کد خبر: 1659
1399/01/18 - 9:16


صدای زنجان از ترافیک سنگین ورودی‌های شهر و محورهای درون شهری در روزهای قرنطینه گزارش می‌دهد؛

قرنطینه؟

با وجود توصیه‌های مکرر برای درخانه ماندن و بدر کردن کرونا ویروس در خانه به جای سیزده به در کردن در طبیعت و خارج از منزل و نیز گفته‌های مسئولان و تصاویر منعکس شده از خالی بودن بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها از حضور مردم و اتخاذ تدابیر سختگیرانه در خروج خودروها به خارج از شهر و خلوت شدن جاده‌ها در روز سیزده فروردین ماه، دو روز پس از آن ورودی‌های شهر زنجان با حجم ترافیک سنگین خودروهایی همراه بود که پیش از روز سیزده فروردین از شهر خارج شده و حالا به خانه‌هایشان باز می گشتند.

پایگاه خبری صدای زنجان

 با وجود توصیه‌های مکرر برای درخانه ماندن و بدر کردن کرونا ویروس در خانه به جای سیزده به در کردن در طبیعت و خارج از منزل و نیز گفته‌های مسئولان و تصاویر منعکس شده از خالی بودن بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها از حضور مردم و اتخاذ تدابیر سختگیرانه در خروج خودروها به خارج از شهر و خلوت شدن جاده‌ها در روز سیزده فروردین ماه، دو روز پس از آن ورودی‌های شهر زنجان  با حجم ترافیک سنگین خودروهایی همراه بود که پیش از روز سیزده فروردین از شهر خارج شده و حالا به خانه‌هایشان باز می گشتند.

به گزارش روزنامه صدای زنجان عده‌ای این اقدام برخی از شهروندان را نه تنها تهدیدی برای سلامتی افرادی می‌دانند که در خانه خود را برای حفظ سلامتی و رهایی جامعه از ویروس  کرونا قرنطینه کردند بلکه تلاش‌های کادر درمانی، مسئولان و پویش‌های مردمی و غیره را بی‌ثمر کرده و همچنان باید شاهد سیر صعودی مبتلایان به کرونا ویروس باشیم.

در پیگیری‌های خبرنگار صدای زنجان، رئیس پلیس راهور زنجان نیز ضمن تأیید این موضوع و ترافیک ایجاد شده در ابتدای محورهای ورودی زنجان از جمله میدان بسیج و سه راهی بیجار در این روز، 98 درصد این خودروها را بومی عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این خودروها قبل از روز سیزده بدر از شهر خارج شده بودند که در روز جمعه آخرین روز تعطیلات به منازل خود بازگشتند و همین حجم  قابل توجه خودروهای ورودی به شهر سبب ترافیک در محورهای مذکور شد.

با وجود حجم قابل توجه ترافیک در محورهای ورودی زنجان در روز 15 فروردین ماه رئیس پلیس راهور زنجان به کاهش 70 درصدی ترددها در این روز نسبت به مدت مشابه سال 98 اشاره کرد.

به گفته سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی از ابتدای اجرای طرح اعمال محدودیت در ورود خودروهای غیربومی و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر از 8 فرودین ماه تاکنون 45 خودرو علاوه بر جریمه 500 هزار تومانی به پارکینگ منتقل شدند و در حدود 135 مورد اعم از خودروهای بومی و غیربومی  نیز اعمال قانون و توقیف سیستمی شدند.

وی به استمرار تشدید کنترل‌ها در مبادی ورودی  و خروجی شهر برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی اشاره کرد و یادآور شد: ورود سرنشینان خودروهای پلاک‌ غیربومی فقط در صورت احراز کد ملی با بیمه‌نامه صادر شده از زنجان مقدور است. 

رئیس پلیس راهور زنجان در پاسخ به این سوال که برخی از خودروهای غیربومی وارد شهر شدند و هیچ ممانعتی در ورودی شهر از سوی نیروی انتظامی برایشان اعمال نشده است، تصریح کرد: متأسفانه برخی از این خودروها از ورودی‌های فرعی وارد شهر شدند و پلیس راهور نیز با توجه به ظرفیت نیروها و امکانات خود توان کنترل تمامی ورودی‌های فرعی شهر را ندارد.

وی در واکنش به این موضوع که حساسیت پلیس در مبادی ورودی و خروجی برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به شهر نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است، ابراز کرد: پلیس راهور با توجه به امکانات و نیروهای خود  در حد توان نظارت‌ لازم را دارد هر چند همکاری پویش مردمی در این زمینه کمک حال پلیس بود.

در نبود کمک‌های پویش مردمی توان عملیاتی پلیس کاهش می‌یابد

سرهنگ شیرمحمدی با بیان این‌که در چند روز گذشته پویش مردمی فعالیت خود را در مبادی ورودی و خروجی شهر برای کنترل خودروهای غیربومی پایان داده است، بیان کرد: به طور یقین در نبود کمک‌های ‌ پویش‌های مردمی توان عملیاتی پلیس در کنترل و نظارت بر ورودی‌ها نسبت به روزهای گذشته کاهش می‌یابد چرا که نیروها در مأموریت‌های دیگر فعالیت دارند.

