کد خبر: 4218
1399/06/19 - 10:54


مدیرکل ورزش و جوانان زنجان:

استقرار مکان‌های ورزشی کارشناسی نیست

تحریم‌ها، کمبود منابع مالی و عدم تخصیص بهنگام آن، نبود نقدینگی کافی برای تعمیر و تکمیل، اجرا و اتمام پروژه‌های ورزشی استان تاثیرگذار بوده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد جانمایی اماکن ورزشی بدون توجه به آمایش سرزمین انجام شده و در واقع کار کارشناسی دقیقی در این خصوص اعمال نشده است.

علی خلیلی در جمع شماری از اعضای شورای اسلامی استان افزود: بروز همین مساله مشکلاتی را در مناطق مختلف استان بوجود آورده است چراکه بی‌توجهی به موضوع آمایش سرزمین در زمینه احداث اماکن ورزشی، متناسب با نیازهای جمعیتی نبوده که این مهم در پروژه‌های مختلف ورزشی شهرستان‌های استان نمود دارد که حتی شماری از این اماکن توجیه اقتصادی کافی ندارند.

وی یادآور شد: تحریم‌ها، کمبود منابع مالی و عدم تخصیص بهنگام آن، نبود نقدینگی کافی برای تعمیر و تکمیل، اجرا و اتمام پروژه‌های ورزشی استان تاثیرگذار بوده است.

خلیلی ادامه داد: از طرفی به دلیل کمبود نیروی انسانی مورد نیاز در شهرستانها، بخش‌ها حتی در روستاها اماکن ورزشی مختلفی احداث شده که بروز همین مساله نگهداری و توسعه  اماکن ورزشی و رضایت ارباب رجوع را با چالش مواجه کرده است.

وی اظهار داشت: تاکنون اعتبارات توزیع شده ورزشی میان هیات های ورزشی سطح شهرستان و دیگر مناطق این استان متفاوت از سال های قبل بوده و در این میان درآمدهای کسب شده و حتی اجاره اماکن ورزشی نیز در همان منطقه و شهرستان صرف شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: حتی در شهرستان های ضعیف‌تر، از محل منابع دیگر خلاء درآمدها پوشش داده شده و به عبارتی امسال اعتبارات توزیعی در سطح  استان با استان‌های دیگر همانند آذربایجان های شرقی و غربی بوده که این مهم بیانگر تلاش‌های بیشتر است.

خلیلی افزود: این اداره با همکاری دستگاه‌های متولی به ویژه شورای اسلامی استان در راستای توسعه حوزه ورزش گام بر می دارد که تحقق این مهم در توسعه ورزش همگانی اثرگذاری بهتری دارد و این مساله باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود از قبیل زمین چمن دندی گفت: توسعه فضاهای ورزشی در گرو تامین اعتبارات لازم و گسترش ورزش همگانی در بین عموم مردم است اما با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسب کشور باید به سمت استفاده بهینه از امکانات موجود حرکت کرد.

این مسؤول ادامه داد: به عنوان نمونه تکمیل مکان‌ها و سالن‌های مختلف ورزشی در شهرستان های استان نیازمند اعتبارات است که امیدواریم در صورت تحقق و تزریق این منابع مشکلات دیگر این حوزه نیز به تدریج برطرف شود.

خلیلی خاطرنشان کرد: این اداره کل تلاش دارد ۲۰ چمن مصنوعی استان را به بهره برداری برساند و منابع مورد نیاز این بخش به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام شده که در صورت تحقق ۵۰ درصدی آن می توان به برگزاری برنامه های مختلف نظیر جشنواره های بومی و محلی امیدوار بود.

ایرنا

انتهای پیام


صدای زنجانورزش و جوانان زنجانعلی خلیلی چچکیاستقرار اماکن ورزشی
sedayezanjannews.ir/nx4218


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»