کد خبر: 1599
1398/12/13 - 9:33


گزارش صدای زنجان از وضعیت مجموعه ورزشی مادران و کودکان زنجان

تحفه اجباری

ورزشکاران: سالن ایروبیک را به دلیل نبود ایمنی تعطیل کرده‌اند/ مسئول مجموعه ورزشی: مشکلات این مجموعه و بدهی‌هایش تمامی ندارد/ رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان: در گذشته قصوراتی بوده اما باید برای بهبود وضع فعلی تلاش کنیم/ معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان: در حال پیگیری تسویه بدهی 90 میلیون تومانی مجموعه به شرکت‌های خدمات‌رسان هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- مجموعه ورزشی مادران و کودکان شامل سالن چند منظوره، دو سالن تمرینی و یک سالن ایروبیک و بدنسازی است که گفته می‌شد با بهره‌برداری از این مجموعه بسترهای لازم برای رشد و توسعه ورزش بانوان در استان بیش از پیش فراهم شود، این روزها شرایط مساعدی ندارد.

محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد سال 89 و در سفر دور سوم ریاست جمهوری روبان افتتاح مجموعه ورزشی مادران و کودکان زنجان را قیچی کرد. بر اساس اخبار منتشر شده برای ساخت این مجموعه ورزشی که احداث آن از سال 84 آغاز شد، 42 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه گردید.

مجموعه ورزشی مادران و کودکان شامل سالن چند منظوره، دو سالن تمرینی و یک سالن ایروبیک و بدنسازی است که گفته می‌شد با بهره‌برداری از این مجموعه بسترهای لازم برای رشد و توسعه ورزش بانوان در استان بیش از پیش فراهم شود، این روزها شرایط مساعدی ندارد.

محوطه رها شده و نبود نظافت، شکستگی در و پنجره‌های سالن، تاسیسات فرسوده آب، اتاق برق غیراستاندارد، اتصالات برقی پوسیده، چکه کردن سقف، بسته شدن برخی سالن‌های مجموعه به دلیل ترس از آوار شدن آن بر سر ورزشکاران، تبدیل محوطه به مامنی برای کارتن‌خواب‌ها از جمله مشکلات مجموعه ورزشی مادران و کودکان است که با چشمانی غیرمسلح می‌توان آن‌ را دید.

** خطر ریزش سقف

یکی از ورزشکاران در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه وضعیت فعلی سالن حاکی از آن است که تمامی تجهیزات به کار برده شده از نوع درجه سه است، می‌گوید: تعجب می‌کنم این پروژه چگونه توانسته مجوز ارگان‌های ذیربط را دریافت کند!

او با اشاره به ممانعت مسئولان مجموعه از ورود افراد به سالن ایروبیک عنوان می‌کند: به دلیل وضعیت نابسامان سقف، درب این سالن تا زمان بهسازی و تعمیر بسته شده و ورود ورزشکاران نیز ممنوع است.

در حال حاضر هیئت‌های تنیس، شمشیربازی، هیئت ورزش‌های همگانی (شهرستان و استان) این مجموعه را در ازای پرداخت اجاره از اداره کل ورزش و جوانان استان به مدت یک سال تحویل گرفته‌اند.

حمید نعمتی، مسئول سالن و رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان در این رابطه در گفت‌وگو با صدای زنجان به اقدامات انجام گرفته برای نگهداری از این مجموعه اشاره می‌کند و می‌گوید: به دلیل هزینه‌بر بودن نگهداری و تعمیرات تجهیزات و تاسیسات تصور نمی‌کنم از سال بعد برای اجاره مجدد این مجموعه در مناقصه شرکت کنیم.

نعمتی با اشاره به چکه کردن سقف مجموعه و بلااستفاده بودن سالن ایروبیک به دلیل غیرایمن بودن، خاطرنشان می‌کند: این موارد حاکی از آن است که اصول مهندسی به درستی در ساخت و احداث مجموعه رعایت نشده است. به نظرم سالن ایروبیک را بکوبند و دوباره بسازند!

