کد خبر: 2380
1399/03/06 - 17:16


تعویق مسابقه تیم‌های کرونایی

مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: مسابقات تیم‌هایی که آزمایش کرونای پنج بازیکن آنها مثبت باشد به حالت تعلیق درمی‌آید

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: مسابقات تیم‌هایی که آزمایش کرونای پنج بازیکن آنها مثبت باشد به حالت تعلیق درمی‌آید.

سهیل مهدی اظهار داشت: باوجود فشارهایی که از سوی برخی تیم‌ها برای عدم برگزاری مسابقات داشتیم، ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز داد تا مسابقات را شروع کنیم و در این رابطه پروتکل‌های بهداشتی تدوین شد.

وی افزود: اگر بیش از پنج بازیکن یک تیم به کرونا مبتلا شود، بازی‌های آن تیم معوق می‌شود اما می‌تواند تمریناتش را با رعایت اصول بهداشتی و کسب مجوز از سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی انجام دهد.

مهدی در رابطه با مثبت شدن آزمایش کرونای چند بازیکن تیم گل گهر گفت: تا الان فقط مصاحبه‌ها را دیده‌ایم و نتایج رسمی به ما اعلام نشده است. متأسفانه شنیده‌ام برخی باشگاه‌ها وارد تمرین شده‌اند آن هم در حالی که نتیجه آزمایش‌ها را به ما اعلام نکرده‌اند. این تخلف است و باید قبل از تمرین تست‌ها را به ما ارائه دهند و ما ببینیم نتایج مطابق با پروتکل‌ها است یا خیر و به تیم اجازه تمرین بدهیم. تیم‌هایی پیشگیری کردند و تمریناتشان را تعطیل کردند که قابل تقدیر است. باید هرچه زودتر نتایج آزمایشات را به مراجع ذی صلاح بدهیم تا مجوز تمرینات صادر شود.

وی افزود: برخی باشگاه‌ها گفته‌اند سه هفته تمرین زمان کمی است ما این زمان را چهار هفته و بازی ها را فشرده کردیم اما الان می‌بینیم که سه روز گذشته و خیلی تیم‌ها تست‌هایشان را انجام نداده‌اند. ستاد کرونا در ورزش موظف کرده است که هر روز بر سر تمرینات بروند و بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند. از فردا هیچ تیمی نمی‌تواند بدون حضور ناظران تمرین کند. ناظران باید هر روز گزارش وضعیت بدهند و با پزشکان تیم‌ها برای اجرای پروتکل‌ها در ارتباط باشند.

مهدی در خصوص باشگاه‌هایی که از بازیکنانشان مراقبت بهداشتی می‌کردند عنوان کرد: اگر بازیکنان تحت کنترل کادر پزشکی بوده و در چارچوب پروتکل‌ها عمل و تمرین می‌کردند مسلما این تعداد الان کمتر بود. خیلی از موارد در تیم‌ها رعایت نشده است.

وی در رابطه با تیم‌هایی که بازیکنانشان در حین مسابقات دچار بیماری کرونا شوند، گفت: بازی‌های این تیم‌ها معوق می‌شود، فرضیه اولیه ما این است که مسابقات در سلامت کامل بازیکنان برگزار شده و هیچ خطری سلامت آنها را تهدید نکند. به دنبال اجرای صحیح پروتکل‌ها در فضای تمرین و آماده سازی هستیم. اگر تیمی با مشکل مثبت شدن تست بازیکنانش مواجه شد باید پروتکل‌ را تا اجرای رسیدن به مرحله سفید انجام بدهد و سپس دوباره وارد فاز تمرین شود و در شرایط متفاوت قطعا روش‌های جایگزین را پیش بینی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: لیگ در شرایطی برگزار می‌شود که تیم‌ها در مرحله سفید باشند. قصد داریم تا آخر هفته مراکز جایگزین و ثالثی را برای تست تعیین کنیم تا تیم‌ها دوباره در آنجا تست بدهند. خدای ناکرده خطایی در آزمایش‌ها نباشد و در نهایت اگر قرار بر تغییر پروتکل‌ها بود، این اتفاق از طریق وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا خواهد افتاد.

انتهای پیام


صدای زنجانسازمان لیگ فوتبالکمیته برگزاری مسابقاتتیم‌های مبتلا به کرونا
sedayezanjannews.ir/nx2380


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»