کد خبر: 4160
1399/06/05 - 13:6


افزایش تخت‌های بیمارستانی زنجان نیازمند مشارکت‌های مردمی است

جانشین رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در امور اجتماعی گفت: قرار گرفتن در وضعیت اوج بیماری کووید- ۱۹ موجب کمبودهایی در بخش بهداشت و درمان خواهد شد که در این صورت رفع نیازها و افزایش تخت‌های بیمارستانی نیازمند مشارکت‌های مردمی و خیران است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - جانشین رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در امور اجتماعی گفت: قرار گرفتن در وضعیت اوج بیماری کووید- ۱۹ موجب کمبودهایی در بخش بهداشت و درمان خواهد شد که در این صورت رفع نیازها و افزایش تخت‌های بیمارستانی نیازمند مشارکت‌های مردمی و خیران است.

مقتدا شعوری شامگاه سه شنبه در نشست با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: برنامه ریزی‌های لازم برای ایام محرم جهت انجام عزاداری‌های محبان اهل بیت(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است تا بتوانیم با موارد بهداشت فردی و اجتماعی که تک تک مردم نسبت به رعایت آن پایبند هستند از این ایام به سلامت عبور کنیم.

وی بااشاره به اجرای طرح " هرخانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیات" یادآورشد: با اجرای این طرح سلامت مردم در ایام کرونایی حفظ خواهد شد همچنین علاوه بر آن آمادگی های دانشگاه علوم پزشکی استان نیز جهت خدمات رسانی مطلوب تر به عزاداران افزایش یافته است.

شعوری با تاکید بر اینکه نباید این ویروس را دست کم گرفت، به اجرای پویش شکرانه سلامتی در استان اشاره کرد و افزود: بر این اساس با استفاده از توانمندی های مردم، خیران و مسوولان حوزه بهداشت و درمان در شهرستانها، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و امامان جمعه امکانات این حوزه برای خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم تقویت خواهد شد.

وی یادآورشد: کمبودها و نیازهای حوزه بهداشت و درمان در سایت دانشگاه علوم‌پزشکی استان بارگذاری شده است و عموم مردم به خصوص خیران نیک اندیش می توانند کمک‌های نقدی خود را از این طریق به واریز کنند تا دانشگاه بر اساس اولویت‌ها تجهیزات و دیگر ملزومات را خریداری کند.

شعوری به ایثار و ازخودگذشتگی کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت در روزهای کرونایی اشاره کرد و افزود: این قشر با شیوع ویروس کرونا ایثار عاشورایی خود را آغاز کرده و شبانه روز در خدمت سلامت مردم هستند و بهترین کمک و قدردانی از آنها عمل به توصیه های بهداشتی جهت کاهش شمار مبتلایان و قطع زنجیره انتقال کرونا است.

سرپرست روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: بیشترین نگرانی در خصوص کرونا برای فصول سرد سال است چراکه این بیماری علائم مشترکی با آنفلوانزا دارد و روزهای سختی برای پاییز و زمستان متصور است.

مصطفی محمدی بااشاره به انجام نظارتهای لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده برای ایام کرونایی، اظهار کرد: ضدعفونی محل های عزاداری قبل و بعد از برگزاری مراسم،

رعایت فاصله های اجتماعی به خصوص هنگام ورود و خروج از محل، استفاده از مواد ضدعفونی‌ کننده و ماسک و اجتناب از برگزاری مراسم عزاداری‌ در فضاهای مسقف از جمله مواردی است که بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم باید رعایت شود.

وی با تاکید بر نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص عزاداری های ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: عزاداران حسینی همانگونه که از روزهای نخست شیوع این ویروس با اجرای طرح های مختلف در جهت مقابله با این کرونا تلاش کردند، در ایام محرم نیز کمک حال کادر بهداشت و درمان خواهند بود.

محمدی تاکید کرد: هیات‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری در چارچوب پروتکل های بهداشتی باید در سامانه "بیرق " ثبت‌نام کنند تصریح کرد: نظارت و بازرسی دانشگاه علوم‌پزشکی از هیاتها و مکانهای مختلف عزاداری به‌صورت روزانه انجام می‌شود تا مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت حال کادر بهداشت و درمان در روزهای سخت حاکم در کشور و استان، یادآورشد: طی هفت ماه گذشته از شیوع این ویروس ۵۰۰ نفر از این کادر به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا شدند./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجانافزایش تخت‌های بیمارستانیمقتدا شعوری
sedayezanjannews.ir/nx4160


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»