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان در وضعیت کنونی و نابسامانی مجموعه ورزشی مادران و کودکان مقصر نیست، ابراز می‌کند: تعدد اماکن ورزشی زیرمجموعه این دستگاه از یک سو و محدودیت در منابع مالی دولت از سوی دیگر سبب شده تا عملیات مربوط به بهسازی سالن به تعویق بیفتد.

اعتبار نداریم

حمید حسنی، رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه مجموعه مادران و کودکان در قالب اجاره به هیئت‌های ورزشی تحویل داده شده و مسئولیت نگهداری نیز با آن‌هاست، به برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در زمینه بهسازی و تعمیرات اماکن ورزشی زیرمجموعه این دستگاه اشاره می‌کند که تا به امروز به دلیل عدم تخصیص اعتبار از سوی دولت به علت محدودیت در منابع مالی، محقق نشده است.

این مسئول ادامه می‌دهد: واقعیت را بگویم اداره کل ورزش و جوانان با زور و با مشقت فراوان اماکن ورزشی را به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری، سر پا نگه داشته است.

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در مورد تاسیسات مستهلک برق و آب و فرسودگی بنای مجموعه ورزشی مادران و کودکان می‌گوید: تجهیزات به کار برده شده در ساخت و تجهیز مجموعه از ابتدا قدیمی نبوده بلکه به مرور و به علت عدم توجه به اصول نگهداری از سوی هیئت‌های ورزشی که به صورت اجاره‌ای سالن را تحویل گرفته‌اند مستهلک شده است.

حسنی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نظارت مستمر و دوره‌ای اداره کل ورزش و جوانان از اماکن ورزشی عنوان می‌کند: آنچه که به اداره کل مربوط است تا به امروز نظارت شده است. مشکل آنجاست که برخی از هیئت‌ها تصور می‌کنند برخی از تعمیرات و نگهداری‌ها وظیفه اداره کل است و به امید اینکه ما دست به کار می‌شویم، از انجام وظیفه در قبال اماکنی که به اجاره گرفته‌اند سر باز می‌زنند.

پروژه دردسرساز ملی

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در مورد ابهامات مطروحه در رابطه با عدم رعایت مقررات ملی ساختمان از سوی پیمانکار این پروژه ملی تاکید می‌کند: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، مجری پروژه و اداره کل هم بهره‌بردار بوده است. حدود 9 سال قبل به هنگام تحویل پروژه از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان مشکلاتی وجود داشته است به همین دلیل اداره کل پس از تحویل سعی کرده مشکلاتی که وجود داشته از جمله چکه کردن سقف را به مرور اصلاح کند.

وی در مورد علت عدم امتناع اداره کل ورزش و جوانان در تحویل گرفتن پروژه غیرمهندسی می‌گوید: بهتر بود که اداره کل پروژه را تحویل نگیرد، اما اطلاعی از دلیل مسئولان برای تحویل پروژه با این مشکلات را ندارم چون در آن زمان مسئولیتی در حوزه عمرانی نداشتم.

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در مورد مفقود شدن حفاظ‌های این مجموعه به دلیل نبود نیروی حفاظتی جهت تامین امنیت آن تاکید می‌کند: اداره کل ورزش و جوانان در زمینه نیروی انسانی با محدودیت مواجه است، اما به منظور تامین امنیت مجموعه ورزشی و حفظ تجهیزات در اسرع وقت اقدامات لازم انجام می‌شود.

خاموشی چند ساعته برق در مسابقات ملی تنیس روی میز

اردیبهشت ماه امسال مسابقات قهرمانی هوپس تنیس روی میز کشور به میزبانی زنجان در مجموعه ورزشی مادران و کودکان برگزار شد. حمید نعمتی، مسئول سالن با اشاره به قطعی چند ساعته برق به علت بدهی‌های گذشته در مسابقات ملی تنیس روز میز در این محل عنوان می‌کند: ما تمامی تلاشمان را می‌کنیم که به موقع فیش‌های مربوط به انرژی‌های مصرف شده را واریز کنیم. اما بدهی‌های قبلی که ارتباطی به ما ندارد سبب شده تا هر زمان که برنامه‌ای را برگزار می‌کنیم استرس خاموشی یا قطعی گاز را داشته باشیم.

