ک کارشناس آموزش و پرورش گفت: برای من به عنوان معلم بسیار دشوار بود که به دانشآموزان بفهمانم «بابک زنجانی شدن » بهتر است یا « رئیس دانشگاه تهران بودن »؟ این افراد از شخصیتهای برجسته جامعه کنونی به شمار میروند، با این وجود ۹۲ درصد دانشآموزان کلاس درس من بابک زنجانی شدن را ترجیح دادند!
پایگاه خبری صدای زنجان-
یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: برای من به عنوان معلم بسیار دشوار بود که به دانشآموزان
بفهمانم «بابک زنجانی شدن » بهتر است یا « رئیس دانشگاه تهران بودن »؟ این افراد
از شخصیتهای برجسته جامعه کنونی به شمار میروند، با این وجود ۹۲ درصد دانشآموزان
کلاس درس من بابک زنجانی شدن را ترجیح دادند!
به گزارش ایسکانیوز، شهرام ابوالقاسمی با اشاره به آموزش های مجازی
که از سوی آموزش و پرورش در شبکه شاد ارائه میشود اظهار کرد: همانطور که از نام
وزارت آموزش و پرورش پیداست این نهاد وظیفه پرورش دانش آموزان را بر عهده دارد.
البته من معتقدم پرورش برای آموزش ارجحیت دارد. افرادی که با این طرز فکر هستند، میانه
خوبی با آموزشهای مجازی ندارند.
وی ادامه داد: من در تمامی
مقاطع تحصیلی از مهدکودک گرفته تا دانشگاه تدریس کردم و اعتقادی به آموزش آنلاین
ندارم، البته این روش را میتوان به عنوان جایگزین موقتی انتقال مفاهیم آموزشی در
نظر گرفت، اما کوچکترین پرورشی در آموزشهای مجازی صورت نمیگیرد.
این کارشناس آموزش و پرورش
گفت: در هفته معلم برای من و بسیاری از همکارانم صدها پیام تبریک و محبتآمیز از
سوی دانشآموزانم در سالهای گذشته ارسال شده است، قطعاً دریافت چنین پیامهایی از
طریق آموزش آنلاین محقق نخواهد شد. عشق و علاقه از طریق آموزش آنلاین با واتساپ،
اسکایپ و سایر اپلیکیشنها به دانشآموزان انتقال داده نمیشود، در این صورت پرورشی
صورت نخواهد گرفت.
آموزش مجازی برای گذراندن
دورههای ضمن خدمت دانشجویان مناسب است
وی بیان کرد: به طور کلی آموزش
مجازی در جهان نوعی دورکاری تلقی شده و در زمینه صرفهجویی در هزینهها کاربرد بسیاری
دارد، البته این نوع آموزش به دلیل آنکه پرورش در آن لحاظ نمیشود، برای انسانهای
بالغ کاربرد بیشتری دارد.
این معلم بازنشسته گفت: افرادی
که دوران تحصیل خود را به پایان رسانده و دانشجو هستند ممکن است فرصت نداشته باشد
دورههای ضمن خدمت را بگذرانند، آموزش آنلاین برای این افراد گزینه مناسبی به نظر
میرسد. این نوع آموزش برای کودکان که برای اولینبار میخواهند تعامل، همکاری و
مسائل مختلف پرورشی را در مدارس یاد بگیرند روش صحیحی به نظر نمیرسد.
ابولقاسمی با ذکر مثال یادآور
شد: در حال حاضر شاید مثلا گرفتن انتگرال را به خاطر نداشته باشیم اما داستان،
خاطرات و لحظه لحظه آموزش زندگی که در مدارس یاد گرفتهایم را به خوبی به یاد میآوریم.
دانشآموزان در آینده آموزشها را فراموش میکنند، اما پرورشها را به خاطر دارند.
کاهش سطح پرورش و تربیت تا کمترین حد ممکن در آموزشهای مجازی
وی افزود: دانشآموزان با حضور
در مدرسه با معلمان، مدیران، همکلاسیها و معاونان ارتباط برقرار میکنند اما آموزش
مجازی امکان برقراری این ارتباط برای دانشآموزان وجود ندارد. این نوع آموزش پولی
است همانند پولی که مخابرات از مشترک خود دریافت و به ازای آن خدمات به ما ارائه میکند.
در آموزش مجازی سطح پرورش و تربیت تا بیشترین حد ممکن کاهش پیدا میکند.
معلمان خوراک فرهنگی نسل جدید تهیه کنند
این کارشناس آموزش و پرورش با
اشاره به تفاوت نسلها اظهار کرد: شکاف میان نسلها از گذشته تا کنون در تمامی
جوامع وجود داشته است. در حال حاضر فیزیک بدنی یک کودک ۱۰ ساله با یک کودک ۱۰ ساله
۵۰ سال قبل تفاوت بسیاری دارد و این موضوع به تغییر تغذیه آنها مربوط میشود.
وی خاطرنشان کرد: معلمان برای
کاهش فاصله میان نسلها باید تلاش کرده تا ارتباط خوبی را با دانش آموزان خود
برقرار کنند. معلم باید تلاش کند مانند دانش آموزان خود فکر کند، با موسیقیهای
روز آشنایی داشته باشد و روحیات و ذائقههای دانشآموزانش را درک کند. معلمان باید
تلاش کنند تا خوراک فرهنگی متناسب با تغییر تفکر نسل جدید و همچنین ارزشهای جامعه
ایرانی تهیه کنند.
دانشآموزان نسل جدید بابکزنجانی شدن را میپرستند
ابولقاسمی بیان کرد: من به
عنوان معلمی که حدود سی سال در کلاسهای در تدریس کردن برایم بسیار دشوار بود که به
دانشآموزان بفهمانم بابک زنجانی شدن بهتر است یا رئیس دانشگاه تهران بودن؟ این
افراد از شخصیت های برجسته جامعه کنونی به شمار میروند، با این وجود ۹۲ درصد دانش
آموزان کلاس درس من بابک زنجانی شدن را ترجیح دادند.
وی در پایان گفت: زمانی که
دانشآموزان در سن های کم چنین اشتیاقی برای رسیدن به پول دارند از بزرگسالان چه
انتظاری میتوان داشت؟ در حال حاضر قبح اختلاس در جامعه ریخته است، این موضوع به
تفاوت تربیت دانشآموزان نسل گذاشته و طرز فکر آنها باز میگردد. به همین منظور
خانوادهها و مدارس باید تلاش کرده کمی شبیه به نسل جدید فکر کنند تا بتوانند
مسائل تربیتی و اخلاقی را در دانش آموزان احیا کنند.
انتهای پیام