کد خبر: 3909
1399/05/11 - 16:16


معاون غذا و داروی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

تولیدکنندگان، ماسک کم‌تری عرضه می‌کنند

یکی از دلایل کمبود ماسک در استان بهانه‌های مختلف تولیدکنندگان برای عرضه کمتر ماسک در داروخانه‌ها است که ماسک‌ها را با قیمت بالاتر از قیمت مصوب به بازار آزاد بفروشند/ مردم کالای سلامت را فقط از داروخانه‌ها خریداری کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

زهرا احمدی- معاون غذا و داروی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 6 واحد تولیدی ماسک در استان مجوز لازم را از دانشگاه علوم پزشکی استان اخذ کرده‌اند، گفت: روزانه بیش از 300 هزار ماسک در استان زنجان تولید می‌شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

جواد تاج کی با تاکید بر اینکه کمبودی در تولید و عرضه ماسک در استان زنجان وجود ندارد، اظهار کرد: به علت افزایش تقاضا، کمبود ماسک در داروخانه‌های استان احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل کمبود ماسک در استان بهانه‌های مختلف تولیدکنندگان برای عرضه کمتر ماسک در داروخانه‌ها است که ماسک‌ها را با قیمت بالاتر از قیمت مصوب به بازار آزاد بفروشند و این درحالیست که وزارت بهداشت کنترل و نظارتی بر کالاهای سلامت در سوپرمارکتها و دست‌فروش‌ها ندارد و مردم باید این اقلام را از اماکنی که مورد تایید وزارت بهداشت است خریداری کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه برخی در این زمینه به دنبال سودجویی و منافع خود هستند، ادامه داد: از نظر ظرفیت تعداد هیچ کمبودی در زمینه ماسک در استان وجود ندارد ولی در هنگام عرضه برخی از تولیدکنندگان با بهانه‌های مختلف تعداد ماسکهای کمتری به داروخانه‌ها عرضه می‌کنند و مابقی را برای منافع بیشتر در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

وی اظهار کرد: سودجویان در زمینه تولید و عرضه ماسک سبب می‌شوند، داروخانه‌ها با کمبود ماسک مواجه شوند ولی دست‌فروشان با مبالغ بالاتر این کالای سلامت را عرضه کنند که تضمینی در بهداشتی بودن این ماسک‌ها وجود ندارد.

تاجکی افزود: برای کنترل و نظارت بیشتر و برای جلوگیری از انتشار آلودگی می‌بایست مردم ماسک‌ها را از داروخانه‌ها تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با شماره 33550100 معاونت غذا و داروی استان تماس و مراتب را گزارش دهند.

این مسئول با اشاره به نحوه توزیع ماسک در داروخانه‌های استان خاطر نشان کرد: روزانه ماسک‌هایی با بسته‌های 50 تایی بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود و داروخانه‌ها موظفند این ماسک‌ها را در بسته‌های 5 تا 10 تایی به مردم عرضه کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صدای زنجان مبنی بر اینکه در برخی از داروخانه‌ها پرسنل داروخانه‌ها ماسک یک عددی را با دست عرضه می‌کنند نیز تاکید کرد: این یک تخلف است زیرا عرضه ماسک با دست توسط کارکنان داروخانه سبب انتشار بیشتر آلودگی میشود و مردم در صورت مشاهده این موارد در داروخانه، ماسک خریداری نکنند.

 انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکمبود ماسکجواد تاج‌کیتولیدکنندگان ماسک زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3909


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»