کد خبر: 223
1396/07/24 - 19:46


بسکتبالیست سابق زنجانی در گفت‌وگو با صدای زنجان:

اگر تنها به ورزش امید می‌بستم، گرسنه می‌ماندم

هنوز 40 نفر از تیم سال 92 طلب‌کار هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

علی اکبر فاطمی - در سال 65 و در 13 سالگی فعالیت در رشته بسکتبال را شروع کرده و تا سال 90 به عنوان بازیکن به صورت حرفه‌ای در بسکتبال حضور داشت، مدتی هم جامه مربیگری در این رشته بر تن کرده است. امروز حضور مستقیم در بسکتبال ندارد و پسرش قصد ادامه راه را دارد. او ارتباط خود با سالن‌های تمرین را قطع نکرده، از اهالی بسکتبال دور نیست و در جریان اتفاقات این روزهای بسکتبال زنجان قرار دارد.

ابراهیم محمدی بسکتبالیست سابق زنجانی در گفت‌وگو با صدای زنجان مهم‌ترین و شاید تنهاترین مشکل پیش روی بسکتبال زنجان را در نبود توان مالی دانست و گفت: در نگاه وسیع‌تر ورزش استان با محدودیت‌های مالی درگیر بوده و بسکتبال نیز برای حضور در لیگ برتر با این محدودیت‌ها دست به گریبان است. این مشکلات سبب شده تا امروز بسکتبال زنجان با وجود شایستگی نتواند در لیگ برتر نماینده‌ای داشته باشد.

محمدی گفت: تیم بسکتبال زنجان در دوران حضور خود در لیگ برتر نمایش قابل قبولی از خود نشان داد و از دسته‌‌های پایین‌تر خود را به سطح اول مسابقات کشوری رساند. در آخرین سال حضور خود در این رقابت‌ها هم به دسته پایین‌‌تر سقوط نکرد و امروز در صورت فراهم بودن توان مالی حضور در لیگ برتر برای زنجان به طور سهل‌الوصولی میسر است.

وی ادامه داد: نبود اسپانسر و حامی از طرف بخش‌های خصوصی و دولتی موجب شده تا ورزش امروز استان به خصوص رشته بسکتبال از دوران اوج خود فاصله بگیرد و علت این عدم تمایل هم از طرف حامیان، در برگشت‌ناپذیر بودن سرمایه‌گذاری توسط آن‌ها‌ست.

امروز در سطح لیگ برتر مشکل کشوری دامن‌گیر بسکتبال شده، به طوری که استانی مانند اصفهان که به عنوان قطب اقتصادی کشور به شمار می‌رود نماینده‌ای در این لیگ ندارد و تنها 9 تیم برای این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. به طور میانگین حضور در لیگ برتر 3 میلیارد تومان هزینه لازم دارد هر چند که تیم‌هایی مانند تیم پتروشیمی بندر امام نزدیک 10 میلیارد هزینه می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: بسکتبال زنجان در آخرین دوره حضور خود در لیگ برتر به دلیل قطع حمایت از طرف همیاری با مشکل بزرگی مواجه شد و حتی در دیدارهای پایانی توانایی اعزام به مسابقات هم برای تیم مقدور نبود. در آن سال‌ها استاندار وقت مسئولیت حمایت از بسکتبال را به عهده همیاری‌ها واگذار کرده بود و چند سالی شاهد حمایت مستمر از طرف آن‌ها بودیم ولی بعد از تغییر مدیریت سطح اول استان و استاندار نگاه به ورزش در بین مسئولین همیاری نیز تغییر کرد و به طور کامل خود را کنار کشیدند و هزینه اعزام تیم به تهران را هم قطع کردند.

وی افزود: از سال 92 هنوز بدهی بعضی از اعضای تیم پرداخت نشده و نزدیک 40 نفر از همیاری طلب‌کار هستند، با وجود شکایت از طرف طلبکاران ولی هنوز آن‌ها راه به جایی نبرده اند. عده‌ای از آن‌ها امروز در قالب بازیکن یا مربی مشغول فعالیت هستند و عده‌ای دیگر نیز به طور کلی از فضای ورزش فاصله گرفته‌اند.

نظر محمدی که در بخش نقلیه بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان راننده آمبولانس اشتغال دارد بر این است که تنها به امید ورزش بودن برای گذران زندگی کفایت نمی‌کند و اگر این‌گونه باشد، گرسنه می‌مانیم.

او که نزدیک به 30 سال سابقه ورزشی را در کارنامه خود دارد، معتقد است: اگر مشکل مالی بسکتبال برطرف شود، بازیکنان قادر خواهند بود در رده‌های قهرمانی پایه فعالیت کرده و در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند و بصورت پله‌‌ای پیشرفت کنند، و در این صورت برای برگشت به دوران اوج مشکل خاصی نداریم.

او از حضور تیم بسکتبال زنجان در لیگ دسته2 امسال خبر داد، و گفت: همه بازیکنان این تیم بومی شهرستان هستند. این رقابت‌ها از اواخر مهرماه و به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد.

 حضور در این مسابقات برای تربیت بازیکنان حرفه‌ای برای آینده بسکتبال زنجان بوده تا در آینده با صرفه‌جویی در هزینه‌‌ها و با استفاده از بازیکنان بومی با هزینه کمتری در سطوح بالای بسکتبال کشور فعالیت کنیم.

در حال حاضر سالن امجدیه و سالن بینش تنها سالن‌های فعال بسکتبال در زنجان هستند، و امروز این رشته توجه مسئولین بلند پایه استان را طلب می‌کند و هیئت بسکتبال به تنهایی توانایی حل مشکلات مالی را ندارد.

 

#  روزنامه صدای زنجان؛ورزشی ؛ بسکتبال

 

 

 

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx223


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»