌های کلیوی کشور، افزود: اهداف برگزاری این گردهمایی، یک‌پارچه‌سازی روابط عمومی‌ها و پیشرفت‌هایی که در اساس‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها آمده است و شفاف‌سازی و ارتباط مسئولین و معرفی انجمنهای استان خود که هدف ارزنده است.

مدیرعامل انجمن کلیوی ایران خاطرنشان‌کرد: مدیران مالی امانت‌دار خیرین ما هسند آن‌ها ضمن اینکه امنت‌دار بوده، مسئولیت بیشتری در این حوزه دارند زیرا حفظ حراست آبروی خیرین و انجمن‌ها بر عهده آنان است. شفاف‌سازی روابط عمومی‌های استان‌ها باید انجام دهند در زمینه آمارها و اطلاعاتی که از آنان می‌خواهند باید این اطلاعات را په صورت دقیق، صحیح و شفاف در اختیار افراد قرار دهند و شفاف بودن در کار انجمن کلیوی سرار کشور سبب پیش‌رفت بیشتر انجمن و اعتماد مردم می‌شود زیرا سرمایه یک انجمن مردم آن هستند.

در ادامه مدیر عامل انجمن خیریه کلیوی، محمد رضا طهماسبی  با اشاره به اینکه تک تک طبقات این انجمن از صفر تا صد توسط خیرین این حوزه ساخته شده است، گفت: انجمن کلیوی کشور به عنوان یک انجمن ملی، چهار دهه است که با قوت و با پشتیبانی خیرین این حوزه فعالیت می‌کند و به بیماران کلیوی در مسیر آموزش، پیشگیری ، درمان خدمات می‌رساند وخوشبختانه توانسته است در این زمینه نتایج خوبی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این انجمن بالغ بر 200 شعبه در سطح کشور دارد، ادامه داد: در جامعه مدرن و صنعتی امروزی ما با گسترش بیماری‌های فشار خون و دیابت مواجه هستیم که این بیماری‌ها مادر‌زادی نیستند و ارمغان جامعه صنعتی است و ما می‌توانیم با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در این زمینه ایجاد بسترهای لازم پیشگیری از افزایش این بیماری در جامعه جلوگیری کنیم.

مدیر عامل انجمن خیریه کلیوی افزود: آمار اصلی بیماران کلیوی شناخته شده نیست چرا که آمار اصلی آن در میان بیماران دیابتی و فشار خون نهفته است و بسیاری از این بیماران  در جریان بیماری خود نیستند و مسیر اصلی  بیماران این حوزه  نیز مربوط به بیماران دیابت و فشار خون  است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بستر لازم را در این مجموعه فراهم کرده‌ایم ، افزود: از 188 بیمار دارای پرونده در این انجمن، با همین برنامه آموزشی و پیشگیری و مراقبت توانستیم 1450 نفر را با پیوند کلیه و مراقبت از چرخه دیالیز خارج کنیم و ما 100 نفر مراقبت پیشگیری زیر 10 سال داریم و 6 نفر زیر 7 ماه داریم که این افتخاری برای این مجموعه محسوب می‌شود .

طهماسبی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که یک شرایط  حمایتی را ایجاد کنیم که غیر از درد بیماری رنج دیگری را متحمل نشوند، افزود: طی شش ماهه اول سال در تمام مجامع مطرح شرکت داشته‌ایم و تست قند خون و فشار خون گرفته‌ایم و در این مدت توانستیم 225  نفر با فشار خون بالا و 250 نفر با قند خون بالا را شناسایی کنیم و به مراکز درمانی آنها را ارجاع بدهیم.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانانجمن حمایت از بیماران کلیویادریس سالاریشفافیت خیریه ها
sedayezanjannews.ir/nx1306


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»