کد خبر: 1494
1398/10/25 - 11:0


گزارش صدای زنجان از واکنش برخی اعضای شورا به بازداشت شهردار و عضو شورای شهر در جلسه علنی

سکوت نکردیم، چیزی نمی‌دانیم

جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان دیروز در غیاب عباس راشاد و با حضور 7 نفر از دیگر اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری زنجان و مدیرکل فناوری اطلاعات استان برگزار شد. این جلسه نخستین جلسه علنی بود که شورای شهر پس از بازداشت سجاد خدایی، عضو شورای شهر و نیز مسیح‌اله معصومی شهردار زنجان برگزار کرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

ایرج رفیعی- جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان دیروز در غیاب عباس راشاد و با حضور 7 نفر از دیگر اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری زنجان و مدیرکل فناوری اطلاعات استان برگزار شد.

این جلسه نخستین جلسه علنی بود که شورای شهر پس از بازداشت سجاد خدایی، عضو شورای شهر و نیز مسیح‌اله معصومی شهردار زنجان برگزار کرده است.

در ابتدای این جلسه احمد نصیری، عضو شورای شهر زنجان ضمن گلایه از اطلاع‌رسانی برخی رسانه‌های زنجان در مورد بازداشت شهردار و یک عضو شورای شهر، خطاب به رسانه‌ها این‌گونه عنوان کرد: «بنده به آزادی بیان و آزادی قلم رسانه‌ها معتقد بوده و سر تعظیم فرود می‌آورم چرا که یکی از طرفداران سرسخت آزادی بیان و قلم هستم ولی رعایت اصول اخلاقی نه آزادی قلم است نه آزادی بیان از همین رو از خبرنگاران این خواهش را داریم که در گزارشات خود اصول اخلاقی را رعایت کنند.»

وی ضمن نارضایتی از مصاحبه ‌منتشر شده از وی با یکی از خبرنگاران در روز بازداشت شهردار و یکی از اعضای شورای شهر گفت: «آن روز در بستر بیماری بودم، زمانی که خبرنگار با بنده تماس گرفت صریحاً عنوان کردم که بنده نیز اطلاعات بیشتری نسبت به شما ندارم.»

اعضای شورا قصد سکوت یا فرار از موضوع بازداشت شهردار و عضو شورا را ندارند

نصیری با اشاره به این‌که به هیچ عنوان اعضای شورای شهر نمی‌خواهد از موضوع بازداشت شهردار و یکی از اعضای شورای شهر فرار کرده و سکوت کند، خاطرنشان کرد: اعضای شورا تاکنون اطلاعات دیگری درباره موضوع مذکور بیش از مواردی که در اختیار رسانه‌ها قرار دادیم کسب نکرده‌اند.

این عضو شورای شهر با تأکید بر این‌که به هیچ عنوان اعضای شورای شهر نسبت به موضوع بازداشت شهردار و یکی از اعضای شورای شهر سکوت نکرده است، یادآور شد: برخی عدم عملکرد و اقدامات کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر در مورد مسئله مذکور را عنوان می‌کنند در حالی که این افراد باید بدانند کمیسیون مربوطه سازمان بازرسی، اداره اطلاعات و یا مرجع قضایی نیست.

وظیفه کمیسیون نظارت شورا بگیر و ببند نیست

وی با بیان این‌که کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر وظیفه بررسی انحرافات بودجه‌ای شهرداری را دارد، تصریح کرد: سرانجام مصوبات مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده در شورای شهر زنجان از دیگر وظایف کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر است.

نصیری در ادامه تصریح کرد: کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر نه دادگستری است نه بگیر و ببند دارد اگر می‌خواهید ما را زیر سوال ببرید این روش صلاح نیست.

وی با یادآوری این مطلب که هیچ کدام از اعضای شورای شهر مخالف تحقیق و تفحص از سازمان‌های شهرداری نیست، افزود: وظیفه ذاتی شورای شهر تحقیق و تفحص است ولی باید مراحل قانونی خود را طی کند تا زمانی که مراحل قانونی خود را سپری نکرده باشد این تحقیق و تفحص انجام نمی‌شود.

امامعلی دادخواه، دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز ضمن اظهار ناراحتی از حادثه تلخ رخ داده در مدیریت شهری که طی آن شهردار زنجان و یکی از مناطق شهر و نیز یک عضو شورای شهر بازداشت شدند، بیان کرد: از فردای همان روز اعضای شورا از مقامات قضایی و اجرایی استان پیگیر موضوع شدند و اطلاعات ما نیز در همان حدی بود که در رسانه‌ها اعلام کردیم و در صورت دریافت اطلاعات بیشتر در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به این‌که در این شرایط مردم از اعضای شورا انتظار بیان واقعیت‌ها و شفاف‌سازی را دارند ولی چون در مرحله اتهام است متأسفانه نمی‌توان به جزئیات وارد شد، افزود: این اطلاع‌رسانی و بیان صریح واقعیت‌ها باید از سوی مقامات قضایی به مردم ارائه شود.

ضرورت حفظ انسجام مدیریت شهری در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان

این عضو شورای شهر خطاب به مجموعه مدیریت شهری به ویژه شهرداری از آنان خواست تا با حفظ انسجام مدیریت پروژه‌های شهری را در دستور کار قرار داده و نگذاریم وقفه‌ای در ارائه این خدمات به مردم انجام شود، بیان کرد: در برهه حساس بودجه‌ریزی و تعیین برنامه‌ها برای سال آینده قرار داریم از همین رو از اعضای شورا درخواست انجام بررسی‌ها بدون وقفه هستیم.

