کد خبر: 4366
1399/06/30 - 12:45


فرمانده تیپ 216 مستقل زرهی زنجان:

ارتش، سازمانی پویاست

امنیت امروز را مدیون سربازانی هستیم که در غرب و شرق کشور مستقر هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فرمانده تیپ 216 مستقل زرهی زنجان با ذکر این مطلب که نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بی‌بدیل بود و همه مسئولان اذعان دارند که ارتش از بازوان پیروزی انقلاب است، تاکید کرد: همبستگی مردم با ارتش و حضور انقلابیان در بدنه آن موضوعی بود که در همراهی ارتش با انقلاب نقش اساسی داشت که از جمله این موارد می‌توان به 26 دی‌ماه 1357 و پس از فرار شاه از ایران اشاره کرد که مجسمه‌های شاه ایران و پدرش در میدان انقلاب و 15 خرداد پایین کشیده شدند.

سرتیپ دوم ستاد داود حمدی در نشست خبری صبح امروز خود افزود: وقتی امام خمینی(ره) قصد ورود به کشور را در 12 بهمن‌ماه 1357 داشتند پرسنل پایور تیپ زنجان از دستورات مافوق خود سرپیچی کردند تا پیگیر حضور امام در کشور باشند.

امیر، حمدی ادامه داد: ارتش در دوران قبل و بعد از انقلاب امنیت کشور و مردم را هنگامی که هنوز بخش‌های امنیتی و انتظامی سازماندهی نشده بودند، رها نکرد و در تامین امنیت مراکز حساس کشور نقش به‌سزایی داشت. حتی زمانی که ماموریت برقراری حکومت نظامی قم در دوران انقلاب به تیپ زنجان سپرده شد، مشکلی برای مردم قم ایجاد نشد و از افتخارات این تیپ آن است که حتی یک گلوله از این تیپ علیه مردم در دوران انقلاب شلیک نشده است.

فرمانده تیپ 216 مستقل زرهی زنجان با اشاره به نقش تیپ زنجان در دوران جنگ نیز اظهار کرد: تیپ زنجان اواخر تیرماه 1358 راهی کردستان شد تا قائله کردستان را مدیریت کند. تیپ زنجان قبل از جنگ در منطقه حضور یافت و در دوران جنگ نیز حضور پررنگی در عملیات‌های ثامن‌اائمه، طریق‌القدس، بیت‌المقدس و والفجر مقدماتی داشت. تیپ زنجان بعد از جنگ نیز مدت‌ها در منطقه مهران حضور داشت. ارتش در طول جنگ به‌عنوان بازوی پرتوان نظام 48هزار شهید را تقدیم کشور کرد که در این میان سهم تیپ زنجان 700 شهید است.

امیر، حمدی تاکید کرد: امنیت امروز را مدیون سربازانی هستیم که در غرب و شرق کشور مستقر هستند و انتظار داریم رسانه‌ها توجه بیشتری به نیروهای مسلح داشته باشند.

وی تصریح کرد: در دوران بعد از جنگ و در بلایای طبیعی که در کشور رخ داده و موضوع شیوع کرونا، ارتش نقش درخشانی را ایفا کرده است. نیروهای مسلح هر اتفاقی رخ دهد پای کار هستند تا جایی که از اواسط اسفند سال گذشته تا اردیبهشت‌ماه امسال تیپ زنجان در شمال کشور حضور داشت و 483 کشور توسط این تیپ گندزدایی شد.

ارتش سازمانی پویاست و نمی‌تواند ایستا باشد. حتی سازماندهی یگان‌ها نیز با توجه به تغییر تهدیدها تغییر می‌کند. در یگان‌های ارتش داشتن واکنش سریع و قدرت پاسخگویی به تهدیدها یک اصل مهم است و همیشه سرلوحه کار قرار می‌گیرد.

940

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتیپ 216 زنجانسرتیپ داود حمدیارتش
sedayezanjannews.ir/nx4366


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»