کد خبر: 3564
1399/03/31 - 14:14


کاهش 15 درصدی ورودی زندان‌های زنجان

به گفته رئیس کل دادگستری استان زنجان در سال گذشته با توجه به اقدامات انجام شده شاهد کاهش 15 درصدی ورودی زندان‌های استان بودیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته رئیس کل دادگستری استان زنجان در سال گذشته با توجه به اقدامات انجام شده شاهد کاهش 15 درصدی ورودی زندان‌های استان بودیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به خاتمه یافتن 81 درصد پرونده‌های قدیمی و سن بالا که برخی از آن‌ها به سال پیش مربوط می‌شد خاتمه یافته است، اظهار کرد: پرونده‌های قدیمی پرونده‌هایی هستند که 10 سال رسیدگی نشده و یا حکم صادر شده ولی به مرحله اجرا درنیامده است در سال گذشته تمامی پرونده‌های قدیمی را شخم زدیم به طوری که 81 درصد آن‌ها مختومه شدند.

وی عنوان کرد: در برخی از پرونده‌های قدیمی تلاش می‌شد حتی بنده را از بررسی و اجرای حکم منصرف کنند ولی اصرار بر اجرا داشتیم، برخی از آن‌ها مربوط به برخی جریان‌ها و افراد بود که اتفاقاً حساسیت‌مان بر آن پرونده‌ها بیشتر بود که حکم‌شان اجرایی هم شد و بازتاب گسترده‌ای نیز داشت و مردم متوجه شدند که با پسر فلان آقا نیز برخورد می‌شود و اتفاقاً سال گذشته اعدام نیز شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان این‌که استان زنجان در نصب پابندهای الکترونیکی رتبه دوم کشوری را دارد، بیان کرد: این اقدام توانست عوارض ناشی از حبس را بر خانواده و جامعه کاهش دهد.

این مسئول به رشد قابل توجه استان در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس اشاره کرد و گفت: در سال 97 در مجموع 72 مورد مجتازات جایگزین حبس صادر شده بود در حالی که این میزان در سال گذشته به 720 مورد رسیده بود از همین رو با رشد هزار درصدی در این بخش مواجه بودیم.

به گفته این مسئول مجازات جایگزین حبس پدیده آزمایش شده‌ای است که می‌تواند مشکلات ناشی از حبس را کاهش دهد چرا که معتقدیم حبس نسخه شفابخش در ایجاد امنیت نیست./ 942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانرئیس کل دادگستری زنجانصادقی نیارکیجمعیت زندانیان
sedayezanjannews.ir/nx3564


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»