ابوالفضل خمسه با اشاره به سه اولویت مهم قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور در سال جاری، اظهار کرد: حفظ کرامت مردم در دستگاهها، مبارزه با فساد و حمایت از تولید و رفع موانع آن، از راهبردهای مهم بازرسی کل کشور و استان زنجان است
پایگاه خبری صدای زنجان-
سرپرست بازرسی کل استان زنجان بر افزایش مطالبهگری زنجانیها تاکید کرد.
ابوالفضل خمسه ظهر امروز در
نشست خبری، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، با اشاره به سه اولویت مهم قوه قضائیه
و سازمان بازرسی کل کشور در سال جاری، اظهار کرد: حفظ کرامت مردم در دستگاهها،
مبارزه با فساد و حمایت از تولید و رفع موانع آن، از راهبردهای مهم بازرسی کل کشور
و استان زنجان است.
به گزارش ایسنا وی افزود:
اصحاب رسانه در واقع همکاران نظارتی سازمان بازرسی هستند و کمک کار با دستگاههای
نظارتی در راستای توسعه کشور گام برمیدارند و این در حالی است که بر عهده سازمان
بازرسی دو وظیفه نهاده شده که نخستین آن
نظارت است که هزینه کمتری دارد.
این مسئول با بیان اینکه وظیفه
دوم این سازمان بازرسی است، ادامه داد: بر همین اساس همه مسئولان ذیربط دستگاههای
تحت نظارت، بایستی اسناد و اطلاعات لازم در تحقیقات را، بدون هرگونه فوت وقت در
اختیار بازپرس و یا بازپرسان قرار داده و همکاری لازم را انجام دهند.
سرپرست بازرسی کل استان زنجان،
بازرسی موردی، برنامهای و فوقالعاده را سه روش بازرسی این سازمان اعلام و با
اشاره به دلایل انجام بازرسی فوقالعاده در سال گذشته، تصریح کرد: در رابطه با بحث
سیل ۵۰ دستگاه اجرایی با ۲ هزار صفحه مستندات و ۹ هزار نفرساعت فعالیت انجام شد که
۱۱ نفر در این حوزه، متخلف شناخته شدند که بخشی از قصورها در این بخش مربوط به ترک
فعل بود.همچنین بازرسی دوم نیز در رابطه با افزایش قیمت بنزین بود که در این رابطه
گزارشهای مهمی تهیه و به مراجع ذیربط ارسال شده است.
این مسئول، از مراجعه میدانی و
بررسی مشکلات دستگاهها در بحث کرونا در تعطیلات نوروزی دستگاهها خبر داد و یادآور
شد: یکی از مشکلاتی که در بحث کرونا وجود داشت، تغسیل اموات بود که در برخی از
نقاط تغسیل انجام نمیشد و یا ایرادهایی
برای تغسیل وجود داشت که در این حوزه ورود کردیم و شهرداریها موظف به همکاری و
تغسیل و رعایت نکات شرعی شدند.
وی با اشاره به اینکه اجرای
بحث دولت الکترونیک نیز از دیگر موضوعاتی بود که ادارهکل بازرسی به آن ورود کرد،
گفت: انتظار ما از دستگاههای دولتی این است که اقدامات خود را در بستر دولت
الکترونیک، شفافسازی کنند؛ چراکه همین موضوع ابزار مهمی در مبارزه با فساد خواهد
بود.
سرپرست بازرسی کل استان زنجان،
با اشاره به ثبت ۱۳۱۰ فقره شکایت در سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات، اظهار
کرد: از مجموع موارد ثبت شده، ۵۱ درصد اعلامیه و ۴۹ درصد از آن شکایت بوده است و
در حدود ۸۰ درصد شکایات و اعلامات به پایان رسیده و مابقی نیز یا به دستگاههای
اجرایی ارسال و یا در دست رسیدگی است؛ اما آنچه قابل توجه است این است که، مطالبهگری
مردم زنجان نسبت به حقوق خود، بایستی افزایش یابد.
خمسه با بیان اینکه، سال قبل
۹۲ پرونده موردی، ۲۱ بازرسی برنامهای و ۲ بازرسی فوقالعاده داشتیم، گفت: در
مجموع ۱۱۵ پرونده تشکیل شده که از آنها ۲۴۳ فقره گزارش تهیه شده است که ۱۱۳ فقره
از این گزارشها اصلی بوده که به ادارات ارسال شده است؛ همچنین سال گذشته ۲۰ فقره گزارش کیفری با ۴۷ متهم به دستگاه قضایی
معرفی و ۲۶۹ نفر نیز به هیئتهای بدوی معرفی شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال
قبل ۲۱ فقره نامه تذکر و هشداری به دستگاهها ارسال شد، بیان کرد: در حوزه وصول
مطالبات و انتقال وجوه ۸ میلیارد تومان اثربخشی
بازرسی بوده است و در حوزه استرداد وجوه و اموال ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، در
حوزه جلوگیری از تضییع اموال نیز مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان، در حوزه فرار مالیاتی ۳
میلیارد تومان اثربخشی داشتیم؛ همچنین در زمینه جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی نیز
اثربخشی بازرسی حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در حوزه قراردادهای واگذاری
اراضی مبلغ ۵۶ میلیارد تومان اثربخشی بازرسی بود که در مجموع حدود ۲۵۰ میلیارد
تومان اثربخشی مالی ادارهکل بازرسی استان بوده است.
خمسه با اشاره به اینکه یکی از
مباحث مدیریت شهری نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: دو بخش نیروی انسانی در شهرداری
داریم که به صورت کارمندی و کارگری ارائه خدمت میکنند و طبق قانون همواره به
شهرداریها تذکرداده شده که در راستای به کارگیری صحیح نیروها اقدام کنند./ 940
انتهای پیام