کد خبر: 3885
1399/05/09 - 11:37


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به مراجعه بیش از ۷۱ هزار نفر به مراکز سرپایی مطرح کرد:

بیش از 8 هزار نفر در زنجان به خاطر کرونا بستری شدند

بانک‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مجموع افراد مراجعه‌کننده به مراکز درمانی ۱۶ ساعته سرپایی این استان تاکنون ۷۱ هزار و ۱۴ نفر و تعداد کل نمونه‌های گرفته شده ۳۹ هزار و ۷۱۴ مورد بوده است.

 دکتر محمدرضا صائینی با اشاره به کاهش موارد مراجعه سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته این استان، افزود: میزان بیماران سرپایی در هفته چهارم خرداد در مراکز ۱۶ ساعته این استان روزانه به یک هزار و ۲۰۰ نفر رسیده بود که در هفته اول تیر ماه به ۹۱۵ مورد، در هفته چهارم تیرماه به ۶۲۰ و در هفته اول مرداد این عدد به حدود ۵۵۰ نفر رسیده است.

وی، در رابطه با آمار بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان زنجان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون اضافه کرد: تعداد کل موارد بستری در بیمارستان‌های این استان هشت‌هزار و ۱۴۶ مورد بوده که از همه این افراد نمونه گرفته شده است.

این مسئول تعداد موارد مثبت قطعی بستری از لحاظ آزمایشگاهی را  ۲ هزار و ۷۳۲ مورد در این استان اعلام کرد و گفت: رعایت کردن اصول و موازین بهداشتی بسیار حائز اهمیت بوده و همه افراد باید از ماسک استفاده کنند زیرا اگر در یک جمع چهار نفره، ۲ نفر از ماسک استفاده کنند و ۲ نفر دیگر استفاده نکنند همچنان میزان سرایت بیماری کرونا بالا خواهد بود.

وی اضافه کرد:  شرایط حاکم بر استان ایجاب می‌کند که تامین سلامت عموم در اولویت باشد چرا که در هر شرایطی برگزاری تجمعات موجب انتقال بیماری در افراد خواهد شد که این موضوع، اصل انکار‌ناپذیر به‌شمار می‌رود.

صائینی افزود: حتی انتقال بیماری در تجمعات فضای رو باز هر چند می‌تواند عده کمتری را گرفتار کند اما در هر صورت ارتباطات فردی وجود دارد.

وی اظهار داشت: طبق آخرین بررسی‌های میدانی، مطب‌ها در این استان ۵۳.۵۷ درصد، هتل‌ها ۱۰۰ درصد، پاساژها ۴۲.۱۱ درصد، داروخانه‌ها ۷۵ درصد، نانوایی‌ها ۷۶ درصد، دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ نیز ۵۰ درصد الزامات بهداشتی کرونایی را رعایت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، با گلایه از شبکه بانکی استان خاطرنشان کرد: بانک‌های دولتی و خصوصی استان پروتکل‌های بهداشتی را آنگونه که باید و شاید رعایت نمی‌کنند./ایرنا/

انتهای پیام

 


صدای زنجانکروناپروتکل‌های بهداشتیدکتر محمدرضا صائینی
sedayezanjannews.ir/nx3885


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»