کد خبر: 1909
1399/02/18 - 10:42


دادرسی الکترونیک در اولویت برنامه های دادگستری استان زنجان در سال 99

رییس کل دادگستری استان زنجان در جلسه مشترک شورای معاونین و قضات محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان با موضوع تعیین تکلیف پرونده های معوق برگزار شد، بر ضرورت آموزش کلیه کارکنان شعب و همچنین تقویت بستر سامانه ها برای تسریع و تسهیل اقدامات تأکید کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رییس کل دادگستری استان زنجان در جلسه مشترک شورای معاونین و قضات محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان با موضوع تعیین تکلیف پرونده های معوق برگزار شد،  بر ضرورت آموزش کلیه کارکنان  شعب و همچنین تقویت  بستر سامانه ها  برای تسریع و تسهیل اقدامات  تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه از سیاستها و اولویتهای قوه قضاییه   اهتمام  برای کاهش جمعیت کیفری زندانها  می باشد  ادامه داد :یکی از روشها و اقدامات موثر در تحقق این امر ارتباط تنگاتنگ  قضات با زندان و زندانیان در جهت  بررسی وضعیت زندانیان که  بایستی با جدیت اجرا شود .

رییس شورای قضایی استان زنجان اظهار داشت :با ایجاد بسترهای لازم در دستگاه قضایی استان کلیه درخواستها و مکاتبات  زندانیان بایستی از طریق بستر سامانه با مراجع قضایی انجام شود واز این به بعد ما درخواست های  بصورت سنتی و کاغذی  نخواهیم پذیرفت  که از مزایای این  سامانه تسریع و تسهیل در امورات  می باشد .

رییس کل دادگستری استان زنجان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تشکر از زحمات و تلاشهای قضات و کارکنان  محاکم زنجان  در سال گذشته گفت  :علی رغم افزایش ورودی پروندها در سال گذشته ، محاکم زنجان کارنامه خوبی  در مختومه کردن پرونده ها بدست آورده که این نشان از یک اراده قوی و اقدام جهادی شما همکاران دارد .

 وی بر حمایت از تصمیمات قاطع قضایی و ازهمراهی  و همکاری بسیار ارزشمند قضات محاکم زنجان  برای  اجرای سیاستهای قوه قضاییه در دوره تحول تأکید کرد و بیان داشت : از اولویتهای دستگاه قضایی استان تعیین تکلیف پرونده های مسن و تلاش برای کاهش ورودی پرونده ها  می باشد که امیدواریم در سال 99 این امر محقق شود .

صادقی نیارکی از تامین  نیروی انسانی مورد نیاز در دادسراها و محاکم  زنجان خبر داد گفت : این اقدام  در 10 سال اخیر بی نظیر بوده ، چرا که در حال حاظر تعداد قضات ما به 146 نفر افزایش یافته و تلاشمان برای رسیدن به دادرسی استاندارد ادامه دارد .تغییر ساختاردر داخل مجموعه  ، آموزش قضات و کارکنان ، برگزاری نشستهای قضایی بصورت مجازی و دادرسی الکترونیکی از دیگر تاکیدات رییس کل دادگستری استان زنجان بود .

لازم به ذکر است این جلسه که به مدت 3 ساعت در وقت غیر اداری برگزار شد  معاونین رییس کل ،رییس کل محاکم  و قضات دیدگاههای خود را در خصوص موضوع جلسه ارائه کردند./ انتهای پیام


صدای زنجاناداره کل دادگستری استان زنجاندادرسی الکترونیک
sedayezanjannews.ir/nx1909


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»