کد خبر: 4012
1399/05/20 - 10:35


مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان زنجان:

عرضه ماسک با تقاضای آن رشد نکرد

بخشی از ماسک‌های توزیع شده در بازار که عمدتاً غیر داروخانه‌ای هستند از طریق شبکه‌های غیرمجاز به فروش رسیده و خارج از تعرفه‌های قیمتی و سیستم توزیع عرضه می‌شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان زنجان در واکنش به وجود قیمت‌های متفاوت در بازار ماسک عنوان کرد: قیمت مصوب مصرف‌کننده برای ماسک صنعتی 1300 تومان و کارگاهی نیمه‌صنعتی (سه لایه) 1500 است و فروش بیش از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.

محمدباقر آیت‌الهی با بیان این‌که بخشی از ماسک‌های توزیع شده در بازار که عمدتاً غیر داروخانه‌ای هستند از طریق شبکه‌های غیرمجاز به فروش رسیده و خارج از تعرفه‌های قیمتی و سیستم توزیع عرضه می‌شوند، یادآور شد: این افزایش قیمت‌ها در ماسک مختص زنجان نبوده و در برخی از شهرها و تهران وضعیت به مراتب بدتر است، از همین‌رو به مردم توصیه می‌کنیم که ماسک مورد نیاز خود را فقط از داروخانه‌ها تهیه کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان زنجان، هر مرکزی که ماسک را با قیمت بیش از 1500 تومان عرضه کند تخلف کرده و مردم می‌توانند شکایات خود را به مراجع ذ‌ی‌ربط ارائه کنند.

در حالی که برخی منتقدان از عدم توزیع ماسک در زنجان توسط شرکت‌های توزیع‌کننده سراسری گله‌مند هستند مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان زنجان در توضیح نحوه توزیع ماسک در استان  توضیح داد: شرکت تعاونی داروسازان یکی از توزیع‌کنندگان ماسک در استان بوده و علاوه بر تعاونی، حداقل سه شرکت پخش سراسری نیز اقدام به توزیع ماسک کردند.

وی علت کمبود ماسک در استان را افزایش تقاضا با وجود وضعیت قرمز زنجان در شیوع کرونا عنوان کرد و یادآور شد: متأسفانه در استان میزان عرضه ماسک نتواست متناسب با تقاضا رشد کند از همین‌رو بیش از 50 درصد ماسک صنعتی تولید شده در استان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اختصاص می‌یابد و مابقی نیز از طریق شرکت تعاونی بین 120 داروخانه در استان و برخی مراکز دولتی، سازمان‌ها و غیره توزیع می‌شود.

به گفته آیت‌الهی میزان تولید ماسک توسط کارگاه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی استان عدد ثابتی نیست ولی به هر داروخانه‌‌ای در هفته‌ حداقل 2 هزار ماسک و شبانه‌روزی‌ها بیش از این میزان تحویل داده می‌شود.

فقط ماسک N95 (ماسک میلاد) قابل شست‌وشو است

این مسئول در پاسخ به این سوال که مردم شناخت کافی از انواع ماسک‌ها نداشته و فروشندگان به بهانه‌های مختلف از جمله قابل شست‌وشو بودن آن‌ها را به قیمت‌های بالا به مردم عرضه می‌کنند، گفت: ماسک‌های قابل شست‌وشو فقط N95 (ماسک میلاد) است که روی آن قابل شست‌وشو بودن درج شده و توسط وزارت دفاع تولید می‌شود، مابقی ماسک‌ها از جمله سه‌لایه قابل شست‌وشو نیستند.

وی در واکنش به صادرات ماسک به استان‌های دیگر با توجه به ظرفیت تولید در زنجان این‌گونه عنوان کرد: در حال حاضر نیز این صادرات به استان‌های دیگر در حال انجام است چرا که وزارتخانه در برخی از استان‌ها حواله می‌دهند تا استان‌هایی که تولید ماسک ندارند نیاز خود را از استان‌های تولیدکننده تأمین کنند از همین رو با نامه استانداری در حجم زیاد 50 هزار تا 200 هزار عدد ماسک‌های تولیدی در زنجان به بیمارستان‌های خلخال، اردبیل، سراب نیز صادر شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان زنجان در پاسخ به برخی انتقادها در مورد صادرات ماسک به استان‌های دیگر در وضعیتی که شهروندان از کمبود ماسک در استان که سبب بالا رفتن قیمت‌ها شده ناراضی‌اند، عنوان کرد: ما در استان کارخانه تولید دستکش نداریم در آن صورت استان دیگر نباید به ما دستکش بدهد؟ همه استان‌ها که تولیدکننده ماسک، الکل و دستکش که نیستند.

وی در مورد وضعیت توزیع ماسک در استان این‌گونه تصریح کرد: در مورد ماسک وضعیت استان در چند روز آینده متعادل‌تر می‌شود چون ظرفیت تولیدات کارگاه‌ها افزایش یافته از همین رو امیدواریم در چند روز آینده با افزایش تعداد ماسک‌های عرضه شده شاهد وضعیت بهتری باشیم./ روزنامه صدای زنجان

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشرکت تعاونی داروسازان زنجانمحمدباقر آیت‌الهیتولید ماسک
sedayezanjannews.ir/nx4012


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»