دادخواه از نهادهای نظارتی داخل و خارج از شهرداری خواست تا نظارت دقیق بر پروژه‌های شهری و معاملات و قراردادها و ارزیابی‌ها را داشته باشند، یادآور شد: از دستگاه قضایی درخواست می‌کنیم تا روند قانونی طی شده و تصمیم اساسی در مورد مسائل پیش آمده در مدیریت شهری در کمترین زمان اتخاذ شود.

وی ضمن اشاره به اطلاع‌رسانی درست رسانه‌ها از آنان خواست از حاشیه‌سازی در موارد مذکور خودداری کنند تا اعضای شورا و شهرداری بتوانند با آرامش برنامه‌ها را دنبال کرده و خدمات‌رسانی کنند.

عذر می‌خواهیم، سکوت نکرده‌ایم

حمیدرضا حمیدی، رئیس شورای شهر زنجان نیز در این جلسه ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت مسائل پیش‌ آمده در مدیریت شهری و بازداشت دو شهردار و یک عضو شورا عنوان کرد: برخی‌ها بر این عقیده‌اند که شورای شهر در این مورد سکوت کرده است در حالی که اطلاعات ما نیز به همان میزانی است که در اختیار رسانه‌ها قرار دادیم و اطلاعی از جزئیات نداریم.

وی با تأکید بر این‌که سوء استفاده برخی افراد از این فضای پیش‌آمده که به نفع هیچ شهروندی نیست بسیار ناراحت‌کننده است، خاطرنشان کرد: منافع همه ما در تأمین منافع جمعی شهروندان است از همین رو برخی رسانه‌ها با انتشار مطالبی از نیت ناصواب خود پرده بر می‌دارند در حالی که باید اجازه دهیم در آرامش دستگاه قضایی موضوع را بررسی کرده و عدالت را برقرار کند.

پرداخت بخشی از معوقات کارگران شهرداری منطقه 3

در ادامه غلامحسن احمدی، سرپرست شهرداری زنجان در زمینه حقوق معوقه کارگران شهرداری منطقه 3 این‌گونه عنوان کرد: نواقص گذشته شهرداری جبران شده و حقوق معوقه کارگران از جمله شهرداری منطقه 3، پارکبانان تأمین و قسمتی نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به این‌که اعتماد شهروندان سرمایه اصلی شهرداری زنجان است، تصریح کرد: کارمندان شهرداری این موضوع را درک کرده و اعضای شورا نیز نسبت به آن تأکید دارند و ما نیز به دنبال کسب رضایت شهروندان هستیم.

سرپرست شهرداری زنجان به موضوع گرمخانه شهرداری زنجان و وضعیت فعلی آن اشاره کرد و گفت: پیش از این گرمخانه به عنوان اردوگاه متکدیان استفاده می‌شد، اما به دلیل دوری از شهر قابل استفاده برای معتادان نبود.

این مسئول جمع‌آوری متکدیان و تحویل به اردوگاه را از وظایف شهرداری دانست و یادآور شد: قرار بود محلی برای معتادین متجاهر از سوی شهرداری تأمین و به شورای مواد مخدر استان تحویل داده شود که این مجموعه در نظر گرفته شده است.

انتشار امواج تششعات الکترومغناطیسی در زنجان بیش از حد استاندارد نیست

در پایان این جلسه حمید فرخی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان نیز در این جلسه گفت: مطابق قانون هوای پاک جلسات متعددی با محیط زیست استان برگزار شده است و موارد بررسی و منجر به صورتجلسه شد که طبق آن بحث انتشار امواج تششعات الکترومغناطیسی در زنجان بیش از حد استاندارد نیست.

وی شکایت‌های مردمی را یکی از مشکلات اپراتورها در زنجان دانست و خاطرنشان کرد: تجهیزاتی از سوی اداره کل محیط زیست استان خریداری و میزان تشعشعات بررسی می‌شود از همین رو در صورت وجود مشکل و گزارش‌های مردمی، نتایج به صورت فنی بررسی و جوابیه مستدل ارائه می‌شود.

فرخی با اشاره به راه‌اندازی شبکه پایش در شهرهای تهران و شیراز خاطرنشان کرد: وضعیت تششعات به صورت آنلاین بررسی شده و نتایج اعلام می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: خوشبختانه در اواسط سال 96 قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی در زمینه نحوه حدود امواج رادیویی و عدم افزایش پرتو به تصویب رسیده است.

دکل‌های مخابراتی زنجان تششع غیرمجاز ندارند

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان به وجود ممانعت‌هایی برای راه‌اندازی دکل‌های اپراتورها در زنجان اشاره کرد و یادآور شد: دکل‌های مخابراتی در زنجان تششع غیرمجاز ندارند.

این مسئول با اشاره به فعالیت اپراتورهای اصلی همراه اول و ایرنسل در زنجان، خاطرنشان کرد: یک میلیون و 200 سیمکارت همراه اول و 800 هزار سیمکارت ایرانسل در استان فعال است.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجلسه علنی شورای شهر زنجاناحمد نصیریحمیدرضا حمیدی
sedayezanjannews.ir/nx1494


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»