کد خبر: 3552
1399/03/25 - 13:27


محدوده شهر زنجان افزایش نمی‌یابد

در حالی زمزمه‌هایی از افزایش محدوده شهر زنجان و الحاق برخی از مناطق خارج از محدوده به شهر شنیده می‌شود که شهردار زنجان خبر از افزایش نیافتن محدوده شهر می‌دهد

پایگاه خبری صدای زنجان

ایرج رفیعی- در حالی زمزمه‌هایی از افزایش محدوده شهر زنجان و الحاق برخی از مناطق خارج از محدوده به شهر شنیده می‌شود که شهردار زنجان خبر از افزایش نیافتن محدوده شهر می‌دهد.

حبیب یگانه با اشاره به این‌که فعلاً هیچ‌گونه افزایش محدوده‌ای در دستور کار شهرداری قرار ندارد، اظهار کرد: طبق آخرین تعاریف قانون محدوده و حریم شهری مصوب سال 84 مفهوم حریم و محدوده مطرح است که طبق آن محدوده مطابق طرح تفصیلی بوده و مساحت شهر زنجان 6 هزار و 200 هکتار است.

شهردار زنجان با بیان این‌که فعلاً هیچ افزایش محدوده‌ای را برای شهر زنجان در دستور کار نداریم، بیان کرد: در حال حاضر میزان تراکم در شهر زنجان 70 نفر در هکتار است.

به گفته این مسئول طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور تا رسیدن به این تعداد و متراکم شدن جمعیت در داخل بافت‌های خالی از سکنه امکان افزایش محدوده در شهر زنجان به هیچ وجه وجود ندارد.

یگانه با تأکید بر این‌که سرانه نفر در هکتار در شهر زنجان پایین بوده و تا زمانی که به بالای 100 تا 120 نفر نرسد نمی‌توان محدوده شهر زنجان را افزایش داد، خاطرنشان کرد: فعلاً تا رسیدن به آن سرانه‌های جمعیتی فاصله داریم.

وی با بیان این‌که شهر به هر میزان که توسعه افقی پیدا کند به شهر غیر اقتصادی تبدیل شده و رساندن خدمات به اراضی تفکیکی مقدور نمی‌شود، بیان کرد: ما مخالف افزایش محدوده شهر زنجان هستیم و اجازه این کار را نمی‌دهیم.

این مسئول با اشاره به این‌که منطقه‌ای به محدوده شهر زنجان به هیچ وجه اضافه نمی‌شود، تصریح کرد:  طبق ضوابط تعیین شده حریم حدوداً 4 تا 5 برابر مساحت محدوده است به طوری که مساحت محدوده شهر زنجان 6 هزار و 200 هکتار بوده و مساحت حریم بالای 20 هزار کیلومتر مربع است.

وی خاطرنشان کرد: حریم شهر زنجان باید به گونه‌ای تعیین شود که در کنترل و نظارت شهرداری بر ساخت و سازها  با مشکل مواجه نشده و خدمات‌رسانی به شهروندان به راحتی انجام شود./ 942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحدوده شهر زنجانشهرداری زنجانحبیب الله ملایی یگانه
sedayezanjannews.ir/nx3552


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»