کد خبر: 4120
1399/05/29 - 13:13


بیش از ۵۵ هزار تست کرونا در استان زنجان انجام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بیش از ۵۵ هزار تست آزمایشگاهی کرونا در قالب بستری و سرپایی در استان انجام شد که این کار همچنان ادامه دارد و علاوه بر آن بحث بیماریابی سرپایی نیز با شناسایی افراد مشکوک روند فعلی خود را طی می‌کند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بیش از ۵۵ هزار تست آزمایشگاهی کرونا در قالب بستری و سرپایی در استان انجام شد که این کار همچنان ادامه دارد و علاوه بر آن بحث بیماریابی سرپایی نیز با شناسایی افراد مشکوک روند فعلی خود را طی می‌کند.

دکتر پرویز قزلباش در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به روند نزولی بیماری کرونا طی روزهای گذشته افزود: هم اکنون شمار مبتلایان بستری روزانه در این استان به ۲۹ نفر رسیده که طی چند روز گذشته این تعداد ۵۸ بیمار ثبت شده بود.

وی اضافه کرد: شمار بیماران بستری کرونایی بیمارستان‌های این استان ۲۵۰ نفر بود که در چند روز گذشته با افزایش مختصری به ۲۷۸ بیمار رسیده است.

این مسئول ادامه داد: این در حالی است که ۱۸ خرداد امسال ۲۶۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری شده بود که پس از ۲.۵ ماه این رقم به ۲۷۸ بیمار رسیده و این موضوع نشان می دهد پس از مدت یاد شده و خیزی در موج دوم هنوز به قبل از تاریخ یاد شده نرسیده‌ایم.

قزلباش با تاکید بر اینکه موج‌های بعدی افزایش ۲ برابری شمار مبتلایان را به دنبال دارد و افزود: بر این اساس باید گفت هم ارتفاع و طول موج بیماری افزایش پیدا می‌کند بطوری که  طی فروردین  امسال حداکثر درگیری بیماری ۲ هفته به طول انجامید.

وی اظهار داشت: بخش بستری کرونایی‌های بیمارستان‌های استان در اوج قرار دارد و در کنار این مساله مدت بستری بیماران بخش آی سی یو نیز روند افزایشی داشته که خوشبختانه روند فوتی‌های این بیماری نیز از هفته گذشته نزولی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: بطور متوسط شمار فوتی‌های کرونایی این استان بین ۲ تا یک نفر کاهش یافته و در این میان پرسشی که در بین عموم وجود دارد این است که شمار افرادی که در آرامستان‌ها به سبک و مرام بیماران کرونایی دفن می‌شود، بیشتر بوده که صحیح است.

وی اضافه کرد: علت این موضوع در این است افرادی که فوت می‌کنند ۲ گروه را شامل می‌شود یا نتیجه آزمایش آنان اعلام و بطور قطع مثبت و یا منفی هستند، اما وقتی شمار فوتی‌های یک روز افراد مثبت و نتیجه بیماران دیگری اعلام نشده در لیست بیماران مشکوک قرار می گیرند.

قزلباش افزود: بر این اساس، پس از دریافت آزمایش‌ها به شمار بیماران قطعی کرونایی افزوده می‌شود و یا اینکه از لیست خارج می‌شوند، که روند نزولی فوتی های کرونایی نیز تداوم دارد که امیدواریم همین روند ادامه یابد.

وی با اشاره به وضعیت نقاهتگاه‌های استان نیز گفت: هم اکنون بیماران ارجاعی نسبت به گذشته کاهش یافته و به روزانه ۲۱ بیمار رسیده که مراقبت های لازم را دریافت می کنند و در خصوص بیماران سرپایی نیز در مراکز ۱۶ ساعته به طور متوسط تعداد مراجعه کنندگان در هفته سوم مرداد ۲۶۰ نفر بوده است.

قزلباش خاطرنشان کرد: تست سرولوژی نیز در استان در حال انجام است که امیدواریم در روزهای آینده با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عموم بتوان روند کاهش یابنده بیماری کرونا شتاب بیشتری داشته باشد./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجانتست کرونادکتر پرویز قزلباشوضعیت نقاهتگاه‌های استان
sedayezanjannews.ir/nx4120


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»