کد خبر: 4056
1399/05/23 - 10:35


استاندار زنجان در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه استان:

هیچ دستگاه اجرایی حق شکایت از خبرنگاران را ندارد

میان نقد و تخریب تفاوت وجود دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در خصوص شکایت از خبرنگاران گفت: هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد از خبرنگاران شکایت کند.

به گزارش صدای زنجان، هرچند فتح‌اله حقیقی با تاکید بر وجود تفاوت میان نقد و تخریب ادامه داد: نقد چارچوبی دارد که باید رعایت شود، اگر از هر خبرنگار و رسانه‌ای به خاطر نقد شکایت شده باشد، در حضور خبرنگاران اعلام می‌کنم که به صورت کتبی و به همراه اسناد و مدراک به بنده تحویل دهید تا در عرض یک هفته به آنها رسیدگی کنم.

وی در خصوص رسیدگی به وضعیت مدیران ناکارآمد در استان نیز اعلام کرد: کمیته‌ای در این خصوص زیر نظر شورای تامین استان تشکیل شده و تا کنون تعدادی از مدیران به این جلسه دعوت شده و تذکرات لازم به آنان داده شده تا روند امور خود را اصلاح کنند. با برخی از مدیران نیز برخورد شده است ولی سیاست ما بیشتر بر اصلاح است.

استاندار زنجان همچنین در خصوص مشکل بیمه خبرنگاران نیز اظهار داشت: بنده بر سر قول سال گذشته خود درباره معرفی خبرنگاران از سوی مدیران مسئول هستم، در صورتی که آنان به تعهداتشان عمل کنند بنده نیز بر سر قول خود هستم.

اشاره وی به قولی بود که سال گذشته در مراسم روز خبرنگار، اعلام کرد در صورتی که مدیران مسئول لیست خبرنگاران خود را که دچار مشکل بیمه هستند را به استانداری تحویل دهد، استانداری نصف هزینه بیمه را تقبل خواهد کرد و نصف دیگر را خود مدیران مسئول باید پرداخت کند.

حقیقی ادامه داد: جایگاه برتر استان زنجان در زمینه‌های مختلف مدیون حضور قلم و گفتار خبرنگاران است چرا که این قشر به عنوان یار و همکار واقعی در کنار مسئولان هستند.

حقیقی با اشاره به کسب رتبه دوم در فضای کسب و کار و رتبه یک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، افزود:  استان زنجان رتبه دوم نرخ مشارکت اقتصادی را به خود اختصاص داده و در تنظیم بازار جایگاه مطلوبی دارد که این موفقیت‌ها مدیون تلاش خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها ارتباط منطقی ایحاد کنند، موفقیت بیشتری کسب می‌کنند، افزود: مدیران بدون ارتباط مطلوب با رسانه‌ها ناموفق هستند.

این مسئول در انتقاد به تاخیر در برگزاری مراسم روز خبرنگار نیز گفت: منتظر بودم صاحب مجلس این مراسم را برگزار کند اما خبری نشد و خودمان دست به کار شدیم.

اشاره وی به برگزاری مراسم سالانه روز خبرنگار همزمان با اختتامیه جشنواره مطبوعات بود که در روز 17 مرداد برگزار می‌شد ولی امسال به دلیل عدم تامین بودجه تاکنون برگزار نشده است.

حقیقی همچنین با اشاره به روز تشکل‌ها نیز اعلام کرد: دنیای پیشرفته از ظرفیت این تشکل‌ها استفاده بهتری کرده است.

به گزارش فارس، استاندار زنجان گفت: ما شرمنده هستیم که برنامه‌های روز خبرنگار به این صورت برگزار می‌شود و این روش برگزاری دلیلی جز ویروس کرونا ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون کاری که اعتقاد دارم را نتوانسته‌ام برای خبرنگاران انجام دهم، تصریح کرد: من اعتقاد کامل به کار رسانه‌ها و خبرنگاران دارم و هر کاری که انجام می‌دهم از روی اعتقاداتم است و خبرنگار باید مورد تکریم باشد.

حقیقی جایگاه والای زنجان را مرهون حضور فعالانه خبرنگاران دانست و ادامه داد: امروز اگر نام زنجان سرافراز در عرصه‌های مختلف می‌درخشد مدیون اطلاع‌رسانی خبرنگاران است.

استاندار زنجان با تشریح اقدامات انجام شده برای کنترل ویروس کرونا افزود: در این حوزه مواد ضدعفونی‌کننده و حفاظتی در سطح استان تولید داریم و ضمن تامین نیاز استان به استان‌های دیگر هم صادر می‌کنیم.

وی از آغاز تولید ماسک برای ایام محرم خبر داد و گفت: زنجان در تست سرپایی و سرولوژی پایلوت شده است که مزایای خود را در کنترل بیماری داشته است.

