کد خبر: 4211
1399/06/17 - 11:29


رئیس هیئت تکواندوی استان در واکنش به خسارت مالی باشگاه‌ها به خاطر تعطیلی کرونایی:

کرونا تمام می‌شود، روسیاهی برای عاملان تعطیلی می‌ماند

علی سپهری: تسهیلات کرونایی دردی از ورزش دوا نمی‌کند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس هیئت تکواندو استان زنجان ضمن انتقاد از نگاه نامادرانه مسئولان به ورزش در شرایط کرونایی کشور گفت: در شرایط کنونی مدارس هم مجوز بازگشایی دریافت کرده‌اند، گویا مسئولان ورزش را عامل انتشار کرونا می‌دانند. وام کرونایی، پول کرایه ۳ ماه باشگاه خشک و خالی است و دردی از جامعه ورزش دوا نمی‌کند.

علی سپهری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز جهانی تکواندو و تشریح ویژه برنامه‌های این روز اظهار کرد: بعد از هیئت فوتبال، هیئت تکواندو به لحاظ جمعیتی دومین هیئت استان محسوب می‌شود. بر اساس آمارهای استخراجی 15 هزار و 500 نفر ورزشکار در رشته تکواندو فعالیت می‌کنند که از این تعداد 164 نفر مربی داور (30 زن و 134 مرد) هستند.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان در پاسخ به سؤال صدای زنجان در رابطه با میزان خسارت مالی کرونا به وضعیت درآمد هیئت و باشگاه‌داران و فعالان این رشته تصریح کرد: هیئت تکواندو از آن دست هیئت‌هایی است که درآمد مطلوبی از محل شهریه‌ها و کمک‌های خیران داشته است اما در این ۷ ماه تعطیلی درآمد به حدود یک درصد رسیده است.

نگاه‌های مغرضانه

وی ضمن انتقاد از نگاه نامادرانه مسئولان به ورزش در شرایط کرونایی کشور گفت: متاسفانه برخی تصور می‌کنند ورزش چه باشد چه نباشد مهم نیست، اما به این اشخاص باید گفت با این طرز فکر سخت در اشتباه‌اند. متاسفیم از این که در شرایط کنونی مدارس هم مجوز بازگشایی دریافت کرده‌اند اما همچنان سالن‌ها و اماکن ورزشی بسته مانده‌اند، گویا مسئولان ورزش را عامل انتشار کرونا می‌دانند.

سپهری با بیان اینکه وام کرونایی، پول کرایه ۳ ماه باشگاه خشک و خالی است و دردی از جامعه ورزش دوا نمی‌کند، اضافه کرد: البته این را هم بگویم بسیاری از متقاضیان نتوانستند تسهیلات کرونایی دریافت کنند!

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان با اشاره به خسارت جبران‌ناپذیر تعطیلی ناشی از کرونا به باشگاه‌داران و مربیان عنوان کرد: 2 نفر از فعالان ورزشی خوب زنجان قصد جمع‌آوری تجهیزات خود به دلیل طولانی شدن تعطیلی اماکن ورزشی و خسارت وارده ناشی از تعطیلی را داشتند که با پیگیری هیئت تکواندو این اتفاق رخ نداد. از این وضعیت ناخرسندیم، کرونا هم تمام می‌شود و روسیاهی برای کسانی می‌ماند که چنین روزگاری را برای جامعه ورزش درست کردند!

کرونا تمام هم شود خسارت‌ها پایان‌پذیر نیستند

سپهری با بیان اینکه خسارتی که ورزش از تعطیلی‌های ناشی از کرونا دید به این زودی‌ها تمامی ندارد، اعلام کرد: صرف نظر از خسارت مالی که به باشگاه‌داران و مربیان وارد شد، نگران آن هستیم که چگونه حدود 160 مربی را دور خود جمع کنیم، فقط صدور دستور بازگشایی اماکن ورزشی کافی نیست باید مسئولان در این زمینه تدبیری بیاندیشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های هئیت تکواندو استان زنجان، گفت: برنامه‌های این هئیت به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی شده است اما شرایط کرونا اجازه اجرای برنامه‌های کوتاه مدت را نداد اما برای برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت با استفاده از ظرفیت‌های ورزشکاران استان برنامه‌ریزی می‌شود.

سپهری ارتقای تکواندوی زنجان در بخش قهرمانی را یکی از مهمترین برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: جلسات تخصصی و کاربردی در این زمینه برگزار شده است و استعدادیابی‌ها نیز به این سمت سوق داده شده است تا در هشت سال آینده یک ورزشکار المیپکی تحویل جامعه ورزش دهیم.

رئیس هئیت تکواندوی استان زنجان با بیان اینکه ورزش تکواندو ورزشی است که جوانان، دانشجویان و بانوان می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و تا کنون با جمعیت دانشجویی غریبه نبوده‌ایم، تصریح کرد: زیرساخت‌های هئیت تکواندو در اختیار دانشجویان در صورت برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

برنامه‌های روز جهانی تکواندو

وی در بخشی از اظهارات خود در زمینه برنامه‌های این هیئت به منظور گرامیداشت روز جهانی تکواندو (14 شهریورماه) عنوان کرد: به بهانه این روز همه ساله برنامه‌های متنوعی با حضور خانواده بزرگ تکواندو برگزار می‌شود تا از این مسیر حضور پررنگ این ورزش را در بطن جامعه اثبات کنیم. البته برنامه‌های فرهنگی ورزشی هیئت تکواندو مختص این روز نبوده و در طول سال عملیاتی می‌شود.

رئیس هیئت تکواندو استان با تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت روز جهانی تکواندو ابراز کرد: با وجود اینکه زنجان جزو استان‌های قرمز محسوب می‌شود تکواندوکاران در پایگاه‌های انتقال خون حضور یافته و خون خود را دار مسیر بشردوستانه اهدا کردند.

رئیس هیئت تکواندو استان ضمن قدردانی از قهرمانان ورزش تکواندو که در تمامی برنامه‌های هیئت حضوری مستمر داشتند، حضور در بیمارستان امام حسین(ع) و تجلیل از مدافعان سلامت، حضور در منزل ورزشکار پیشکسوت( کشتی پهلوانی)، اجرای برنامه‌های نمایشی و سمبولیک با 200 ورزشکار (خانم و آقا) در محل پارک بانوان، نشست خبری با اصحاب رسانه را از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی تکواندو اعلام کرد.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان با اشاره به اینکه مسابقه جمله‌ای درباره تکواندو و همچنین حرکات نمایشی تکواندو نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی بوده است، گفت: به همین منظور به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

سپهری با اشاره به اینکه امسال چهلمین سال فعالیت رشته ورزشی تکواندو در زنجان است، عنوان کرد: یک برنامه نیز به مناسبت چهل سالگی تکواندو برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان با بیان اینکه تکواندوی استان کلکسیون مدال‌های جهانی را دارد، افزود: در افتخارات تکواندوی استان فقط قهرمانی المپیک را کم داریم و امیدواریم چهار تا هشت سال آینده مدال المپیکی را هم داشته باشیم.

سپهری با اشاره به اینکه تکواندو به لحاظ ساختاری فعالیت خوبی داشته است، گفت: از نظر فضا نیز هیأت‌ تکواندو فضای خوبی دارد.

لیلا محمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانهیئت تکواندوی زنجانعلی سپهریوام کرونایی باشگاه ها
sedayezanjannews.ir/nx4211


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»