کد خبر: 3554
1399/03/26 - 9:47


سرمایه‌گذار نخستین مجموعه ورزشی روباز در گفت‌وگو با صدای زنجان مطرح کرد

راه‌اندازی ورزش‌های ساحلی در زنجان

سرمایه‌گذار نخستین مجموعه ورزشی روباز زنجان با اشاره به صرف هزینه 2.5 میلیارد تومانی تا به امروز گفت: برای تکمیل پروژه نیز ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز هست

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- سرمایه‌گذار نخستین مجموعه ورزشی روباز زنجان با اشاره به صرف هزینه 2.5 میلیارد تومانی تا به امروز گفت: برای تکمیل پروژه نیز ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز هست.

حمید مقدم، نخستین مجموعه ورزشی روباز زنجان را با کمک دوستان سرمایه‌گذار خود با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در سال ۹۱ به صورت مزایده‌ای از اداره کل راه و شهرسازی تحویل گرفتند.

مساحت این مجموعه 6 هزار و 800 مترمربع بوده و در فاز یک تا به امروز  ۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده است. برای تکمیل فاز بعدی که مقرر شده پروژه طی دو ماه اتی به بهره‌برداری برسد، نیز ۱.۵ میلیارد تومان نیاز هست.

ورزش ساحلی در زنجان

مقدم می‌گوید: فعالیت ما طبق موافقت اصولی در دو رشته فوتبال و تنیس خاکی بوده که این امر را توسعه دادیم و در حال حاضر با طراحی‌هایی که انجام دادیم امکان حضور علاقمندان حدود 14 رشته از جمله فوتبال (چمنی و ساحلی)، راگبی (ساحلی)، هندبال (ساحلی و چمنی)، تنیس (خاکی و ساحلی)، والیبال (ساحلی)، سپک‌تاگرا (ساحلی)، فوتوالی (ساحلی)، باچی‌بال، کبدی (ساحلی) و کاراته در این مجموعه وجود دارد.

این سرمایه‌گذار در توضیح ورزش فوتوالی یا والی‌پا، ورزش بین‌المللی است که قوانین آن مشابه والیبال بوده اما همانند فوتبال با پا بازی می‌شود.

به گفته مقدم برای انجام فوتوالی نیازی به کفش نیست و بازیکن باید با پاهای برهنه روی ماسه های روان ساحل قدرتش را به نمایش بگذارد. قانون‌های این رشته ورزشی، شبیه والیبال است اما شما باید با پا توپ را وارد زمین حریف کنید.

همه چیز فوتوالی مثل والیبال ساحلی است، ولی با توپ فوتبال! مسابقات فوتوالی به صورت دو و سه نفره انجام می‌شود. هر تیم حداکثر می‌تواند سه ضربه به توپ بزند و در صورت اصابت توپ با زمین، امتیاز به تیم مقابل داده می شود.

فوتوالی جزو ورزش‌های محسوب می‌شود که هیچگونه برخورد فیزیکی بین بازیکنان در برندارد و هر کسی با هر جنسیتی و هر گروه سنی می‌تواند آن را بازی کند.

راه‌اندازی نخستین زمین استاندارد باچیبال در زنجان

باچیبال یکی از ورزش‌های باستانی امپراطوری روم باستان بوده و در کشورهای بریتانیا و فرانسه پرطرفدار بوده است. شکل کنونی آن در ایتالیا طراحی شده است. این بازی در سراسر اروپا بازی می‌شود که توسط مهاجران ایتالیایی به کشورهای استرالیا و آمریکا برده شد. این بازی در المپیک ویژه جز بازیهای المپیک برای سندرم داون است که در کل دنیا به سرعت در حال گسترش است.

باچی‌بال در دیگر کشورها به بازی حیاط خلوت معروف است چرا که در حیاط منازل طراحی و ساعات مفرحی برای خانواده کودکان و سالمندان و مهمانی‌ها فراهم می‌کند. حتی معتبرترین لیگ فعال در کشورهای اروپایی و بخصوص در ایتالیا مربوط به این رشته است.

به گفته مقدم، باچیبال سومین رشته ورزشی پرطرفدار اروپا و امریکاست. البته در قدیم و سال‌های دور این رشته در ایران مرسوم بوده و در مناطق مختلف بازی می‌شده اما به تدریج دیگر به رسمیت شناخته نشده است.

این سرمایه‌گذار زنجانی با بیان اینکه ما همه قوانین مربوط به باچیبال را ترجمه و زمین این رشته را راه‌اندازی کردیم، افزود: نخستین زمین استاندارد رشته باچیبال در ایران در مجموعه ورزشی عادل واقع در منطقه پونک را راه‌اندازی کردیم و در حال ثبت این رشته هستیم.

تولید توپ‌های باچیبال در زنجان

سرمایه‌گذاران زنجانی فعال در مجموعه ورزشی عادل با هدف حرکت در مسیر شعار سال 99 مبنی بر جهش تولید نسبت به تولید توپ‌های باچیبال که در گذشته از خارج وارد کشور می‌شد، اقدام و این توپ‌ها را در اختیار مدارس استثنایی گذاشتیم.