حقیقی افزود: نباید با تصور از بین رفتن ویروس کرونا رعایت موارد بهداشتی شخصی و عمومی کنار گذاشته شود تا درمان قطعی برای این بیماری پیدا شود.

 اتخاذ تصمیم آگاهانه با هدف حمایت از سلامت در ایام محرم

استاندار زنجان با بیان اینکه تصمیمات در مورد محرم باید صادقانه و آگاهانه اتخاذ شود و از سلامت مردم حمایت شود، ادامه داد: باید در پایتخت شور و شعور حسینی، شعور به نمایش گذاشته شده و نشان داده شود که محرم حافظ سلامت مردم است و بدانیم فرمایش مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است و عزاداری به صورت گذشته مطلقا امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر عدم امکان پذیرایی از مردم در ایام محرم گفت: ضمن عذرخواهی، امکان پذیرش میهمان از خارج از استان در ایام محرم وجود ندارد.

حقیقی با بیان اینکه وضعیت استان زنجان تا چهارم تیرماه در شیوع ویروس کرونا نسبت به کشور همواره خوب بوده است، افزود: این وضعیت بعد از چهارم تیرماه البته در مقایسه با خود استان عوض شد که نتیجه برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا و همچنین عدم رعایت پروتکل‌ها بود.

استاندار زنجان با اشاره به کنترل امور با اقدامات انجام شده طی چند هفته گذشته افزود: باقی ماندن در شرایط کنونی منوط به رعایت پروتکل‌ها است و بدانید اگر از هفته آینده کسی رعایت نکند با اقدام قانونی مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید بدانیم، هر تجمعی کرونا داشته و به دنبال آن باید منتظر افزایش بستری‌ها بوده و هر بستری هم مرگ دارد.

استاندار زنجان به اقدامات انجام شده در حوزه تربیت مدیران جوان نیز اشاره و تصریح کرد: این جوانان در کنار مدیران کسب تجربه خواهند کرد.

وی به سرمایه‌گذاری 156 میلیون دلاری در استان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی مورد بهره‌برداری رسیده و یا بازگشت به چرخه تولید بالای 4 هزار میلیارد تومان بوده است.

 جذب نیرو در ایران ترانسفو

حقیقی رفع مشکل از واحدهای بزرگ از جمله ایران ترانسفو را از دیگر موفقیت‌های مدیریت استان دانست و ادامه داد: این واحد ضمن حل مشکل مدیریتی خود صادرات 21 میلیون دلاری داشته و درصد رشد تولید آن 100 درصد بوده است، از طرفی علاوه بر جذب نیرو در سال 98 برای سال جاری هم درخواست برگزاری آزمون داده است.

وی به اخذ بارنامه توسط 250 معدن در سال جاری به عنوان یک شاخص مثبت در فعالیت معادن اشاره کرد و گفت: این مهم بیانگر جذابیت همه جانبه این نوع فعالیت است.

حقیقی با بیان اینکه 75 درصد صادرات استان زنجان مواد معدنی است تاکید کرد: اصل در این حوزه پیشگیری از خام فروشی است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه 50 درصد از 120 هزار هکتار زمین مستعد آبیاری نوین به این سیستم مجهز شده است، ادامه داد: 25 هزار هکتار تعهد دولت در این حوزه صفر شده است.

وی با اشاره به نقشه‌برداری هوایی از 600 هکتار از یک میلیون هکتار مساحت استان گفت: برای نخستین بار بعد از انقلاب سند تک برگی برای مردم هم در هفته گذشته صادر شده است.

حقیقی افزود: فاز نخست پرورش دام سبک 60 هزار راسی تعهد شده در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 به سرانجام رسیدن پرونده پسماند روی دپو شده در زنجان به نفع مردم

استاندار زنجان با اشاره به سرانجام رسیدن برخی از امور بر زمین مانده گفت: یکی از این مسائل پسماند روی بود، که در حال حاضر ایمن‌سازی شده است که موفقیت آن منوط به انتقال آن و تبدیل آن به احسن به نفع مردم است که بودجه برای فروش پسماند پیش‌بینی شده است و این طرح توسط خاتم‌الانبیاء انجام خواهد شد.

وی با تقدیر از ارگان‌های دخیل در حل مشکل باغ شهرها افزود: امیدوارم با اجرای تصمیمات اتخاذ شده، وجدان عمومی هم آرام شود.

حقیقی نتیجه سفر نوبخت به زنجان را 425 میلیارد تومان بودجه مصوب برای اجرای پروژه‌های متعدد در زنجان اعلام کرد و گفت: بالای 300 میلیارد تومان آن به خزانه ابلاغ شده و نامه هم به استان ابلاغ شده است.

در پایان این مراسم از پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، حبیب یگانه شهردار زنجان، محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان و یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان به عنوان مدیران حامی رسانه تقدیر شد.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندار زنجانروز خبرنگار
sedayezanjannews.ir/nx4056


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»