کد خبر: 309
1396/09/09 - 19:46


معاون ورزشی مدیر‌کل ورزش و جوانان استان در نشست خبری:

برخی هیئت‌ها خود را مستقل می‌دانند

مقابل حاشیه‌ها می‌ایستیم

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان با تأکید بر این موضوع که رابطه اداره‌کل با هیئت‌های ورزشی افقی است یعنی هیئت‌ها زیرمجموعه اداره‌کل هستند، با انتقاد از برگزاری نشست‌های خبری برخی هیئت‌ها بدون هماهنگی با اداره‌کل تصریح کرده که هیئت‌های ورزشی برای هر اقدامی باید هماهنگی‌های لازم را با اداره‌کل ورزش و جوانان استان داشته باشند.

محمدعلی حمزه‌پور در نشست خبری با خبرنگاران با انتقاد از این موضوع که برخی هیئت‌های ورزشی خود را مستقل و جدا از اداره‌کل می‌دانند، تصریح کرد: : اگر قرار است نشست خبری در یک هیئت برگزار شود باید مسئولان هیئت آن را با اداره‌کل هماهنگ کنند. نباید با طرح برخی مسائل در رسانه‌ها ورزش را به حاشیه برد و به طور یقین اداره‌کل ورزش و جوانان در مقابل حاشیه‌ها می‌ایستد.

حمزه‌پور با بیان اینکه برای ما ورزشکاران و مربیان و دیگر فعالان رشته‌های ورزشی مهم‌تر هستند، تأکید کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان آغازکننده حاشیه‌های مربوط به هیئت تکواندوی استان نبوده و وظیفه داریم از نظر فنی و انضباطی تخلفات را گوشزد کنیم و قرار نیست در رسانه‌‌ها مطرح شود.

وی گفت: آمار تعداد تکواندکاران استان در مسابقات آسیایی و جهانی 3 نفر بوده و مسابقات آسیایی نیز در ویتنام برگزار شده است در حالی که رئیس هیئت تکواندو آمار ورزشکاران را هشت نفر اعلام و مکان مسابقات آسیایی را فلیپین اعلام کرده است.

او با بیان اینکه پیگیری‌ها را از طریق فدراسیون تکواندو ادامه می‌دهیم، افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان در مقابل تخلفات هیئت‌ها تذکراتی را می‌دهد که اگر هیئتی توجه نکرد اقداماتی بعدی انجام می‌شود.

معاون ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه جلسات مختلفی با رئیس هیئت تکواندو برگزار شده و نامه‌نگاری‌هایی را نیز انجام داده‌ایم، اظهار کرد: این‌طور نیست که تخلفات به اطلاع هیئت نرسیده باشد.

حمزه‌پور با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال 40 هزار و 374 بیمه شده ورزشی داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد 25 هزار 114 نفر در بخش آقایان و 15 هزار 260 نفر در بخش بانوان بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 72 مدال برون مرزی کسب کرده‌ایم، افزود: پنج مدال نیز در سه روز گذشته کسب شده که با این حساب تعداد مدال‌ها به 77 مورد رسیده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به میزبانی از 45 مسابقه قهرمانی کشور در استان عنوان کرد: 15 دوره نیز اردوهای تیم ملی در استان زنجان برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری 16 مجمع انتخاباتی در استان عنوان کرد: صدور 63 پروانه تاسیس برای باشگاهها، تمدید مجوز 62 باشگاه و مجوز موافقت اصولی برای احداث مکان ورزشی برای 9 باشگاه در این هشت ماه انجام شده است.

حمزه‌پور با بیان اینکه 240 باشگاه فعال در استان داریم، افزود: 140 باشگاه از این تعداد در مرکز استان قرار دارند و 100 باشگاه نیز در هفت شهرستان دیگر استان هستند.

وی بیان کرد: از تعداد باشگاه‌های فعال استان 48 باشگاه تخصصی بانوان، 70 باگاه تخصصی آقایان و 122 مورد نیز مشترک هستند که در شیفتهای معین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه 217 مورد بازدید از باشگاه‌ها صورت گرفته است، اظهار کرد: 81 مورد تذکر، 21 اخطار پلمب صادر شده و 7 مورد پلمب داشتیم و اخذ 25 مورد تعهد کتبی نیز از مدیران و موسسین انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری 14 دوره تئوری مربیگری و 17 مورد کلاس مربی‌گری درجه‌های یک، دو و سه گفت: 11 دوره کلاس داوری درجه 2 و سه برگزار شده و 15 سمینار داوری و مربیگری نیز برگزار شده است.

حمزه‌پور به برگزاری 10 دوره استعدادیابی خاطرنشان کرد: این دوره‌های استعدادیابی با برگزاری جشنواره‌ها یا حضور در مدارس برگزار شده است.

وی به میزبانی استان در مسابقات بین‌المللی بدمینتون اشاره کرد و افزود: این مسابقات 14 تا 20 بهمن ماه برای نخستین بار در زنجان برگزار خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود بین 20 تا 30 کشور در این این رقابتها حضور داشته باشند.