وی با اشاره به بدهی بالای 70 میلیون تومانی مجموعه به شرکت‌های خدمات‌رسان آب، و برق و گاز و قطعی‌های به وجود آمده مربوط به گاز و برق تصریح می‌کند: هیئت ورزش‌های همگانی امسال، مجموعه را تحویل گرفته است، در ابتدای تحویل هم مسئولان اداره کل گفتند اگر در تسویه و پرداخت مبالغ آب، برق و گاز مربوطه به روز باشید مشکلی به وجود نمی‌آید، در ابتدا با قطعی 2 تا 3 روزه برق و گاز مواجه بودیم، برای رفع مشکل پیشنهاد دادیم که از مبلغ اجاره کم کنند تا ما بدهی‌های قبلی را با شرکت‌های خدمات‌رسان صاف کنیم، اما گفتند از طریق تهاتر مشکل را برطرف می‌کنند.

نعمتی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در رابطه با خاموشی برق و قطعی گاز نداریم، به وظایف هیئت‌ها در قبال رسیدگی به مجموعه اشاره کرده و می‌گوید: به دلیل محدودیت مالی برای زیباسازی و فضای سبز محوطه با مسئولان شهرداری مکاتبات مربوطه را انجام داده‌ایم. در زمینه تعمیرات و رسیدگی نیز تا به امروز کوتاهی در قبال مجموعه نکرده‌ایم.

مشکل بدهی اماکن ورزشی به دستگاه‌های خدمات‌رسان را پیگیری می‌کنیم

بهنام صاحبی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به پیگیری‌های انجام گرفته در رابطه با حل مشکلات یاد شده ابراز می‌کند: بدهی برق و آب از طریق تهاتر در حال پیگیری است و به زودی برطرف می‌شود. اما در رابطه با پرداخت بدهی‌ها به شرکت گاز، موضوع از طریق استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جهت تامین اعتبار دنبال می‌شود.

 معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان ادامه می‌دهد: البته با مکاتبات انجام گرفته توافق کرده‌ایم تا دستگاه‌های خدمات رسان، برق، آب و گاز اماکن ورزشی را به دلیل بدهی‌های گذشته قطع نکنند.

بدهی 90 میلیونی مجموعه ورزشی مادران و کودکان

وی میزان کل بدهی اماکن ورزشی به شرکت‌های خدمات‌رسان را نزدیک یک میلیارد تومان اعلام و تاکید می‌کند: از این میزان حدود 90 میلیون تومان مربوط به بدهی‌های آب، برق و گاز مجموعه ورزشی مادران و کودکان است.

صاحبی با بیان اینکه در کل بدهی‌های به وجود آمده هیئت‌های قبلی مقصر نبوده‌اند چرا که از آب، برق و گاز برای مصارف ورزشی استفاده کرده‌اند نه شخصی، ادامه می‌دهد: هیئت‌ها به هر دلیلی از جمله کمبود اعتبار مبالغ را پرداخت نکرده‌اند. این میزان معوقه برای حامل‌های انرژی شامل اماکنی است که مالکیت آن در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان بوده و بدهی‌ها تقریبا مربوط به همه این اماکن ورزشی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ماده 88 اجاره اماکن ورزشی اضافه می‌کند: پس از اجرای این قانون و از سال 97 به بعد هیچ بدهی به شرکت‌های خدمات‌رسان به ثبت نرسیده است.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمجموعه مادران و کودکان زنجانورزش و جوانان زنجانبدهی 90 میلیارد تومانی
sedayezanjannews.ir/nx1599


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»