کد خبر: 3858
1399/05/07 - 11:4


رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان:

سیمای آب استان نگران‌کننده است

بیش از ۸۰ درصد آب شرب به منابع زیرزمینی بستگی دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان، سیمای آب استان را نگران‌کننده اعلام کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد آب شرب به منابع زیرزمینی بستگی دارد.

مرتضی خاتمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تامین اعتبار پروژه‌های سد‌سازی با مشکل مواجه است، افزود: فعالیت کارگاه‌های سد‌سازی منوط به پرداخت به پیمانکاران است و زنجان پس از خوزستان بدهکارترین استان به پیمانکاران بخش آب است.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان، در ادامه با اشاره به اینکه برخی مناطق استان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستند و در وضعیت موجود این امر چالش‌های را به دنبال داشته است، تاکید کرد: کمبود تخت بیمارستانی در برخی شهرستان‌های استان زنجان مشهود است و در برخی شهرها وضعیت مناسبی وجود ندارد.

خاتمی وضعیت استان زنجان را به لحاظ کمبود شبکه آزادراهی یادآور شد و گفت: سهم استان زنجان از آزادراه‌های کشور کم بوده و در راه‌سازی و نگهداری راه‌های اساسی نیز در استان مشکل وجود دارد.

وی دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین را امری تاثیرگذار در راستای توسعه و پیشرفت استان و منطقه شمالغرب عنوان کرد و افزود: با تخصیص ۱۵ میلیارد تومان بودجه می‌توان همدان به سنندج را نیز کارسازی کرد.

نماینده مردم ماهنشان و ایحرود در مجلس شورای اسلامی، به وضعیت مدارس استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد مدارس زنجان فرسوده است.

خاتمی بر لزوم حمایت از دامپروری و کشاورزی استان زنجان تاکید کرد و گفت: تسهیلات بانکی ارائه شده برای روستائیان گران تمام شده است.

در ادامه این جلسه، نماینده مردم ابهر و خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به معیشت و مشکلات مردم، گفت: بهبود معیشت در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد و زمان‌بر است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی افزود: هرچه بتوان به صورت فوری به معیشت مردم کمک کرد، اوضاع سریع‌تر بهبود خواهد یافت./مهر/

انتهای پیام


صدای زنجانرئیس مجمع نمایندگان استان زنجانآب شربمنابع زیرزمینی
sedayezanjannews.ir/nx3858


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»