وی به همکاری مردم و کاهش ورود خودروهای غیربومی به داخل شهر زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ورود خودروها با پلاک‌های غیربومی به داخل شهر حدود یک درصد شده است که این تعداد نیز در زنجان شاغل بوده و یا کدملی این شهر را دارند.

رئیس پلیس راهور زنجان ضمن اشاره به کاهش تردد 70 درصدی خودروها در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته این‌گونه عنوان کرد: در روز سیزده فروردین ماه امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 95 درصدی ترددها در شهر زنجان مواجه بودیم .

نیروی انتظامی در صورت نیاز به کمک برای کنترل مبادی ورودی اعلام کند

در حالی نیروی انتظامی مدعی است با تمام توان کنترل مبادی ورودی شهر را در اختیار داشته و در صورت نبود همکاری  پویش‌های مردمی در این کار به طور یقین توان عملیاتی پلیس نسبت به روزهای گذشته کاهش می‌یابد که رضا عسگری، فرماندار زنجان کنترل ورودی‌های شهر را از وظایف محوله بر نیروی انتظامی دانست و تأکید کرد که اگر پلیس با مشکلی در این زمینه مواجه است و نیاز به همکاری دیگر نهادها دارد به ما اعلام کند تا از ظرفیت سپاه و بسیج نیز استفاده کنیم.

وی با تأکید بر این‌که از ابتدای اعمال محدودیت در ورود خودروهای غیربومی به داخل شهر پویش‌های مردمی تحت نظارت نیروی انتظامی همکاری خوبی با این نهاد داشتند، گفت: در صورت عدم حضور پویش‌های مردمی و نیاز به کمک پلیس برای ادامه کنترل‌ مبادی ورودی شهر از ظرفیت دیگر نهادها همانند بسیج و سپاه در این زمینه استفاده می‌کنیم.

فرماندار زنجان با بیان این مطلب که تشدید کنترل‌ها برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به داخل شهر تا اطلاع  ستاد کرونا ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تا به این لحظه نیروی انتظامی نیاز به کمک سایر نهادها برای انجام این مأموریت را ارائه نکرده است.

وی با اشاره به این‌که در شهر زنجان 5 نقطه ورودی و خروجی تحت کنترل بود که مسئولیت دو محور زنجان به تبریز و سرچم به اردبیل به تیپ 216 ارتش محول شده بود، یادآور شد: تردد خودروهای غیربومی به شدت کاهش یافته و با بررسی انجام شده بخش قابل توجهی از پلاک‌‌های غیربومی که در اتوبان تردد داشتند از استان‌‌های دیگر در حال گذر بودند و وارد شهر نشدند.

هشدار افزایش ترافیک در محورهای درون شهری

نکته قابل توجه دیگری که در چند روز گذشته بیشتر نمود دارد افزایش ترافیک در محورهای درون‌شهری است به طوری که با وجود محدودیت‌های اعمال شده در ترددها و توصیه به در خانه ماندن برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا ویروس ترافیک در برخی از محورهای زنجان همانند روزهای قبل از شیوع کرونا ویروس است، موضوعی که رئیس پلیس راهور زنجان نیز به آن اشاره داشته و از افزایش ترافیک دو سه روز گذشته در شهر زنجان که بیشتر افراد  با هدف دور زدن انجام می‌دهند ابراز گلایه کرد.

فرماندار زنجان نیز به بررسی افزایش ترافیک داخل شهر در جلسات تشکیل شده اشاره کرد و گفت: با وجود تعطیلی بازار و مراکز خرید و بسیاری از اصناف غیرمرتبط  به ویژه در بافت مرکزی شهر، همچنان شاهد افزایش تردد خودروها و ترافیک در برخی از محورهای درون شهری هستیم که باید مورد توجه مسئولان مرتبط قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که هر چند بسیاری از سرنشینان خودروهای در حال تردد صرفاً برای خارج شدن از منزل و دور زدن در خیابان‌ها حضور دارند ولی همین دور زدن نیز ممکن است تهدیدی بر سلامتی‌شان باشد، بیان کرد: متأسفانه با بررسی‌های انجام شده در یک منطقه تعداد خودروهای پارک شده انگشت شمار بود و اغلب در حال تردد بودند که با توجه به استمرار خطر ابتلا به کرونا ویروس مسئولان مرتبط و رسانه‌ها با جدیت هشدارهای لازم را به مردم برای در خانه ماندن بدهند.

عسگری با بیان این مطلب که اکثر اصناف و مغازه‌داران همکاری‌های لازم را داشته و مغازه‌های خود را باز نکردند ولی در مورد تعدادی از اصناف غیرمرتبط با ارزاق عمومی که فعالیت خود را آغاز کردند اصناف باید با جدیت این موضوع را پیگیری کرده و نهادهای ناظر نیز برخوردهای لازم را داشته باشند گفت: طبق گزارشات روزانه تعداد پلمب‌های انجام شده کمتر از تعداد مغازه‌هایی‌ است که فعالیت خود را آغاز کردند که نیازمند تشدید نظارت‌ها و اعمال قانون است.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانترافیک روناییسرهنگ شیرمحمدیخودروهای غیربومی در زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1659


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»