کد خبر: 2340
1399/03/05 - 15:15


مدیر نظارت بر درمان استان:

برای جلوگیری از شیوع کرونا مطبها تعطیل شدند

مدیر نظارت بر درمان: با فعالیت شبانه روزی بیمارستانها و کلینیکها نیازی به فعالیت مطبهای پزشکان نبود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در دو ماه ابتدای امسال، با فعالیت شبانه روزی بیمارستانها و کلینیکها نیازی به فعالیت مطبهای پزشکان نبود.

در پی شیوع ویروس کرونا یا همان کووید۱۹، مراکز درمانی کشورمان به خط مقدم مقابله و مبارزه با این بیماری تبدیل شده‌اند و در این زمان که بسیاری از پزشکان، متخصصان و پرستاران کشورمان در بیمارستان‌های مختلف در سطح استان‌ها، در حالت آماده‌باش شبانه ‌روزی در حال ارائه خدمت بودند از سوی دیگر شاهد آن بودیم که برخی دیگر از پزشکان که صاحب مطب‌های خصوصی هستند ؛اقدام به تعطیلی مطبهای خود کردند که برخی معتقد بودند که پزشکان به دلیل ترس از کرونا مطبهای خود را بدون مجوز تعطیل نموده­اند.

این در حالیست که مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: تعطیلی مطبهای خصوصی از سیاستهای دانشگاه علوم پزشکی بوده که در راستای کاهش مراجعات، مطبهای پزشکی استان از ابتدای سال تا 16 فروردین ماه امسال تعطیل بودند و متخصصان چشم و پوست نیز تا آخر فروردین ماه فعالیت نداشتند و موارد اورژانسی نیز به بیمارستانها، مطبهای منتخب و درمانگاههای فعال در سطح استان انتقال داده می­شدند.

محمد محرمی در ادامه با بیان اینکه برخی از مطبها به صورت نوبتی خدمت رسانی داشتند، خاطرنشان کرد: در ایام کرونایی که بسیاری از صنوف تعطیل بودند لزومی به دایر بودن همه مطبها نبود زیرا برخی از مطبها تا دو ماه نوبت دهی خود را انجام داده بودند ولی مطبهای پزشکان متخصص ریه، عفونی، اطفال و داخلی در سطح شهر به صورت نوبتی خدمت رسانی میکردند.

این مسئول افزود: با شیوع کرونا در استان تمامی خدمات بیمارستانها تفکیک شد بطوریکه بیماران کرونایی در بیمارستان ولیعصر و تمامی جراحی­ها و بخش چشم و مغز و اعصاب نیز به بیمارستان آیت الله موسوی انتقال داده شد و اگر ظرفیت بخش­های جراحی این بیمارستان پر شد بیمارستانهای امام حسین(ع)، ارتش و 22 بهمن آمادگی کامل برای پذیرش جراحیها با نرخ دولتی را داشتند.

وی با بیان اینکه هم اکنون مطبهای خصوصی متخصص پوست و چشم در استان مجوز فعالیت دارند، تصریح کرد: این مطبها با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی میتوانند فعالیت داشته باشند ولی جراحیها فقط در بیمارستانها امکان پذیر است./ ز.ا

انتهای پیام


صدای زنجاندانشگاه علوم پزشکی استان زنجانمدیریت نظارت بر درمانفعالیت مطب‌ها
sedayezanjannews.ir/nx2340


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»