کد خبر: 1619
1398/12/20 - 23:28


رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان:

ماسک در افراد سالم ضرورتی ندارد

آمادگی اورژانس 115 برای خدمت رسانی به مبتلایان احتمالی کروناویروس

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان تاکید کرد: شستن دست ها به شدت احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می دهد.

دکتر اصغر جعفری روحی در خصوص اقدامات و آماده باش اورژانس پیش بیمارستانی برای مقابله با کروناویروس جدید، بیان کرد: در راستای خدمت رسانی مناسب به مردم در ارتباط با کروناویروس جدید، تیم های عملیات ویژه نیز تشکیل شده است.

وی افزود: تعداد 3 کد آمبولانس در شهر زنجان و 7 کد آمبولانس در شهرستان ها جهت ارائه خدمات پیش بیمارستانی و انتقال بیماران احتمالی کرونا در سطوح مختلف در نظر گرفته شده است که مجهز به امکانات لازم برای خدمت رسانی و جلوگیری از انتقال بیماری به افراد دیگر می باشند.

وی با بیان آماده باش تمامی بیمارستان های سطح استان عنوان کرد: تمامی مراکز آموزشی، درمانی و بهداشتی استان در آماده باش کامل بوده و دستورالعمل های وزارت بهداشت و درمان نیز به این مراکز ابلاغ شده است.

جعفری روحی افزود: تمامی پرسنل بهداشتی، درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی در آماده باش کامل بوده و آموزش های لازم جهت برخورد و ارائه خدمات به بیماران احتمالی کرونا ویروس نیز داده شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از کروناویروس بسیار ساده است و بهترین راهکار، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است افزود: شستن دست ها به شدت احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می دهد و مردم باید شست و شوی مکرر دست ها را جدی بگیرند.

رییس اورژانس استان با بیان اینکه ماسک در افراد سالم ضرورتی ندارد، گفت: بیماران حتما از ماسک استفاده کنند، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه ضدعفونی کردن اشیا و سطوحی که اغلب با آین سطوح در تماس هستیم و پرهیز از حضور در مکانهای شلوغ و پرتردد در پیشگیری از ابتلا به کرونا مهم و تاثیر گذار می باشدئ.

وی افزود: لازم است مردم در این راستا آرامش خود را حفظ کنند و توصیه های بهداشتی و اطلاعیه های مربوط به کرونا ویروس را از منابع معتبر و وزارت بهداشت و درمان کشور پیگیری کنند و چنانچه در مورد کروناویروس سوالی دارند، با شماره 190 تماس بگیرند. این سامانه پاسخگوی تمامی سوالات مردم است. شماره انتقال بیمار در شرایط اضطرار نیز، 115 است.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناورژانس زنجانرییس اورژانس زنجاندکتر اصغر جعفری روحی
sedayezanjannews.ir/nx1619


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»