کد خبر: 3989
1399/05/16 - 9:26


عصر دیروز محقق شد؛

افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در استان

وزیر بهداشت: خیرین استان زنجان تاکنون در عرصه‌های مختلف کارهای بزرگی را خلق کرده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- هم‌زمان با هفته ولایت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در شهرستان خرم‌دره را افتتاح کرد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت عصر دیروز (۱۵ مردادماه) در مراسم افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در شهرستان خرم‌دره که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات همکاران دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان و همکاران هوانیروز این استان، اظهار کرد: خیرین استان زنجان تاکنون در عرصه‌های مختلف کارهای بزرگی را خلق کرده‌اند.

وی ضمن قدردانی از همه پرسنل و دست‌اندرکاران نظام سلامت استان افزود: این استان زحمات زیادی را در راستای مدیریت بیماری کرونا کشیده و جزو یکی از استان‌های پایلوت کشوری است.

این مسئول با بیان اینکه توسعه ریلی کشور به‌گونه‌ای رشد کرده است که چند برابر دهه‌های گذشته توانستیم شاهد این توسعه باشیم، تصریح کرد: طبق ارائه گزارش در هیئت دولت در سال‌جاری، قرار است در توسعه ریلی کشور کارهای بزرگ‌تری تا پایان دولت ساماندهی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه من و همکارانم همواره برای توسعه خدمت در شبکه بسیار مهم حمل و نقل کشور که می‌تواند به عنوان ستون فقرات حمل و نقل کشور قلمداد شود، آمادگی همکاری داشته و داریم، ادامه داد: پارسال سه آمبولانس دریایی برای کمک‌رسانی در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس به ‌خصوص برای جزایر خلیج فارس افتتاح شد و امروز نیز شاهد افتتاح اولین آمبولانس ریلی در استان زنجان هستیم که امید است بتوانیم این روند همکاری را توسعه دهیم.

نمکی خاطرنشان کرد: امید است افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در استان زنجان، آغازی برای افتتاح‌های آتی آمبولانس‌های ریلی کشور باشد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه استان زنجان این افتخار را دارد که اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور را در شهرستان خرم‌دره توسط وزیر بهداشت افتتاح کند، اظهار کرد: توافق منعقد شده با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سه فاز طراحی شده است که افتتاح این پایگاه فاز دوم این توافق بود.

پرویز قزلباش با بیان اینکه در فاز اول توافق منعقد شده میان راه‌آهن جمهوری اسلامی و دانشگاه علوم‌پزشکی استان، آموزش کمک‌های اولیه پرسنل و مهمان‌داران خدمات ریلی بود تا بتوانند اقدامات اولیه درمانی را انجام دهند، افزود: در فاز دوم این توافق‌نامه استقرار مرکز اورژانس در ایستگاه راه‌آهن است که این کار به دست توانمند خیرین و با همکاری امام جمعه و فرماندار در شهرستان خرم‌دره انجام شده است.

وی با بیان اینکه پایگاه ریلی اورژانس، یک کار شاخص در کشور و استان است که امیدواریم شاهد اجرایی شدن مرحله سوم این توافق‌نامه شامل اضافه کردن واگن‌های اورژانس به تعداد ۳۰ دستگاه در استان باشیم، تصریح کرد: علاوه بر مرکز ریلی اورژانس، استان زنجان دارای ۶ مرکز فوریت‌های پزشکی است که امروز افتتاح شد.

این مسئول با بیان اینکه کار تیمی توام با همدلی و مشارکت، شاخصه مهم پروژه‌های افتتاح‌ شده در استان زنجان است، گفت: در سال ۹۸ بیش از ۵۱ ماموریت توسط همکاران اورژانس پیش‌بیمارستانی زنجان انجام شده و اورژانس هوایی نیز بیش از ۲۳۰ ماموریت را به طور شاخص در شرایط بسیار بد انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان، با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به یک وضعیت پایدار از جمله درخواست‌های همکاران اورژانس استان است، ادامه داد: افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در شهرستان خرم‌دره به دلیل اینکه یک کار تیمی است، بسیار ارزشمند بوده و اهمیت بسیاری دارد.

قزلباش ضمن تشکر از مسئولان کشوری و استانی در تحقق و اجرایی شدن این پروژه مهم، خاطرنشان کرد: امید است با همکاری و همدلی بتوانیم ایده‌ها و قدم‌های جدیدی را در راستای سلامت مردم برداریم.

در پایان این مراسم اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در شهرستان خرم‌دره توسط مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد./ ایسنا/ 940

انتهای پیام


صدای زنجاناورژانس زنجانسعید نمکیاورژانس ریلی خرمدره
sedayezanjannews.ir/nx3989


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»