کد خبر: 3448
1399/03/13 - 0:4


واکنش رئیس شورای شهر زنجان به تغییرات مدیریتی در شهرداری با روی کار آمدن یگانه؛

شورا در انتصاب‌های شهرداری دخالت ندارد

بهتر است شهردار، شورا را در جریان تغییرات قرار دهد نه این‌که از خبرگزاری‌ها بشنویم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس شورای شهر زنجان مدعی است اعضای شورا به هیچ وجه در موضوع برکناری و انتخاب مدیران در شهرداری دخالت نمی‌کنند و تنها خواسته اعضای شورا این است که پیش از انتخاب مدیران جدید، شهردار موضوع را به اعضای شورا اطلاع دهد تا در جریان باشند نه این‌که از طریق خبرگزاری‌ها از موضوع اطلاع حاصل کنند.

عباس راشاد با تأکید بر این‌که در تغییرات مدیریتی انجام شده در شهرداری هیچ‌گونه دخالتی نداشته است، اظهار کرد: امروز جلسه سه ساعته‌ای با شهردار زنجان در مورد تغییرات مدیریتی چشم‌گیری که بعد از روی کار آمدن وی انجام شده داشتیم و سوال از چرایی تغییرات در شهرداری کردیم.

وی در ادامه عنوان کرد: شهردار زنجان در پاسخ به اعضای شورای شهر در مورد چرایی تغییرات مدیریتی در شهرداری، یکی از دلایل را الزاماتی دانست که وی را مجبور به انجام این تغییرات کرده است.

رئیس شورای شهر زنجان دیگر دلایل تغییرات مدیریتی در شهرداری را بازنشسته‌گی برخی مدیران دانسته و تصریح کرد: مدیرانی در زمان شهردار پیشین روی کار آمده بودند که نباید انتخاب می‌شدند.

وی با تأکید بر این‌که در این جلسه اعضای شورای شهر عنوان کردند که به هیچ وجه در موضوع برکناری و انتخاب مدیران دخالت نمی‌کنند، بیان کرد: تنها خواسته اعضای شورا این بود که پیش از انتخاب مدیران جدید، شهردار موضوع را به اعضای شورا اطلاع دهد تا در جریان باشیم نه این‌که از طریق خبرگزاری‌ها از موضوع اطلاع حاصل کنیم.

راشاد با اشاره به این‌که شهردار برای ترمیم کابینه اجرایی خود بنا به هر دلیلی مجبور به اعمال تغییرات مدیریتی است، افزود: تکلیف اعضای شورا در قبال تغییرات مدیریتی این است که به شهردار تأکید کنیم از افراد توانمند در مجموعه خود استفاده کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد واکنش شورای شهر به تغییرات مدیریتی انجام شده در شهرداری خاطرنشان کرد: بنده معمولاً در بحث تغییران مدیران اصلاً دخالت نمی‌کنم چرا که در صورت تخلف می‌توان به راحتی انتقاد کرد ولی در صورت حمایت ضمنی نیز ممکن است این موضوع مشکل‌زا باشد.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان این‌که باید به چرخش و جوانسازی مدیران در شهرداری اعتقاد داشته باشیم، تصریح کرد: تغییرات مدیریتی انجام شده در شهرداری به معنی حذف مدیران کارآمد نبوده و این تفکر را قبول ندارم چرا که برای 10 تا 15 سال بعد نیز شهرداری نیروهایی را آماده کند.

وی با تأکید بر این‌که اگر نیروها در یک لایه انتخاب شوند سبب انجماد و دیکتاتوری پنهان در شهرداری شده و احتمال بروز فساد نیز افزایش می‌یابد، بیان کرد: هر چند بنده معتقد به این نیستم مدیرانی که در یک سال گذشته وارد مجموعه شهرداری شدند باید کنار گذاشته شوند ولی بر این باورم که باید افرادی روی کار بیایند که توان فعالیت 24 ساعته را داشته باشند چرا که شهر یک موجوده زنده است.

راشاد با اشاره به این‌که تغییرات مدیریتی در شهرداری را به حدی که سبب اخلال در فعالیت‌ها نشود را قبول دارم، خاطرنشان کرد: این موضوع که هر فردی با روی کار آمدن بخواهد تمام ساختار مدیریتی را تغییر دهد را هم قبول ندارم./ 942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانحبیب‌اله ملایی یگانهعباس راشادتغییر مدیران شهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3448


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»