کد خبر: 428
1396/11/19 - 19:46


در حاشیه برگزاری رقابت‌های بدمینتون جام فجر در زنجان عنوان شد:

زنجان؛ میزبان جهانی

کشورهایی که مربی بانوان آن‌ها آقایان بودند، در این رقابت‌ها حاضر نشدند

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر زنجان امروز در حالی شاهد برگزاری رقابت‌های نهایی و برگزاری مراسم اختتامیه است که در سه روز گذشته اظهار نظرهای گوناگونی در مورد نحوه برگزاری این رقابت‌ها و آینده بدمینتون زنجان و ایران از سوی ورزشکاران و دست‌اندرکاران حاضر در رقابت‌ها گفته شده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها در یکی از این اظهار نظرها دبیر کمیته توسعه بدمینتون آسیا تأکید کرد: هدف اصلی ما سوق بازیکنان مستعد به سمت آوردگاه بزرگی چون المپیک است.

محمد اندی در حاشیه رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر که در سالن مادران و کودکان زنجان در حال برگزاری است، هدف اصلی از تشکیل کمپ پیشرفته بدمینتون را کشف استعدادهای ناب بدمینتون در آسیا عنوان کرد و افزود: این استعدادها می‌توانند عملکرد خوبی در المپیک داشته باشند.

وی از برگزاری کمپ پیشرفته بدمینتون در منطقه غرب آسیا به میزبانی زنجان طی روزهای ششم تا 14 فوریه خبر داد و تصریح کرد: بی‌شک بازیکنان مستعدی در غرب آسیا هستند که قادرند با تمرین و ممارست در جایگاهی قرار گیرند که در برابر بزرگان این رشته در جهان به میدان بروند که فراهم کردن زمینه حضور این بازیکنان، خود باعث توسعه بدمینتون می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تداوم چنین برنامه‌ای زنگ خطری برای 10 بازیکن برتر جهان که در آسیا حضور دارند، است، ادامه داد: فارغ از اینکه این کار باعث خواهد شد که استعدادهای تازه‌ای به جامعه بدمینتون اضافه شده و رقبای سختی برای بزرگان این رشته که سال‌ها در دنیا یکه‌تازی می‌کنند باشد، ما وظیفه داریم بدمینتون را در آسیا توسعه دهیم.

برگزاری این کمپ قبل از آغاز بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر بود. این کمپ برای فدراسیون بدمینتون ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین خاطر «اندی» در مراسم افتتاحیه و اختتامیه بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر در زنجان حضور دارد.

** مسابقات زنجان فرصت محک برای جوانان

از سویی دیگر دبیر فدراسیون بدمینتون نیز از برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جام فجر در زنجان به‌عنوان فرصتی برای محک بازیکنان مستعد ایرانی یاد کرد.

علی مؤذن اظهار کرد: بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام فجر از نظر فنی به دلیل حضور بازیکنان دارای رنک جهانی، از کمیت و کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در پایان دومین روز این رقابت‌ها خوشبختانه نتایج خوبی را در بخش بانوان به دست آوردیم، ادامه داد: امیدواریم عملکرد خوبی از بازیکنان ایرانی حاضر در این رویداد بین‌المللی شاهد باشیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی بازیکنان ایرانی، نداشتن تجربه کافی حضور در میادین مختلف است، تصریح کرد: ‌هر چقدر که این حضور در طول سال بیش‌تر باشد، به همان اندازه استرس در نزد بازیکنان کاهش پیدا کرده و باعث خواهد شد تا جایگاه‌شان در رنکینگ ارتقا پیدا کند.

مؤذن با بیان اینکه حضور 50 بازیکن ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی جام فجر فرصتی برای میدان دیدن استعدادهای این رشته است، افزود: با توجه به اینکه در میزبانی چنین رقابت‌هایی بازیکنان داخلی بیشتری قادر به حضور هستند، به همین خاطر یکی از رویکردهای اصلی فدراسیون بدمینتون، کسب امتیاز میزبانی رویدادهای بین‌المللی است.

دبیر فدراسیون بدمینتون از برگزاری اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی جوانان به میزبانی سمنان که آذرماه امسال برگزار شد خبر داد و گفت: خوشبختانه فدراسیون در زمینه میزبانی‌ها توانسته است نمره قبولی را بگیرد و امیدواریم رقابت‌های جام فجر نیز که هم‌اکنون به میزبانی زنجان، یکی از استان‌های مستعد و دارای زیرساخت در حال برگزاری است، همراه با نتایج خوب برای ورزشکاران کشورمان باشد.

