کد خبر: 4138
1399/06/01 - 11:34


شهروندان مراقب کلاهبرداری در ایام محرم باشند

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند، بنابراین شهروندان باید مراقب باشند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند، بنابراین شهروندان باید مراقب باشند.

محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد: با عنایت به فرا رسیدن ایام محرم افراد سودجو با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم، به بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان از جمله بیماران کرونایی یا ایجاد شبهه در دادن نذری به تکایا و هیأت‌های مذهبی، اقدام به کلاهبرداری می‌‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه ممکن است تبلیغات گسترده‌ای توسط افراد سودجو در خصوص جمع‌آوری نذورات صورت بگیرد، افزود: شهروندان هرگونه واریز وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیأت‌های مذهبی، مؤسسات خیریه استانی واریز و برای جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشر شده در فضای مجازی خودداری کنند.

آدینه‌لو گفت: در سنوات گذشته شاهد راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی با عنوان« نذری‌یاب» بودیم که این افراد با درج مطالب کذب باعث ازدحام مردم و موجبات آزار و اذیت شهروندان را فراهم می‌کردند که ضمن شناسایی آن‌ها، برخورد قانونی صورت گرفت.

وی گفت: یکی از اهداف پلیس در بحث فضای مجازی، ارتقای آگاهی کاربران در حوزه فضای سایبر و به تبع آن افزایش امنیت سایبری در راستای کاهش آمار جرائم سایبری و استفاده امن کاربران از این فضا است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: امروز پلیس ما یک پلیس جامعه محور است و به عنوان یک نهاد اجتماعی و تامین کننده نظم و امنیت، تعامل و مشارکت اقشار مختلف جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده است تا بتواند در توسعه نظم و امنیت پایدار در سطوح مختلف جامعه گام‌های موثر بردارد./فارس/

انتهای پیام


صدای زنجانرئیس پلیس فتای استان زنجانمحمدعلی آدینه‌لومجرمان سایبری
sedayezanjannews.ir/nx4138


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»