وی با اشاره به استقرار زمین باچیبال در مدارس استثنایی و هیئت جانبازان ابراز کرد: زمین باچیبال پارک بانوان زنجان را نیز به منظور توسعه این ورزش مفرح راه‌اندازی کردیم.

تیرماه؛ زمان قطعی تکمیل فاز 2

مقدم تیرماه سال جاری را زمان تکمیل قطعی فاز 2 مجموعه ورزشی عادل اعلام کرد و افزود: ورزشگاه عادل نخستین مجموعه ورزشی روباز بوده که در جای خود منحصربفرد است. یاداوری می‌شود این مجموعه مختص اقایان نبوده و بانوان نیز می‌توانند در رشته‌های ورزشی نظیر کبدی سپگ‌ تاکرا با حجاب اسلامی حضور داشته باشند.

این سرمایه‌گذار با اشاره به استقبال علاقمندان به ورزش جهت حضور در رشته‌های مختلف مجموعه ورزشی عادل قبل از آغاز به کار رسمی عنوان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود پس از اتمام کروناویروس و کمرنگ شدن آن، سطح استقبال بالاتر هم برود.

وی یاداور شد: زمین چمن مجموعه ورزشی در سال 97 آماده و در سال 98 به بهره‌برداری رسید، همان سال دو مدرسه فوتبال برای استفاده از فضاهای ورزشی ثبت‌نام و در این مکان حضور مستمر داشتند.

هدف‌گذاری برای توسعه ورزش همگانی با کمک شهرداری

مقدم بر لزوم توسعه ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: در نظر داریم پس از تکمیل پروژه، به منظور ترغیب خانواده‌ها برای حضور در ورزش همگانی، از ابتدای تیرماه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی با حضور علاقمندان خانم و آقا را با همکاری شهرداری در مجموعه ورزشی عادل برگزار کنیم.

مقدم با اشاره به تاثیر مستقیم سرمایه‌گذاری‌ها در ورزش با افزایش اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ابراز کرد: معتقدم اقتصاد علمی است که در همه حوزه‌ها نقش اصلی را بازی می‌کند و ورزش نیز از این امر مستثنی نیست. در دنیای کنونی ورزش دیگر یک تفریح و سرگرمی نیست بلکه یک صنعت پر سود است که توانائی بالایی در جذب سرمایه‌ و نقدینگی افراد دارد.

وی ورزش را میدان رقابتی سالم برای تقابل ملت‌ها و ابزاری برای انتقال تفکرات فرهنگی افزود: امروزه ورزش از یک فعالیت تفریحی به صنعتی پررونق و سودآور تبدیل شده است به طوری که در کشورهای توسعهیافته پول‌های کلانی روانه این صنعت پربازده می‌شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم همراهی مسئولان با بخش خصوصی در زمینه توسعه ابراز امیدواری کرد تا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و نگاه کمرنگ به سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش، مسئولان دستگاه‌های اجرایی در کنار اداره کل ورزش و جوانان سرمایه‌گذاران را یاری کنند.

تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی تمامی دستگاه‌ها از سرمایه‌گذاران ورزشی

محمدعلی حمزه‌پور، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان هم در این رابطه در گفت‌وگو با صدای زنجان گفت: سال قبل با مساعدت و پیگیری‌های این اداره کل در سال گذشته تسهیلات 500 میلیون تا 6 میلیارد تومانی به متقاضیان اعطا شد که در صورت تکمیل این پروژه‌ها  توسعه اماکن و فعالیت‌های ورزشی در شهرستان‌ها سرعت بیشتری خواهد داشت.

معاون ورزشی اداره کل ورزش جوانان استان با اشاره به نقش تاثیر گذار ورزش در توسعه سلامتی اقشار مردم، ترغیب و حمایت از بخش خصوصی را از امورات مهم و تاثیر گذار در توسعه ورزش دانست و ضمن تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در عرصه ورزش زنجان آن‌هم در چارچوب قوانین عنوان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم برای قشر جوان قدم‌های تاثیرگذاری برداریم و بی‌شک جوانان نسبت به سایر اقشار جامعه سهم بیشتری از ورزش دارند.  

حمزه‌پور حمایت از سرمایه‌گذاران ورزشی را مختص اداره کل ورزش و جوانان ندانست و گفت: معتقدم اگر خواهان توسعه فعالیت‌های ورزشی و ارتقا سطح نشاط و شادی و سلامتی در بین شهروندان هستیم باید تمامی دستگاه‌ها وارد میدان شوند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان صدور موافقت‌های اصولی این اداره کل را در راستای حمایت از توسعه اماکن ورزشی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان بارها برای رفع موانع احتمالی پیش روی سرمایه‌گذاران ورزشی نسبت به پیگیری مشکلات در کارگروه اشتغال اقدام کرده که نتایج مطلوبی هم داشته است.

حمزه‌پور بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران با توجه به محدودیت در منابع دولتی و شعار سال 99 مبنی بر جهش تولید تاکید کرد و گفت: اگر این مهم مورد غفلت قرار گیرد، به ناچار باید شاهد متواری شدن سرمایه‌گذاران بومی به استان‌های همجوار باشیم.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمجموعه ورزشی ساحلی زنجانحمید مقدمورزش و جوانان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3554


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»