کد خبر: 3545
1399/03/23 - 12:16


هتل‌ها اولین مقصد قرنطینه بیماران کرونایی زنجان

مسئول کمیته ایجاد نقاهتگاه‌های کرونا در زنجان: بیماران هزینه‌ای بابت قرنطینه پرداخت نمی‌کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

زهرا احمدی- به گفته مسئول کمیته ایجاد نقاهتگاه‌های کرونا ویروس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان هم اکنون بیش از یک هزار و 500 تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که زنجان بیشترین نقاهتگاه‌های استان را دارد.

تقی خلفی ادامه می‌دهد: همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز برای جلوگیری از انتقال و شیوع کرونا ویروس مراکزی از قبیل ورزشگاه‌ها، هتلها، حوزه‌های علمیه و خوابگاه‌ها برای دوران قرنطینه بیماران بهبود یافته در نظر گرفته شد.

وی خاطر نشان میکند: در ابتدا 8 مورد نقاهتگاه در شهرستان زنجان ایجاد و سپس برای جلوگیری از شیوع کرونا در زمان انتقال بیماران به زنجان، در دیگر شهرستان‌های استان نیز این نقاهتگاه‌ها ایجاد شد.

این مسئول توضیح می‌دهد: 750 تخت برای شهرستان‌های ابهر و خدابنده، 2 نقاهتگاه با ظرفیت 200 تخت برای شهرستان خرم‌دره، 50 تخت شهرستان سلطانیه، دو واحد با یک صد تخت در طارم، یک نقاهتگاه به یکصد تخت در شهرستان ماه‌نشان و 8 تخت در شهرستان ایجرود ایجاد شده است.

پیش‌بینی ایجاد 3500 تخت در نقاهتگاه‌ها

خلفی اظهار می‌کند: در ابتدا مسئولان پیش‌بینی پیک کرونا را داشتند و برای همین 3 هزار و 500 تخت برای نقاهتگاهها در نظر گرفته بودند ولی خوشبختانه تاکنون این بیماری پیک شیوع را در نداشته و هم اکنون نیز بیشتر تختها در نقاهتگاه‌ها خالی است.

وی با اشاره به اینکه دوران بهبودی بیماران کرونایی حدود 14 روز است، می‌افزاید: بیمار مبتلا به کووید19 در ابتدا برای درمان حدود 7 روز در بیمارستان و 7 روز نیز برای گذراندن دوران قرنطینه در نقاهتگاه‌ها نگهداری می‌شوند.

مسئول کمیته ایجاد نقاهت‌گاه‌های استان با بیان اینکه بیشترین تمرکز دانشگاه علوم پزشکی به پذیرش بیماران برای دوران قرنطینه در هتلها بود، ابراز می‌کند: از یک هزار و 500 تخت نقاهتگاه‌های استان ، هتلهای سپهر و پیام وابسته به نهادهای دولتی از اولین نقاهتگاههای پذیرش بیماران در زنجان بود که راه‌اندازی و از 17 فرورین امسال با امکانات هتلینگ برای دوران نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته و پذیرش بیماران در این مراکز آغاز شد.

وی معتقد است برای حفظ شأن و منزلت بیماران و با توجه به استقبال بیشتر بیماران از این نقاهتگاههای هتلینگ به جای ماندن در سالنهای ورزشی در الویت دانشگاه علوم پزشکی استان بود و تاکنون نیز از سالنهای ورزشی به عنوان نقاهتگاه استفاده نشده است.

مردان بیشترین افراد در قرنطینه

خلفی با بیان اینکه در نقاهتگاههای استان، تعداد مردان بیشتر از زنان است، اذعان می‌کند: بیشترین بیماران کرونایی بستری شده در نقاهتگاهها از شهرستانهای زنجان، ابهر و خدابنده و کمترین مراجعه کنندگان از شهرستانهای ایجرود و سلطانیه بوده است.

وی با اذعان به اینکه تاکنون 500 نفر در نقاهتگاههای استان با بهبودی کامل از نقاهتگاه‌ها مرخص شده‌اند، می‌افزاید: در مدت شروع بکار این نقاهتگاهها در استان زنجان، تاکنون هیچ تلفاتی در این مراکز نداشتیم و اگر بیماری بدحال بود به بیماراستان منتقل می‌شد.

200 هزار تومان هزینه قرنطینه هر فرد مبتلا در روز

این مسئول با تاکید بر اینکه هزینه نگهداری هر بیمار مبتلا به کرونا در نقاهتگاه حدود 150 تا 200 هزار تومان در روز است، اظهار می‌کند: تامین مواد شوینده و بهداشتی، هزینه دستمزد کارکنان و کادر پزشکی و درمانی در این مراکز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است و تامین غذای بیماران نیز توسط یک گروه جهادی انجام میشود.

وی با ابراز اینکه هزینه قرنطینه در این نقاهتگاهها به صورت رایگان است، ابراز می‌کند: هزینه‌های 14 روز درمان و قرنطینه برای بیماران مبتلا به کرونا رایگان بوده و بیمار هیچ هزینه‌ای بابت آن پرداخت نمی‌کند.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاننقاهتگاه های زنجانمسئول کمیته ایجاد نقاهتگاه‌های کرونای زنجانقرنطینه
sedayezanjannews.ir/nx3545


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»