کد خبر: 4216
1399/06/19 - 10:51


سیاه‌وسفید، بدون حامی

یکی از شطرنج‌بازان زنجانی به آذربایجان‌شرقی رفته است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس هیئت شطرنج استان زنجان گفت: شطرنج‌ زنجان حامی و اسپانسر ندارد و به همین خاطر در گذشته شطرنج‌بازان زنجانی به استان دیگر رفته است.

وحید خالصی اظهار کرد: دو نفر از شطرنج‌بازان زنجانی به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند که پرهام حبیبی و مهسا علوی هستند.

رئیس هیئت شطرنج استان زنجان با اشاره به اینکه پرهام حبیبی به اردوی تیم ملی زیر هشت سال و مهسا علوی به اردوی زیر 12 سال دعوت شده است، تصریح کرد: تمرینات آموزشی این دو شطرنج‌باز به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان از استعدادهای بسیاری در ورزش شطرنج برخوردار است، اضافه کرد: یکی از مشکلات کنونی ورزش شطرنج نداشتن اسپانسر است و چون شطرنج تبلیغات تلویزیونی و اسپانسر هم ندارد.

خالصی با اشاره به اینکه پرهام حبیبی شطرنج باز خردسال زنجانی دارای ریتینگ بین‌المللی است، افزود: متاسفانه چون حمایتی از شطرنج‌بازان نیست یکی از آنها به آذربایجان‌شرقی رفته است.

رئیس هیئت شطرنج استان زنجان با بیان اینکه اداره کل نقش بسیاری در حذب اسپانسر دارد، تصریح کرد: برای یک اعزام ساده بازیکنان دچار مشکل هستند، در حالی که برای سایر رشته‌ها اینطور نیست.

وی در ادامه آماری از فعالان رشته شطرنج زنجان ارائه کرد و گفت: تعداد فعالان رشته شطرنج ثبت شده در سیستم جامع فدراسیون 450 نفر است و این افراد به غیر از افرادی هستند که در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

فارس

انتهای پیام


صدای زنجانشطرنج زنجاناسپانسروحید خالصی
sedayezanjannews.ir/nx4216


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»