کد خبر: 4493
1399/07/12 - 13:43


سریع‌ترین دختر ایران با اشاره به هزینه‌های سنگین تمرینات مطرح کرد:

استخدام شوم، حرفه‌ای ادامه می‌دهم

مریم محمودی: به مدال مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیایی فکر می‌کنم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مریم محمودی، دونده زنجانی و سریع‌ترین دختر ایران نزدیک سه سال است که به صورت تخصصی ورزش دوومیدانی را ادامه می‌دهد. در این مدت در مواد‌ دوی 800 متر و 1500 متر همیشه جزو نفرات اول تا سوم کشور بوده است.

این ‌بانوی ورزشکار در سال 98 در مسابقات جهانی کارگری اسپانیا در رقابت انفرادی صاحب 3 مدال طلا و در رقابت‌های تیمی یک مدال برنز و در مجموع موفق به دریافت 4 مدال شد.

قهرمانی و رکوردشکنی در لیگ باشگاه‌های کشور

این دونده زنجانی اخیرا در بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور در ترکیب تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و ثبت نتیجه ۲:۱۳.۴۳ دقیقه ضمن کسب عنوان قهرمانی، رکورد باشگاهی این ماده را بهبود بخشید. رکورد قبلی این بخش متعلق به «تکتم دستاربندان» با زمان ۲:۱۴.۴۹ در مرحله اول مسابقه باشگاه‎‌ها بود. وی دو مدال طلای انفرادی در مواد ۱۵۰۰ و ۸۰۰ متر را در این مسابقات کسب کرد.

محمودی همچنین یک مدال طلای تیمی ماده ۴ در ۴۰۰ متر و دو رکورد را جابه‌جا کرده و در دوی سرعت ۸۰۰ متر رکورد لیگ و در ۴ در ۴۰۰ متر رکورد ملی را شکست.

شمارش معکوس برای شکستن رکورد ملی 800 متر توسط بانوی دونده زنجانی

مسابقات ملی دوومیدانی امروز و فردا (12 و 13 مهرماه) به میزبانی تهران برگزار می‌شود، دونده زنجانی تیم لیگ‌برتری فولاد مبارکه سپاهان اصفهان امیدوار است تا رکورد ملی 800 متر که در دست «تکتم دستاربندان» است را بشکند.

محمودی در این باره می‌گوید: تلاش‌های زیادی برای شکستن این رکورد کرده‌ام، فاصله چندانی با آن ندارم، برای شکستن رکورد ملی 800 متر بسیار امیدوارم.

بانوی دونده زنجانی این روزها تمامی تلاشش را برای کسب مدال‌های خوشرنگ به کار گرفته است تا در مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که بهمن‌ماه به میزبانی ایران (تهران) برگزار می‌شود، خوش بدرخشد.

مشکل پیست دوومیدانی

دونده زنجانی تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان که در زنجان در سخت‌ترین شرایط تمرین می‌کند به صدای زنجان می‌گوید: محل‌تمرین نداریم، محل تخصصی برای انجام تمرینات دوومیدانی (پیست)، ورزشگاه انقلاب است اما ورزشکاران اجازه ورود برای تمرین ندارند. پیست سالن هست اما برای تمرین اصلی به درد ما نمی‌خورد. هم‌اکنون در پارک‌ها و فضاهای باز ورزش می‌کنیم که به لحاظ امنیتی مناسب نیست و از سوی دیگر احتمال آسیب ورزشکاران نیز وجود دارد، اما وقتی مکانی برای تمرین نیست، چاره‌ای جز این نداریم.

محمودی پیست ورزشگاه انقلاب زنجان را محل گذر بسیاری از ورزشکاران دانست و با اشاره به استقبال ورزشکاران سایر رشته‌ها در صورت راه‌اندازی مجدد آن می‌گوید: امیدواریم مسئولان این مهم را جدی بگیرند، چرا که بسیاری از ورزشکاران به علت عدم حمایت و شرایط تمرینی سخت از این ورزش کناه‌گیری کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور تیم «آسان‌پرداخت» زنجان در رقابت‌های دوومیدانی باشگاه‌های کشور در سال قبل معتقد است: بسیاری از ورزشکاران نتوانستند از این فرصت پیش‌آمده استفاده کنند چرا که به علت عدم حمایت‌ها تعدادی تا آن زمان از ورزش کناره‌گیری کرده بودند یا آنچنان در سطح بالایی نبودند که بتوانند در ترکیب تیم حضور یابند.

حمایت ضعیف مسئولان زنجان از ورزشکاران

وی ضمن قدردانی از محبی، قهرمان نیمه‌ماراتن آسیا، می‌گوید: ایشان مربی بنده بودند که با حداقل امکانات، به صورت جدی به ما تمرین دادند و بدون هیچ چشم داشتی برای رسیدن به جایگاه فعلی‌مان حمایت کردند.

