کد خبر: 3987
1399/05/15 - 16:8


در بازدید مدیرکل بنیاد مسکن زنجان از روزنامه صدای زنجان مطرح شد؛

46 درصد مسکن‌های روستایی هنوز مقاوم سازی نشده‌اند

در حوزه مسکن روستایی بالغ بر 92هزار و 500 مسکن روستایی داریم و خوشبختانه 54 درصد مسکن‌ها مقاوم‌سازی شده‌اند و متاسفانه هنوز 46 درصد آن باقیمانده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن زنجان در بازدید از روزنامه صدای زنجان ضمن تبریک روز خبرنگار با اشاره به اینکه مجموعه بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که به صورت مستقل عمل می‌کند، گفت: این مجموعه تنها دستگاه و نهاد تخصصی و اجرایی تحت نظارت مقام معظم رهبری است که به روستایی‌ها خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: مسلما گاهی در کار ما نیز ایراداتی وجود دارد که رسانه‌ها آن را بازتاب می‌کنند و در این زمینه اگر انتقادی از این مجموعه باشد، بررسی می‌کنیم که اگر ایراد از ما است، در این زمینه اقدام کنیم و در جهت رفع آن برآییم.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه ما رسانه‌ها و خودمان را در یک راستا می‌بینیم، خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن روستایی بالغ بر 92هزار و 500 مسکن روستایی داریم و خوشبختانه 54 درصد مسکن‌ها مقاوم‌سازی شده‌اند و متاسفانه هنوز 46 درصد آن باقیمانده است که هر کس در زمینه مقاوم سازی این تعداد مسکن ادعایی داشته باشد؛ ادعایش عبث و بیهوده است چرا که اعتبار سالانه ما مشخص است.

این مسئول افزود: با توجه به بیانات مقام رهبری، امسال سال جهش تولید است و این شعار را ما سرلوحه راه خود قرار  داده ایم و تلاش داریم که براساس این شعار مسیر خود را مشخص کنیم و حرکت نماییم.

وی ادامه داد: سال گذشته ما اعتباری بالغ بر 2 هزار و 400 مسکن روستایی را داشتیم که این اعتبار را اکنون به 5 هزار واحد افزایش داده‌ایم که به امید خدا جهشی در بحث مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستاها خواهیم داشت. همچنین اخیرا در سفر آقای معاون رئیس جمهور به استان زنجان 2هزار واحد مسکن محرومین برای استان در نظر گرفته شد که در اسم این تعداد واحد است .

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان خاطرنشان کرد: 13 هزار واحد مسکونی در 153 روستا که روی خط گسل زلزله قرار دارند و این 153 روستا بالغ بر 18 هزار و 700 واحد مسکونی دارند که خوشبختانه بالغ بر5 هزار واحد آنها مقاوم سازی شده است و متاسفانه 13 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی نشده است که این میزان 72 درصد میزان مسکن روستایی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیتی بالغ بر 60 میلیارد تومان به صورت بالاعوض و 100 میلیارد تومان فقط در بحث مسکن محرومین هزینه می‌شود، گفت: این طرح یک ظرفیت خاصی است که امیدواریم در یک سال آینده بتوانیم به این طرح جامعه عمل بپوشانیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مجموعه اعتبار برآورد شده مورد نیاز در طی یک سال استان چه در بخش مسکن محرومین و چه در مسکن شهری در حدود 450 میلیارد تومان است، گفت: این 450 میلیارد تومان قطعا می‌تواند در طرح توسعه، اشتغال و تولید استان تاثیر مستقیم داشته باشد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه اصلی‌ترین رسالتی که بنیاد مسکن به نوعی برعهده دارد؛ بحث مهاجرت معکوس ازشهر به روستا است، گفت: اگر بتوانیم طرح هادی و مسکن روستایی را قوت بدهیم و نیاز روستایی را در روستا برآورده کنیم قطعا مهاجرت از شهر به روستا اتفاق خواهد افتاد که این مجموعه در این راستا قدم برداشته است و کارهای خوبی در این زمینه انجام  داده است.

وی با شااره به اینکه استان زنجان اولین استانی است که درسطح کشور جشن پایان بازسازی مسکن خود را گرفت، گفت: بیش از سه هزار واحد مسکونی  در استان آسیب دیده بودند که مورد بازسازی و مرمت قرار گرفتند و وارد چرخه زندگی مردم شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان افزود: حدود 710 روستا بالای 20 خانوار روستا داریم و خوشبختانه توانسته ایم در 400 روستا طرح هادی را اجرا کنیم که بیش از 99 درصد روستاها در طرح هادی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند./ 944

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبنیاد مسککن زنجانرضا خواجه‌ایروزخبرنگار
sedayezanjannews.ir/nx3987


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»