کد خبر: 3540
1399/03/22 - 14:25


کلاهبرداری اینترنتی به بهانه ثبت نام مدارس شاهد

رئیس پلیس فتای استان زنجان از کلاهبرداری به بهانه ثبت نام مدارس شاهد خبر داد و از شهروندان خواست تا مراقب سایت‌های جعلی مشابه و سایت‌های تبلیغاتی باشند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس پلیس فتای استان زنجان از کلاهبرداری به بهانه ثبت نام مدارس شاهد خبر داد و از شهروندان خواست تا مراقب سایت‌های جعلی مشابه و سایت‌های تبلیغاتی باشند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو با اشاره به این‌که اخیراً در فضای مجازی شاهد فعالیت کلاهبردارانی هستیم که به بهانه ثبت نام مدارس شاهد از شهروندان خواست تا مراقب سوءاستفاده این افراد سودجو باشند، اظهار کرد: شهروندان مراقب سایت‌های جعلی مشابه ( با دقت در آدرس اینترنتی سایت) و سایت‌های تبلیغاتی باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان فقط به سایت http://saja.medu.ir  مراجعه کرده و به هیچ عنوان با شماره تلفن‌های تبلیغاتی منتشر شده در سایت‌ها تماس نگیرند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به این‌که تماس والدین با شماره‌های تبلیغاتی سبب تحمیل هزینه‌های مکالمه می‌شود، یادآور شد: نیازی به ثبت اطلاعات بانکی متقاضیان در زمان ثبت نام وجود نداشته و جهت ثبت نام فقط به اطلاعات دانش‌آموز و والدین آن نیاز بوده و سایر اطلاعات نیازی به ثبت در سایت ندارد.

وی تصریح کرد: والدین به این موضوع توجه داشته باشند که در زمان ثبت نام نیازی به واریز وجه به شماره کارت‌های درج شده در سایت‌ها یا ارسال شده از طریق پیامک نیست.

سرهنگ آدینه‌لو در ادامه به کلاهبرداری اینترنتی به بهانه فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های مربوطه اقدام به دست کاری سوالات و پاسخنامه سال‌های قبل کرده و ان‌ها را در قالب «نمونه سوال» یا «سوالات لو رفته امتحانات» به فروش می‌رسانند.

وی با تأکید بر این‌که در این شیوه از کلاهبرداری اینترنتی، مجرمان بعد از پرداخت وجه دیگر پاسخگوی کاربران نبوده و یا این‌که افراد را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند، افزود: این کلاهبرداران در نهایت با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی متقاضیان از حساب آنان برداشت غیرمجاز انجام می‌دهند./ 942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسرهنگ محمدعلی آدینه‌لوپلیس فتای زنجانکلاهبرداری اینترنتی
sedayezanjannews.ir/nx3540


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»