بانوی دونده زنجانی با اشاره به بی‌عدالتی‌ها در ورزش و تبعیض بین زن و مرد عنوان می‌کند: تبعیض در ورزش دوومیدانی بسیار کمرنگ است، امکان فرصت برای پیشرفت چه برای خانم‌ها چه برای آقایان وجود دارد و در مجموع می‌توان گفت شرایط و بهره‌مندی از امکانات تقریبا یکسان است. اما در استان و شهر زنجان حمایت‌ها کم است. مسئولان به ورزش تیمی توجه بیشتری دارد تا ورزش‌های انفرادی. به نظرم مسئولان باید دیدگاه یکسانی به ورزش انفرادی و تیمی داشته باشند تا زمینه برای پیشرفت ورزش‌های انفرادی از جمله دوومیدانی فراهم شود.

وعده و وعید؟

این ورزشکار با اشاره به وعده‌های مسئولان مربوطه پس از بازگشت وی از مسابقات جهانی کارگری اسپانیا در رشته دو و میدانی می‌گوید: مسئولان قول استخدام دادند اما با گذشت 1.5 سال خبری نیست. در حال حاضر با پاداش‌هایی که از مسابقات دریافت می‌کنم، هزینه‌های ورزشم و تمریناتم را می‌پردازم، همه می‌دانیم ورزش حرفه‌ای پول می‌خواهد اگر شغل داشته باشم می‌توانم ورزشم را ادامه داده و برای استان و کشور در میادین ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنم.

تعطیلی پیست انقلاب، دستور ستاد کرونا بود

علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در رابطه با مشکلات مربوط به پیست انقلاب تاکید می‌کند: سال قبل ورزشکاران نمی‌توانستند در این محل فعایلت کنند اما پس از تحویل کار از پیمانکار در سال جاری مشکلی نداشت. ما در 5 خردادماه که با مجوز ستاد کرونا اجازه فعالیت یافتیم، پیست انقلاب در دو شیف خانم(صبح) و بعدازظهر(آقا) تا 15 تیرماه فعال بود و مشکلی هم وجود نداشت اما با صدور اعمال محدودیت‌های مجدد، پیست تعطیل شد. محدودیت‌ها به قوت خود باقی است اما در فضای روباز، ورزشکاران اعزامی به مسابقات کشوری و انتخابی محدودیت در فضای روباز تقریبا مجوز دریافت کردیم که ورزشکاران اعزامی به مسابفات کشوری انتخبی می‌توانند در مکان‌های مربوطه تمرین داشته باشند. البته با آغاز موج سوم کرونا احتمال می‌دهیم محدودیت‌ها بازگردند.

خلیلی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان اجازه تمرین به ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی و آسیایی که باید برای آمادگی نیازمند به تمرینات در سطح ملی بودند، داده بود و مشکلی در این رابطه وجود نداشت، اضافه می‌کند: تمرین ورزشکاران حائز شرایط در شرایط کرونایی برقرار بود و به هیچ عنوان تعطیل نشده است.

بکارگیری ورزشکاران در دستگاه‌های اجرایی طبق آئین‌نامه استخدام قهرمانان صورت می‌گیرد

محمدعلی حمزه‌پور، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در رابطه با مشکلات استخدام محمودی، سریع‌ترین دختر ایران با اشاره به شرایط آئین‌نامه استخدام قهرمانان ورزشی به صدای زنجان می‌گوید: دستگاه‌های اجرایی در استخدام قهرمانان ورزشی موظف به اجرای تمامی مفاد آئین‌نامه هستند.

بر اساس آیین نامه استخدام قهرمانان ورزشی مصوب هیئت وزیران که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی جذب و استخدام قهرمانان مشمول قانون سرباز قهرمان برای اجرا ابلاغ کرد، قهرمانان بازی‌های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول، دوم و سوم بازی های آسیایی و مسابقات جهانی در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک (IOC) حسب مورد در رشته‌های فردی و گروهی و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان بازی های پارالمپیک شامل نفر اول در رشته های فردی و کلیه نفرات در رشته های گروهی می توانند با رعایت شرایطی، از سوی دستگاه های اجرایی بدون برگزاری آزمون و خارج از نشر آگهی به صورت پیمانی جذب و استخدام شوند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به تلاش‌های نتیجه‌بخش مریم محمودی ابراز امیدواری می‌کند تا این دونده در مسابقات آسیایی مقام اول تا سوم را کسب کند تا در شرایط استخدام طبق مفاد آئین‌نامه قرار گیرد.

لیلا محمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمریم محمودیدو و میدانی زنجانسریح ترین دختر ایران
sedayezanjannews.ir/nx4493


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»