کد خبر: 1329
1398/07/28 - 8:20


چک‌های بی‌صاحب

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پاسخ به سوال صدای زنجان از بی‌سرانجام بودن پیگیری وصول چک‌های برگشتی خریدار تیم فوتبال شهرداری زنجان خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به نبود حامی مالی برای حفظ تیم فوتبال زنجان در لیگ دسته دو تاکید کرد: وقتی مسئولان وقت شورای شهر در پاسخ به پیگیری‌های هیئت فوتبال استان اعلام کردند قصد ندارند برای حضور در مسابقه تیم بدهند، هیچ راهی جز فروش امتیاز تیم فوتبال نبود، یا باید می‌فروختیم یا باید نظاره‌گر سقوطش می‌شدیم.

علی خلیلی‌چچکی پنج‌شنبه هفته قبل در نشست با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، در پاسخ به نتایج پیگیری‌های این دستگاه در نقدکردن دو فقره چک برگشتی (هر کدام 130 میلیون تومان) مربوط به فردی که تیم را خریداری کرده است، اعلام کرد: از طریق مراجع قضایی این موضوع پیگیری می‌شود اما تا به امروز به جایی نرسیده‌ایم.

برای جلوگیری از زیان، تیم فوتبال باید فروخته می‌شد

خلیلی‌چچکی با بیان اینکه این موضوع در زمان مدیرکلی بنده اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس می‌گویم وقتی مسئولان وقت شورای شهر در پاسخ به پیگیری‌های هیئت فوتبال استان اعلام کردند قصد ندارند برای حضور در مسابقه تیم بدهند، راهی جز فروش امتیاز تیم فوتبال نبود، یا باید می‌فروختبم یا باید نظاره‌گر سقوطش می‌شدیم.

این مسئول در پاسخ به این سؤال که اگر تیم فوتبال فروخته نمی‌شد آیا کسی بود که این تیم را به لحاظ مالی حمایت کند، تاکید کرد: از آنجایی که هیئت فوتبال، نهاد عمومی و غیردولتی است، برای پیگیری موضوع و بازگرداندن مبالغ باقی‌مانده اداره کل ورزش و جوانان استان ورود کرده است.

** هفته ترتبیت بدنی

وی ضمن گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی (26 مهرماه تا 2 آبان‌ماه)، برنامه های نشاط آور این هفته را تشریح کرد و گفت: رویکرد شعار روزهای این هفته در راستای تمرکز بر تقویت بنیان خانواده، تقویت روحیه جهادی و حماسی، اصلاح نگرش و سواد حرکتی، تقویت انسجام اجتماعی، توانمندسازی کم‌توانان، تندرستی اقشار و تقویت اخلاق تعالی جامعه است.

خلیلی‌چچکی با اشاره به اهمیت ورزش در مجامع عمومی و نقش آن در توسعه استان تصریح کرد: در حال حاضر در جنگ اقتصادی قرار داریم. به اعتقاد ما ورزش می تواند در رونق تولید و اقتصاد نقش قابل چشمگیری داشته باشد در نتیجه ضروری است هدف‌گذاری‌های لازم برای تحقق اهداف برنامه‌ریزان در حوزه ورزش از نگاه مسئولان امر پنهان نماند.

نقش ورزش در رونق اقتصاد و توسعه گردشگری

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی ملی در استان و کمبود هتل‌ جهت اسکان ورزشکاران و همراهان آنان ادامه داد: به طور مثال در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی پرورش اندام، بادی کلاسیک، فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار فیزیک که مهرماه امسال به میزبانی زنجان برگزار شد، حدود 400 ورزشکار به همراه خانواده به مدت بیش از سه روز در این شهر حضور داشتند اما هتلی برای اسکان این عزیزان وجود نداشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با تاکید بر اینکه ورزش می‌تواند در رونق اقتصادی زنجان نقش بسزایی داشته باشد از مسئولان خواست تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه احداث هتل‌ها را در دستور کار قرار دهند. چرا که توجه به این امور سبب توسعه ورزش، رونق اقتصاد و گردشگری استان می‌شود.

فرصت‌های نامرئی

وی با بیان اینکه اگر در زنجان هتل‌ در سطح استانداردهای بین‌المللی به مقدار کافی وجود داشت این استان می‌توانست میزبان مسابقات آسیایی و جهانی شود، خاطرنشان کرد: طی مکاتبات انجام گرفته با مسئولان فدراسیون قرار بود مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا که در شهریورماه امسال در تهران برگزار شد به میزبانی زنجان باشد اما نبود هتل برای ورزشکاران و همراهان مانع از تحقق این امر شد.

خلیلی‌چچکی با بیان اینکه اگر در استان هتل پنج ستاره‌ای وجود داشت باشد قطعا می‌توانیم در ایجاد روحیه نشاط و شادی، ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی و توسعه ورزش نقش مهمی ایفا کنیم، عنوان کرد: در شعاع 14 کیلومتری زنجان بیش از 50 درصد جمعیت کشور ساکن هستند که می‌تواند به عنوان یک مزیت به آن توجه کرد.