** ظرفیت بدمینتون ایران بالاست

هم‌چنین ملی‌پوش تیم ملی بدمینتون نیز با بیان اینکه ظرفیت بدمینتون ایران بالاست، گفت: حضور یک و یا دو مسابقه در سال تأثیرگذار نیست و وزارت ورزش باید ملی پوشان را در مسابقات بین‌المللی بیش‌تری شرکت دهند.

امیر قاسمی اظهار کرد: این مسابقات از امتیاز بالایی در رنکینگ جهانی برخوردار است و خوشحالیم هر ساله میزبان این‌ مسابقات در سطح بین‌المللی در ایران هستیم.

وی با بیان اینکه رقابت با قدرت‌مندان‌ جهان قطعا در ارتقای سطح کیفی بازیکنان ایرانی تأثیرگذار است، عنوان کرد: امتیازهای جمع شده ورزشکاران در این مسابقات برای حضور در المپیک نیز تأثیر بسیار بالایی دارد.

ملی‌پوش تیم ملی بدمینتون بیان کرد: ما با بازیکنان تیم اردنی روبه‌رو شدیم که رنکینگ 68 دنیا را دارند که البته موفق به شکست آن‌ها شدیم.

وی در ادامه در رابطه با کسب مدال در این مسابقات و رقابت‌های پیش رو، افزود: تقاضای ما از وزارت ورزش و جوانان این است که دیدشان را نسبت به رشته بدمینتون تعییر دهند.

قاسمی با بیان اینکه زمانی که ظرفیت بدمینتون ایران بالا بوده، وزارت‌خانه نیز باید دید خود را نسبت به این رشته ورزشی تغییر دهد، گفت: حضور یک و یا دو مسابقه در سال تاثیرگذار نیست و وزارت ورزش باید ملی پوشان را در مسابقات بین‌المللی بیشتری شرکت دهد.

وی با بیان اینکه ما باید 10 تا 12 مسابقه در سال حضور پیدا کرده و ملی پوشان در این راستا کسب تجربه کنند، اظهار کرد: این مسابقات باید شامل مسابقات داخلی و بین‌المللی باشد.

** رقابت‌های زنجان، رنکینگ جهانی دارد

اما مسئول برگزاری بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر گفت: نیاز امروز باریکنان ایران، کسب تجربه در میادین مختلف است.

ابوالفضل مهاجر بختیاری اظهار کرد: هر ساله شاهد برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جام فجر در زمان مشخص (دهه فجر) هستیم و این خود امتیاز بزرگی برای فدراسیون محسوب می‌شود.

وی با یادآوری اینکه رقابت‌هایی که هم‌اکون شاهد برگزاری آن در زنجان هستیم، دارای رنکینگ جهانی است، تصریح کرد: در این مسابقات بازیکنان علاوه بر اینکه خود را برای کسب امتیاز جهت حضور در المپیک 2020 توکیو آماده می‌کنند، به دنبال قرار گرفتن بر روی سکو برای دست‌یابی به جایزه 25 هزار دلاری این دوره از رقابت‌ها هستند که همین مسئله بر حساسیت این مسابقات افزوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه حضور بازیکنان خارجی با رنکینگ‌های بالا، کار را برای بازیکنان داخلی سخت کرده است، یادآور شد: بی‌شک، بازیکنان خارجی نسبت به ورزشکاران ما، میدان‌دیده‌تر هستند و همین مسئله باعث می‌شود که کار بازیکنان ایرانی در این دوره از رقابت‌ها سخت شود؛ چرا که بازیکنان تا زمانی که میدان‌های بزرگ را تجربه نکنند، قادر نخواهند بود با اعتماد به نفس بالا در مسابقات حضور یابند.

مهاجر بختیاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلیل حضور کم‌رنگ تیم‌های خارجی در بخش بانوان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر مربیان بخش بانوان را آقایان بر عهده داشته و به دلیل محدودیت‌هایی که در ایران برای ورود آقایان به سالن‌های ورزشی که بانوان مشغول فعالیت در آن دارند، لذا بسیاری از کشورهایی که مربی بخش بانوان آن‌ها را آقایان عهده‌دار بودند، در این رقابت‌ها حضور پیدا نکردند.

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx428


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»