کد خبر: 1792
1399/02/14 - 13:14


تعلل در اظهارنظرهای منجر به اطاله دادرسی، مساوی با برخورد قانونی

رئیس کل دادگستری استان زنجان هشدار داد: در صورت مسامحه و تعلل کمیسیون‌های شبه قضایی و کارشناسان در ارائه اظهار نظر که منجر به اطاله دادرسی شود، با جدیت اعمال قانون خواهد شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان/ رئیس کل دادگستری استان زنجان هشدار داد: در صورت مسامحه و تعلل  کمیسیون‌های شبه قضایی و کارشناسان در ارائه  اظهار نظر که منجر به اطاله دادرسی شود، با جدیت اعمال قانون خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه مشترک شورای معاونین  با قضات دادسرا با موضوع مدیریت ورودی پرونده های معوق و ساماندهی این پرونده‌ها گفت: در گذشته ما با انباشت حجم قابل توجهی از پرونده ها در دادسرای زنجان مواجه بودیم که برای کاهش این حجم پرونده  نیاز به مدیریت و تقویت دادسرا بودیم و  برنامه ریزی های لازم  برای این امر تدوین شد که با تلاش  دادستان مرکز استان و  قضات دادسرا شاهد سیر نزولی حجم پرونده ها هستیم، همین جا از کلیه قضات تشکر می کنم .

وی با بیان اینکه بخشی از پرونده‌های معوق و مسن استان مربوط به دادسرای زنجان می‌باشد که برای تعیین وتکلیف این پرونده ها کار گروه و کمیته هایی تشکیل دادیم ،چرا که از نگاه قضایی این تعداد پرونده در دادسرا پذیرفتنی نیست و البته ما از مشکلات و سختی کار  در دادسرا آگاه هستیم  و ارائه راهکاربرای این موضوع،  امری لازم و ضروری است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با تاکید بر اینکه برخی تصمیمات قضایی  مستلزم اظهارات کارشناسی و نظریه کمیسیون‌ها می‌باشد، ادامه داد : باتوجه به حائز اهمیت بودن این نظریه ها  آنهم دقیق و سریع در تعین تکلیف پرونده ها  ، درصورت مسامحه و تعلل  کمیسیونها ی شبه قضایی وکارشناسان در ارائه  اظهار نظرکه منجر به اطاله دادرسی شود ، با جدیت اعمال قانون خواهد شد.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های پلیس فتا برای تعیین و تکلیف برخی از پرونده  استفاده کرد اظهار کرد :پلیس فتا دارای وظایفی است که یکی از این وظایف بررسی و اعلام نظر کارشناسی و انجام دستورات قضایی است .

وی تصریح کرد : در شرایط ویروس کرونا نباید هیچ بهانه‌ای برای انجام وظایف و عدم تشکیل جلسات کمیسیون باشد، لذا بایستی با رعایت فاصله اجتماعی جلسات کمیسیونها بویژه کمیسیونهای نظام پزشکی در موعد مقرر تشکیل و نظر کمیسیون به موقع به مراجع قضایی اعلام گردد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از اولویتهای دستگاه قضایی می باشد افزود : پایه این کار در دادسراها است ، لذا بایستی با سرعت و دقت بیشتر مجال را از مفسدین حوزه اجتماعی و فضایی مجازی گرفت.

رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطر نشان کرد: شانیت ما در خدمتگزاری به مردم است، لذا  اهتمام به حفظ کرامت انسانی مراجعین  و کارکنان  واستماع صحبتهای مراجعین با صعه صدر امری ضروری است .

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه معاونین  رئیس کل ، دادستان مرکز استان و تعدادی از قضات دادسرای  مطالب ونظرات خود را در جهت حل  مشکلات حوزه مربوطه ارائه کردند.


صدای زنجاناداره کل دادگستری استان زنجاناطاله دادرسی
sedayezanjannews.ir/nx1792


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»