کارنامه ورزش استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همچنین کسب سهمیه پارا المپیک 2020 رقیه شجاعی، بانوی تیرانداز زنجانی را تبریک گفت و برای وی آرزوی توفیق و پیروزی کرد.

این مسؤل با اشاره به فعالیت 50 هیئت ورزشی ویژه آقایان و 47 هیئت ورزشی در حوزه بانوان، کل هیئت‌های ثبت شده در سطح استان را نزدیک به 300 مورد اعلام کرد.

وی تعداد بیمه‌شدگان ورزشی تا به امروز را 37 هزار و 68 نفر اعلام کرد و گفت: روند بیمه‌شده‌ها در سال جاری در مقایسه به مدت مشابه سال قبل روند مطلوبی داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تعداد دعوت‌شدگان آقا و خانم به تیم‌های ملی را به ترتیب 105 و 50 نفر عنوان کرد و گفت: از این میزان یاد شده 47 نفر مرد و 21 نفر خانم برگزیده شدند.

وی در مورد تعداد مدال‌های کسب شده نیز تصریح کرد: کل مدال‌های کسب شده برون مرزی تا به امروز 97 مورد بوده که از این میزان 69 مدال از سوی ورزشکاران آقا و 28 مدال نیز از سوی بانوان کسب شده است.

خلیلی‌چچکی با اشاره به تعداد تیم‌های اعزامی ورزشی به رویدادهای کشوری نیز عنوان کرد: تعداد این تیم‌ها در حوزه مردان و زنان به ترتیب 181 و 123 مورد بوده است.

این مسؤل با بیان اینکه استان زنجان در 45 مورد مسابقه کشوری را میزبانی کرده است، اضافه کرد: از این میزان 35 مورد مربوط به مسابقات آقایان و 10 مورد نیز مربوط به حوزه بانوان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با عنوان اینکه زنجان در سه مورد میزبان مسابقات بین‌المللی از جمله کیک بوکسینگ دختران و پسران و بسکتبال بوده است، ابراز کرد: اگر زیرساخت‌های سالن 6هزار نفری آماده شود فدراسیون در نظر دارد میزبانی مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب اسیا را به زنجان اعطا کند. در این زمینه باید تلاش‌های لازم را انجام دهیم.

این مسؤل تعداد باشگاه‌های خصوصی و دولتی استان را 337 مورد اعلام کرد که از این میزان 99 مورد مختص آقایان و 57 مورد نیز مربوط به بانوان است. 181 مورد نیز مسترک بین آقایان و خانم‌هاست.

خلیلی‌چچکی با اشاره به تجهیز 115 خانه ورزش روستایی اقدامات این اداره کل ورزش و جوانان استان در حوزه ورزش همگانی را تشریح کرد.

عدم اختصاص سالن به اداره کل ورزش و جوانان از سوی ارگان‌های دولتی

وی با اشاره به برگزاری 70 مورد همایش پیاده‌روی، 38 مورد همایش کوه‌پیمایی و سایر مراسم‌ها و جشنواره‌های ورزشی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 35 ایستگاه ورزش صبحگاهی در زنجان راه‌اندازی شده است در نظر داریم تا به منظور جلب افراد شاغل در ادارات و سایر بخش‌های خصوصی و دولتی به ورزش که امکان شرکت در ورزش صبحگاهی را ندارند، ورزش عصرگاهی را در سطح گسترده نهادینه کنیم اما متاسفانه در این بین ارگان‌های دولتی دارای سالن ورزشی با اداره کل ورزش و جوانان همکاری لازم را ندارند.

این مسؤل ترغیب مردم به فعالیت‌های ورزشی و ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور افراد در اماکن ورزشی را از وظایف دولت اعلام کرد و گفت: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی، هیئت ورزش‌های همگانی را یاری کنند، جلب مردم در ورزش همگانی یکی از نیازهای استان است که اگر راه‌اندازی شود قطعا از سوی مردم استقبال می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان ادامه داد: در این راستا از فارغ‌التحصیلان بیکار حوزه تربیت بدنی نیز برای برگزاری پرنشاط این مراسم نیز بهره‌ می‌بریم که در اشتغال افراد نیز تاثیرگذار است.

خلیلی‌چچکی تعداد پروژه‌های عمرانی که از منابع استانی تامین می‌شود را 18 مورد اعلام کرد و افزود: 20 پروژه عمرانی این اداره کل نیز از محل منابع ملی تامین می‌شود که سه مورد از آن‌ها توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در دست اجرا است.

این مسؤل در مورد تعداد سمن‌های زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان نیز گفت: از بدو تشکیل وزارت ورزش و جوانان 85 سمن در استان به ثبت رسیده است که از این میزان 67 مورد فعال بوده و 18 مورد نیز در حال تاسیس هستند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانعلی خلیلیورزش و جوانان زنجانفروش تیم شهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1329


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»