کد خبر: 3738
1399/04/24 - 18:0


نتایج تکان‌دهنده یک مطالعه درباره مصونیت بهبودیافتگان در برابر کروناویروس

کرونا گرفتن فایده‌ای ندارد؟

محققان در یک تحقیق نگران‌کننده درباره مصونیت بدن در برابر ویروس کرونا در صورت ابتلا و نجات از دست آن به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است بهبودیافتگان، مصونیت در برابر ویروس کرونا را ظرف چند ماه از دست بدهند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پس از آنکه برخی کشورها به «مصونیت گله‌ای» یا جمعی به عنوان وسیله ای مؤثر برای مقابله با کرونا ویروس دل بسته بودند، به نظر می رسد این نظریه علمی در مورد این اپیدمی که همه دنیا را در نوردیده و وحشت زده کرده، هیچ فایده ای نخواهد داشت تا جایی که حتی ممکن است تولید واکسن هم به طور کامل این همه گیری را از بین نبرد.

محققان در یک تحقیق نگران کننده درباره مصونیت بدن در برابر ویروس کرونا در صورت ابتلا و نجات از دست آن به این نتیجه رسیده اند که ممکن است بهبودیافتگان، مصونیت در برابر ویروس کرونا را ظرف چند ماه از دست بدهند؛ موضوعی که آنها را همانند سرماخوردگی هر ساله در معرض ابتلا به ویروس قرار می دهد.

دانشمندان دانشگاه کینگز لندن در اولین مطالعه طولانی خود در این خصوص، واکنش ایمنی بدن بیش از ۱۰۰ بیمار و پرسنل بهداشتی انگلیس را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و هنگامی که اوج آنتی بادی های ویرانگر ویروس را پس از حدود ۳ هفته از ظهور علائم زیر نظر گرفتندو سپس کاهش تدریجی تعداد این اجسام را ثبت کردند، به این نتیجه تکان دهنده دست یافتند.

با پیگیری بیشتر بیماران، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که تنها ۱۷ درصد از آنها پس از ۳ ماه از ابتلا، مصونیت خود در برابر ویروس را حفظ کردند به این معنا که اکثریت قریب به اتفاق بهبود یافتگان ممکن است دوباره و شاید بیشتر از یک بار به کرونا مبتلا شوند.

خانم «کتی دوریس» محقق اصلی این مطالعه گفت: بیماران به طور منطقی به این بیماری واکنش نشان می دهند اما این واکنش در یک بازه زمانی کوتاه و بسته به مدت زمانی که بدن به اوج مقاومت با بیماری می رسد، به سرعت رنگ می بازد.

محتمل است که این مطالعه دانشمندان را وادار کند در تئوری ایمنی گله ای که مبتنی بر مهیا کردن زمینه انتشار ویروس در جامعه به هدف ساخت آنتی بادی ویروس است، تجدید نظر کنند.

اگر آنتی بادی ها خط اصلی دفاع در برابر کرونا و دیگر انگل ها باشد، نتایج نشان می دهد که بهبود یافتگان از این ویروس ممکن است بار دیگر در امواج فصلی به این ویروس آلوده شوند.

خانم دوریس ضمن طرح تردید در مورد اثرگذاری واکسن های احتمالی کرونا و با اشاره به اینکه ممکن است واکسن هایی که ساخته می شوند نتوانند انسان را برای بلند مدت در برابر این ویروس محافظت کنند، افزود: این ویروس تمایل دارد بهترین سناریو را برای پاسخ به آنتی بادی به شما بدهد. بنابراین اگر مقادیری آنتی بادی به شما بدهد، ظرف ۲ الی ۳ ماه از بین می رود و احتمال دارد واکسن نیز همین کار را انجام دهد.

مطالعه دانشگاه کالج کینگز اولین مطالعه ای به شمار می رود که سطوح آنتی بادی را در بیماران و کارکنان بیمارستان ها برای مدت ۳ ماه پس از ظهور علائم زیر ذره بین قرار می دهد./ شفقنا/ 940


انتهای پیام

اقدام کننده: س.س

صدای زنجانکرونا
sedayezanjannews.ir/nx3738


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»