می‌توانیم ورزش را سودآور کنیم

هم‌چنین در این نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به برنامه این اداره‌کل برای حضور موفق تیم‌های استان در لیگ‌های کشور گفت: برای حضور در لیگ‌های کشوری نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم هستیم.

علی جوان با اشاره به اینکه همیشه تلخی و شیرینی‌ها در ورزش وجود داشته است، اظهار کرد: روی سکو رفتن یک ورزشکار از جمله زیبایی‌های ورزش است که مردم را نیز خوشحال می‌کند.

جوان خاطرنشان کرد: برای حضور در لیگها نیز قصد داریم به اندازه توان خودمان تیم بدهیم یعنی 70 یا 80 درصد اعضای تیم بومی باشند.

وی تصریح کرد: برخی تیم‌ها با اینکه دیگر نیستند اما هنوز هم صحبت از بدهی آن‌ها می‌شود که این موضوعات خوشایند ورزش استان نیست.

جوان با تأکید بر اینکه بدون فراهم نکردن زیرساخت‌ها مشکلات وجود خواهد داشت، گفت: ما می‌توانیم ورزش را سودآور کنیم، همان‌گونه که در دنیا سودآور شده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم با بلندپروازی در مسیر ورزش حرفه‌ای حرکت کنیم، گفت: در ورزش قهرمانی ما یک سر و گردن از استانهای هم‌جوار بالاتر هستیم و در باشگاهی نیز به شرط داشتن برنامه می‌توانیم این‌گونه باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: قصد داریم همانند گذشته در فوتبال، بسکتبال، شنا و واترپلو دیگر رشته در لیگ تیم‌هایی را داشته باشیم و یا اینکه مانند واترپلو نماینده ایران در آسیا باشیم اما اینها نیاز به فراهم کردن زیرساخت‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان نیز دغدغه ورزش را دارند، بیان کرد: رایزنی‌هایی با چند شرکت داشتیم و جلسات خوبی نیز با اعضای شورای شهر زنجان برگزار شده و آنها نیز موافقت خود را به صورت کامل اعلام کرده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با تمامی زیرساخت‌ها تا دو سال آینده در ورزش حرفه‌ای نیز با قدرت وارد خواهیم شد.

جوان به حضور فوتسال بانوان زنجان در لیگ برتر اشاره و اعلام کرد: امسال این تیم با وجود اینکه اسپانسر ندارد اما هزینه‌های تیم را تأمین کرده و راهی لیگ کرده‌ایم که در سال آینده نتایج تیم بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان بیان کرد: این ورزشگاه با تامین اعتبار در تابستان سال آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه دو سالن خیرساز در استان افتتاح شده است، عنوان کرد: 22 بهمن امسال نیز یکی از سالن‌های خیرساز افتتاح می‌شود.

اعتبارات فصل پنجم ورزش استان با روند نزولی مواجه است

در ادامه معاون توسعه و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اعتبارات ورزشی روند کاهشی به خود گرفته است، گفت: اعتبارات فصل پنجم ورزش استان با روند نزولی مواجه است.

ایرج احمدزاده با اشاره به بودجه اداره‌کل ورزش استان اظهار داشت: بودجه عمرانی اداره ورزش و جوانان زنجان 27 میلیارد تومان است ولی تاکنون تخصیصی پیدا نکرده است و در صورت تخصیص، پروژه‌های نیمه تمام را بهره‌برداری می‌کنیم.

وی به اجاره 129 اماکن ورزشی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: اجاره اماکن ورزشی تاکنون 715 میلیون تومان است و به وزارت ورزش قول یک میلیارد تومان را داده‌ایم.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان از کاهش اعتبارات فصل پنج خبرداد و گفت: این اعتبارات در چند سال گذشته 2 میلیارد تومان بود ولی متاسفانه در چند سال گذشته روند کاهشی به خود گرفته و امسال به 90‌میلیون تومان رسیده است.

احمد شیرود میرزایی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان هم به روند افزایشی سمن‌ها اشاره و اظهار کرد: در سال 92 فقط 17 سمن در استان وجود داشت ولی خوشبختانه در حال حاضر 65 سمن فعال در استان وجود دارد و در آینده نزدیک 15 سمن دیگر شروع به فعالیت خواهد کرد.

وی گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و همینطور با بازنشستگان اداره‌کل به طور منظم انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان از برگزاری ستادهای مختلف در راستای بهبود مشکلات خبر داد و افزود: به طور مجموع 60 ستاد در شهرستان‌های استان زنجام برگزار شد.

وی به افتتاح خانه‌های جوان در شهرستان‌های خدابنده و ایجرود اشاره و ابراز کرد: در آینده نزدیک این خانه‌های جوان ‌افتتاح می‌شود.

 

# ورزش و جوانان؛ حاشیه‌ها؛ اعتبارات

 

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx309


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»